شهید سلیمانی فرزند مکتب عاشورا بود

آیین افتتاحیه یادواره نخستین سالگرد سردار شهادت شهید سرافراز سردار قاسم سلیمانی با عنوان «طرح ملی رفیق خوشبخت ما» با حضور حجت الاسلام والمسلیمن معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، و جمعی از اصحاب رسانه و مسئولان جمعیت هلال احمر از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. 

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به جایگاه این سردار شهید در میان مردم ایرانی اسلامی افزود:« به راستی که سردار سلیمانی، سردار دلها بود، فعالیت‌های او در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است و همین باعث شده که آحاد مختلف مردم با هر نگاهی در فقدان او حزین و اندوهگین باشند. ابعاد سوگواری مردم ایران اسلامی و حتی مردم آزادی‌خواه دیگر نقاط جهان در مراسم تشییع پیکر این شهید کم‌نظیر بود و شکوه مراسم و رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) را یادآوری کرد.» 

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه نوع‌دوستی و مردم‌داری سردار سلیمانی او را در تاریخ ماندگار کرد، ادامه داد:« سردار سلیمانی همه‌ی دل‌ها را به خود جذب می‌کرد و بیشتر از این که در اندیشه خود باشد به دیگران می‌اندیشید.» نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی در امتداد مکتب عاشورا بود، افزود:« عاشورا یک جریان تاریخی صرف نیست، یک مکتب است، یک مکتب جریان‌ساز که در طول همه ادوار تاریخی زنده، پویا و جاری است. شهید سردار سلیمانی فرزند عاشورا و درس‌آموخته مکتب سیدالشهدا بود.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان از سازمان جوانان هلال احمر به عنوان برگزار کننده این یادواره در روزهای سخت کرونایی قدردانی کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از صفات برجسته سردار شهید سلیمانی خاطر نشان کرد:« مکتب حاج قاسم، مکتب عشق به خدا و خلق، مهربانی، شجاعت و مقاومت است.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود شهید سپهبد سلیمانی را نمادی بارز از عزت، غیرت، کرامت، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی دانست و افزود:
ثبات و ایمان در راه خدا، باورمندی عمیق به انقلاب و تقوی از دیگر صفات برجسته شهید سلیمانی است‌.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به ظرفیت میلیونی سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد:« جوانان جمعیت باید شهدای گران‌قدر را به عنوان شاخص و الگوی خود در مسیر زندگی قرار دهند.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به بازخوانی بخش‌هایی از خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه پرداخت و خاطرنشان کرد: در این خطبه آمده:« بار خدایا، تو می دانی، که آن کارها که از ما سر زد، نه برای هم‌چشمی بود و نه رقابت در قدرت و نه خواستیم از این دنیای ناچیز چیزی افزون به چنگ آوریم. بلکه می‌خواستیم نشانه‌های دین تو را که دگرگون شده بود بازگردانیم و بلاد تو را اصلاح کنیم تا بندگان ستمدیده‌ات در امان مانند و آن حدود که مقرر داشته‌ای، جاری گردد». 
این سخن امیرمومنان است در تبیین بعثت و همراهی ایشان با دعوت پیامبر . امام حسین علیه‌السلام نیز در تشریح علت قیام خود همین معانی را با عباراتی مشابه بیان می‌فرمایند. این مکتب اهل‌بیت است که سردار شهید نیز در مسیر همین مکتب حرکت کرد، مسیری که نشان‌های دین خدا را زنده می‌کند و این ویژگی بارز اولیا خداست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =