مهمترین اخبار کرونایی امروز؛ از اعلام زمان آماده شدن واکسن ایرانی تا ردپای واکسن قاچاق خارجی در بازار سیاه

امروز وزیر بهداشت اعلام کرد تا بهار سال آینده یعنی کمتر از ۶ ماه دیگر واکسن ایرانی کرونا برای تزریق به جمعیت انبوه شهروندان آماده خواهد شد. همچنین امروز یک روزنامه از وجود واکسن خارجی در بازار قاچاق خبر داد و نوشت فروشندگان این واکسن می گویند محصولات روسی و چینی در اختیار دارند.

سهراب پارسی پور: متاسفانه امروز ویروس کرونا باعث فوت ۱۱۰ نفر از هموطنان شد و بیش از ۶۰۰۰ بیمار جدید با تشخیص قطعی کرونا هم شناسایی شدند. با این حسال مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

با این حال اخبار امیدوارکننده از چشم انداز نهایی فروکش کردن بحران کرونا شنیده می شود. از جمله از روند تولید واکسن کرونا خبر می رسد که گروه دوم داوطلبان تزریق واکسن کرونا وارد کارآزمایی بالینی شدند و به آنها نیز واکسن تزریق شد. امروز وزیر بهداشت برای عرضه واکسن ایرانی برای عموم شهروندان مهلت تعیین کرد و گفت تا انتهای بهار سال آینده واکسن تولید وطن را به مردم تقدیم می کنیم.

وزیر بهداشت در نشستی که امروزبه مناسب طرح شناسایی بیماران کرونایی در منزل معروف به طرح شهید سلیمانی برگزار شده بود، اعلام کرد با افتخار می گویم که خودم، خانواده و نزدیکانم منتظر هستیم تا واکسن کرونای ایرانی را استفاده کنیم. او اقتصاد ما در کرونا آسیب دید اما این آسیب کمتر از آسیب‌های اقتصاد دیگر کشورها بود. منتظر بودند ما زانو بزنیم و همه راه‌ها را بسته بودند و زمانی که می‌خواستیم ماسک بیاوریم، شب تا صبح نشسته بودم که به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند در فرودگاه فلان آمریکایی‌ها قفل کرده‌اند بعضی از داروها و تجهیزات نیازمند بودیم گرچه خودمان را آماده کرده بودیم و یک بیمار در پشت درب بیمارستان قم و گیلان معطل نشد، زیرا ما سنگرآرایی کرده بودیم و با شیوه بسیجی و برگرفته از دفاع مقدس صحنه را طوری آماده کردیم که سنگر برای مقابله با ویروس دشمن آماده بود.

در این رابطه علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری هم در توییتی درباره سیاست دولت در قبال واکسن شفاف سازی کرد. این مقام دولتی در توییت خود عنوان کرد دولت نه توهم توطئه درباره واکسنهای خارجی دارد و نه در مقابل واکسنهای ساخت وطن خودتحقیری در پیش گرفته است بلکه در این تنگنای تحریم، تنها و تنها یک دغدغه وجود دارد، تأمین سلامت شهروندان.

امروز معاون وزیر بهداشت هم در گفتگو با رسانه ها از جزییات واردات واکسن از کشورهای خارجی خبر داد. دکتر رییسی اعلام کرد واکسنی که قرار است از خارج خریداری شود هر دوز زیر ۱۰ دلار قیمت دارد و اخبار نامعتبری که درباره واردات با نرخهای بالاتر شنیده می شود واقعیت ندارد.

البته باید این نکته را هم گفت که یک روزنامه چاپ تهران امروز اعلام کرد در خیابان ناصرخسرو واکسن کرونا روسی قاچاق می کنند و هر دوز آن به نرخ ۱۰۰۰ یورو فروخته می شود. این روزنامه به نقل از یکی از فروشندگان زیرزمینی واکسن کرونا بیان کرده بود تا ماه آینده واکسن چینی کرونا هم به صورت قاچاق در بازار پیدا خواهد شد، ادعایی که به نظر نمی رسد زمینه واقعی چندانی بتوان برای آن قائل شد.

همچنین رییس قوه قضاییه هم در نشست امروز معاونان خود و اعضای شورای عالی قضایی از تولید واکسن کرونا به عنوان نماد «ما می توانیم» نام برد و واکسن ایرانی کرونا را نشانه ای از شکست تحریمها دانست.

تابلوی آلودگی به کرونا باز هم تغییر کرد

اخبار دیگری حاکی از آن است که علایم بالینی ویروس کرونا با جهش های پیاپی که داشته است، تغییر کرده و مهمترین علایم جدید آن، عبارتند از سکسکه و گیجی، حس ناخوشایند، سرخ شدن لبها و چشمها و تغییرات در خواب فرد بیمار. این علایم به خود خود عجیب است و هنگامی که در کنار افسردگی ناشی از قرنطینه کرونا و افسردگی فصل زمستان قرار بگیرد تحمل آن واقعا کار مشکلی می شود.

فرمانداری تهران هم اعلام کرد اگر کسی برای خروج از شهر و سفر بین استانی نیاز به مسافرت دارد باید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایتی که اعلام شده است بارگزاری و دلایل و مدارک و مستندات را هم بیان کند زیرا از این پس به صورت آنلاین مجوز سفرهای بین استانی صادر می شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =