واکنش رئیس سازمان جاسوسی آمریکا به فوت آیت الله مصباح یزدی

مرتضی آقاتهرانی و سیداحمد علم الهدی در اظهاراتی به بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی جبهه پایداری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 12 دی ماه دار فانی را وداع گفت. در همین راستا امروز مراسم وداع با پیکر آن مرحوم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در مراسم وداع با پیکر ایت‌الله مصباح یزدی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین نقطه برجسته شخصیت مرحوم مصباح‌یزدی در این خصوصیت بود که خودش را در رسالتش می‌دید، در رسالت انسان‌سازی، نیرو آفرینی و به وجود آوردن خادم خالص در محضر وجود مقدس مولا بقیه‌الله، او چنین رسالتی برای خودش قائل بود و رسالت خود را در ارتقای دین و مقابله با دشمن در هر جبهه فکری و تبلیغی احساس می‌کرد.

بنا به روایت ایسنا، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: وقتی وجودی چنین رسالتی در خود دید، وجودش موجودی خواهد بود که مسلما هر انسان وابسته به دین و هر عنصر دلداده خدا، اهل‎بیت(ع)، او را دوست دارد، به او عشق می‌ورزد و در برابر این شخصیت عظیم، انسان‎آفرین و آدم‎سازی تواضع می‌کند، مسلم است که دشمنان دین نیز نسبت به او بغض دارند، به گونه‌ای که همراه با انتشار رحلت جانگداز این عزیز بزگوار، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا نیز گفت دشمن سرسخت دموکراسی غربی، آیت‌الله مصباح یزدی بود، یعنی این وجود مقدس را دشمن سرسخت توسعه استکبار اعلام می‌کند.

علم‌الهدی اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی باعث مسلمان شدن احسان طبری شدند و در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی که در کمیته انقلاب خدمت می‌کردم، علامه جعفری به من فرمودند: «خطر احسان طبری را دست کم نگیرید و از تمام خطر نفاق بالاتر است و این تئوریسین جریان مارکسیسم در منطقه است»، در آن روز که احسان طبری بعث عراق را در اندیشه مارکسیسمی تغذیه می‌کرد، در منطقه بزرگترین تئوریسین مارکسیسم بود.

وی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها مباحثاتی که بین مرحوم مصباح یزدی و احسان طبری به وجود آمد، نه تنها احسان طبری در این مباحثات شکست خورد، بلکه تحت‌تاثیر نفوذ معنوی آیت‌الله مصباح یزدی، اعلام اسلام آوردن کرد و مسلمان شد و کتاب «کج راهه» را نوشت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مسلمان کردن عنصری که با اسلام آوردن او، سفره مارکسیسم در تمام منطقه جمع شد، تمام پشتوانه‌های ایدئولوژی‌های الحاد از بین رفت و تنها این یک اثر در عرصه عمر این عالم بزرگ بود که اگر نبود، مگر همین یک اثر، برای او در محضر پیامبر اکرم(ص) امروزی که به لقاءالله پیوسته است، یک شخصیت کم‎نظیر را به وجود می‌آورد.

آقاتهرانی: خارجی ها تعجب می کردند چرا برخی به آیت الله مصباح می گفتند تئوریسین خشونت

همچنین حجّت‌الاسلام آقاتهرانی از شاگردان نزدیک مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، روایتی از آخرین ملاقات با استاد خود را مطرح کرده که حاوی سخنانی درباره اهمیت نعمت رهبر معظّم انقلاب است.

در خلال  برنامه جهان آرا شنبه شب (۱۳ دی ماه) که بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت، حجت الاسلام مرتضی تهرانی از شاگردان نزدیک آیت‌الله مصباح یزدی و نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره خصوصیات اخلاقی آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: ویژگی های زیادی در استاد علامه مصباح یزدی وجود داشت و یکی از آنها شیوه برخورد ایشان بود. ایشان تربیت شده مکتب مرحوم آیت الله بهجت بودند و حدود ۱۵ سال به درس ایشان می رفتند و وقتی با ایشان در مورد چگونه رفتن به پای درس آیت‌الله بهجت مشورت کردم، گفتند شما نیم ساعت زودتر بروید و نیم ساعت دیرتر بیرون بیاید چون در آن ساعات ایشان به شما چیزهایی می‌گویند که در تربیت شما لازم است.

بنا به روایت فارس، آقاتهرانی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی در حوزه اخلاق نوشته ها و گفته های زیادی دارند اظهار داشت: شاید هیچ کدام از محققین و اساتید به اندازه ایشان در مورد مباحث جدی اخلاق و تربیت بحث نداشته باشند و مکتب اخلاقی مرحوم مصباح یزدی باید استخراج شود. اقدامات انتشار ۱۵ جلد کتاب تحت عنوان مکتب اخلاقی آیت الله مصباح یزدی انجام شده و به زودی منتشر می شوند.

وی افزود: اگرچه برخی به خاطر اینکه ایشان را نمی پسندیدند حرفهای نامربوط می‌زدند ولی وقتی ایشان حتی به خارج از کشور می رفتند و با برخی از بزرگان در اروپا و آمریکا بحث می‌کردند اساتید بزرگوار و باسواد تحت تاثیر حالات و رفتار و اخلاق ایشان قرار می‌گرفتند.

این استاد موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: برخی دانشمندان خارجی بعد از گفت‌وگو با مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تعجب می‌کردند که چرا برخی ایشان را در ایران به تئوریسین خشونت می‌شناسند.

این استاد موسسه امام خمینی با اشاره به آخرین دیدارش با آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: ایشان در آن جلسه می فرمودند بزرگترین نعمتی که خداوند این روزها به ما و مخصوصاً ایرانی ها و بچه مسلمان ها داده وجود مبارک مقام معظم رهبری است و قدر این بزرگوار را بدانید و نعمت ها را قدر بدانید تا خداوند بیشتر و بهترش را به شما بدهد و اگر ناسپاسی کردیم خدا از ما می‌گیرد و متاسف خواهیم شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    5 10
    آقا تهرانی تعریف نکنه کی تعریف بکنه؟؟ روز به روز این جماعت دارن تنها و تنها تر می شن و از اقتدار پوشالی صحبت می کنن........
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 3
    باز خوبه یه جاهایی میشه اظهارات و تحلیل رئیس سیا استناد کرد. هدف وسیله را توجیه می کند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 2
    شماها خيلي باحالين