مردم درباره بازشدن مدارس از اول بهمن چه می‌گویند؟

انتشار یک خبر در رسانه ها، واکنشهای متفاوتی از مردم را در پی داشت. این خبر درباره باز شدن مدارس از اول بهمن ماه بود.

مهرنوش حیدری: پس از انتشار خبر دستور وزیر آموزش و پرورش برای بازشدن مدارس در ابتدای بهمن ماه، از مخاطبان خبرگزاری خبرآنلاین خواستیم تا درباره این دستور نظر خود را بیان کنند.

آنطور که بسیاری از کاربران عنوان کرده اند این کار اشتباه است و منجر به پیک چهارم کرونا می شود. مثلا کاربری به نام «بهاره» اینطور نگرانی خود را ابراز کرده: من از جون بچم که سیر نشدم. نمیفرستم!

یکی از کاربران به نام محمد، باز شدن مدارس در ابتدای بهمن را اشتباه مرگبار خواند در حالی که کاربر دیگری که خود را «آقای محترم» معرفی کرده در پاسخ به او می نویسد: یک سال هست که ما شاغل ها از شر ترافیکی که اینها سر صبح ایجاد میکنن راحتیم. جان مادرتون بگذارید همینطوری خونه درسشون را بخونن بیخودی خیابون ها را شلوغ نکنید هوا را هم آلوده تر نکنید ویروس را هم بیشتر نکنید. اینها اگه بخوان چیزی بشن خونه درس بخونن هم کافیه. اگه نه صبح تا شب مدرسه باشن هم فایده نداره.

کاربر دیگری به نام «همت سهرابی» موضوع را از دیدگاه خود اینطور بیان کرده: «کودکان دبستانی قادربه رعایت پروتکلها وتوصیه های بهداشتی نیستند وبی شک عامل موثری درانتقال ویروس به درون خانه ها خواهندبود.»

وسط این دعواها یکی از والدین بچه ها هم در یک جمله چند کلمه ای، آب پاکی را روی دست وزارت آموزش و پرورش ریخته و نوشته: «من شخصا بچه ام رو نمیفرستم، مگه کرونا تموم شده؟» کاربر دیگری هم از او اینطور حمایت کرده که: «بسیار کار درست و بجایی هست به شرطی که خود وزیر هم همراه با بچه ها بره سر کلاس ولمون کنین بابا»

باز هم طنازی ایرانی

البته مانند همیشه، پای کاربران طنز هم به نظرخواهی ما کشیده شده و برخی از آنها در پاسخ به سئوال ما گفته اند از مادر ادیسون یاد گرفتیم در خانه، به بچه مان درس بدهیم. سر شوخی را کاربری به نام علی باز کرده و نوشته: « من خودم فوق لیسانسم.من تو خونه از این معلم های آبکی مدرسه بهتر درس میدم به بچه ام.مثل مادر ادیسون که به ادیسون تو خونه اموزش میداد!»

سعید هم نه گذاشته و نه برداشته و در پاسخش گفته: «ببخشیدا اون‌ادیسون بود حتما شما هم یه ادیسون دیگه آموزش میدی!»

در این بین، برخی از معلمها هم واکنش منفی به این موضوع داشتند که چرا کیفیت و ارزش کار آنها را با طنازی زیر سئوال برده می‌شود. یک معلم درباره این شوخی علی نوشته: اقا مغلطه نکن خیلی از خانواده های روستایی و کم توان مالی نمی توانند به بچه ها درس بدهند واقعا فوق لیسانس هستی؟ البته شرایط کرونا هم باید لحاظ شود.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =