بازتاب گسترده واکسیناسیون میلیاردی جمعیت چین با واکسن سینوفارم

پس از آغاز استفاده از واکسن کرونای شرکت سینوفارم چین با تصویب اداره ملی نظارت بر داروی چین، واکسیناسیون توده های حساس در شهرها از جمله در پکن و وو هان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از رادیو صدای ملی چین، به گفته مقامات از 1 تا 2 ژانویه ساکنان پکن از طریق 220 پایگاه در مجموع 73,537 واکسن کرونا دریافت کرده اند. تا کنون هیچ واکنش یا عوارض جانبی شدید گزارش نشده است.

سی ان ان آمریکا گزارش کرد که استفاده از واکسن کرونای ساخت چین و آغاز واکسیناسیون، زمینه را برای استفاده دامنه دار این واکسن در چین و سراسر جهان فراهم میکند.

اندونزی در 3 ژانویه واکسن کرونای ساخت شرکت سینوواک چین را در سراسر کشور توزیع کرد و قصد دارد واکسیناسیون سراسری را از آواخر ماه جاری آغاز کند.

وزیر بهداشت و جمعیت مصر عصر 2 ژانویه به وقت محلی اعلام کرد که مصر به طور رسمی استفاده اضطراری مصر از واکسن کرونای ساخته شده گروه سینوفارم چین را تصویب کرد. وی در تلویزیون این کشور گفت که اداره مدیریت داروی مصر 3 ژانویه این اجازه رسمی را که یک روز پیش امضاء شده، به وزارت بهداشت فرستاد و ایمنی و موثر بودن واکسن چین مورد تائید قرار گرفته است.

پس از امارات متحده عربی و بحرین، بیشتر کشورها واکسیناسیون مردم با استفاده از واکسن چین را آغاز کردند.

به منظور تسریع روند تولید صنعتی واکسن کرونا، وزارت صنعت و اطلاعات گستری چین تیم ویژه کاری را برای هماهنگی در افزایش ظرفیت تولید واکسن کرونا تشکیل داده است. در حال حاضر، 18 شرکت چینی با توجه به روند تحقیقات واکسن، در حال ساخت خطوط تولیدی هستند.

از این میان، واکسن غیرفعال کرونا وابسته به شرکت سینوفارم در 30 دسامبر رسما مجوز ورود به بازار را دریافت کرده است. این شرکت اکنون تولید تعدادی از واکسنها را شروع کرده است. هر کدام از واکسنهای تولید و بسته بندی کارخانه این شرکت دارای یک کارت شناسایی الکترونیک است که از طریق آن می توان کل فرایند و جریان تولید واکسن را از جمله اینکه این واکسن به کجا رفته و دریافت کننده اش چه کسی بوده، پیگیری کرد.

جانگ جین مسؤول تولید واکسن کرونای این شرکت گفت: برای اینکه واکسن هر چه بیشتری قبل از عید بهار چین به بازار برسد، بسیاری از کارگران و کارمندان در روزهای تعطیل و استراحت خود نیز کار کنند. پیش بینی میشود سال 2021 میلادی، ظرفیت تولیدی این شرکت به 1 میلیارد دوز برسد.

سی و یکم دسامبر سال 2020 (11 دی)، سازوکار پیشگیری و مهار کرونا در شورای دولتی چین از آغاز استفاده از واکسن کرونای شرکت سینوفارم با تصویب اداره ملی نظارت بر داروی چین خبر داد. داده های موجود نشان میدهد که میزان اثربخشی این واکسن 79.34 درصد است و به خاطر هماهنگی ایمنی، اثربخشی، سهولت دسترسی و قابلیت مصرف به استاندارد سازمان جهانی بهداشت و اداره ملی نظارت بر داروی چین رسیده است.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =