ادعای پمپئو:ایران 40 ساله شبانه‌روز ما را تهدید می‌کند/ما در آماده‌باش کامل هستیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران ۴۰سال است آمریکا و اسرائیل را تهدید می کند. او گفت اگر ایران هرگونه اقدامی علیه ما انجام دهد بی‌شک دولت ترامپ پاسخ آن را خواهد داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با بلومبرگ مدعی شد: ایرانی ها تقریبا به طور روزانه تهدید می کنند و در رابطه با حمله به آمریکا صحبت می کنند و در تعطیلات آخر هفته نیز بار دیگر توییتی در رابطه با این مساله منتشر  کردند.

وی گفت: آن ها رئیس جمهور را تهدید می کنند، من و دیگر مقامات آمریکا را نیز تهدید کردند. آن ها تقریبا به طور شبانه و روزانه اسرائیل را تهدید می کنند. بله، ما در بالاترین سطح آمادگی هستیم، ما همیشه آماده هستیم. وضعیت ما در طول چهار سال همین بوده است و این وضعیت تا زمانی که من وزیرخارجه هستم و ترامپ رئیس جمهور ما است ادامه پیدا خواهد کرد. ما در حالت آماده باش باقی می مانیم ‌و برای ممانعت ومقابله با آن ها، اقدام صحیح را انجام خواهیم داد.

پمپئو مدعی شد:۴۰ سال است که نظام ایران اسرائیل و آمریکا را تهدید می کند. ما اقدامات صحیح را انجام دادیم. ما آمریکا را در جایگاه مناسبی قرار دادیم تا ایرانی را قانع کنیم که تفکر آن ها نادرست است، اگر آن ها تصمیم بگیرند که هرگونه اقدامی اتخاذ کنند ما اطمینان کامل داریم که دولت ترامپ به آن ها پاسخ خواهد داد به روشی که ترامپ‌ یک هفته پیش یا بیشتر در رابطه با آن صحبت کرد و توئیت نوشت.

این فرار رو به جلوی پمپئو درحالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید کرده‌اند قصد ایجاد درگیری نظامی در منطقه را ندارند اما با هرگونه ماجراجویی آمریکا یا همپیمانانش به شدت پاسخ می‌دهند.

محمد جواد ظریف چندی پیش در توییتی با هشدار به آمریکا نوشت: ''اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند، تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند. ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.''

ظریف پیشتر هم به آمریکا درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داده بود. او در توییتی دیگر گفته بود: اطلاعات به دست آمده از عراق نشانگر دسیسه ای برای جور کردن بهانه ی جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و مستقیما از مردمش، امنیتش و منافع حیاتی اش دفاع خواهد کرد. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    15 24
    این فرار رو به جلوی پمپئو درحالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید کرده‌اند قصد ایجاد درگیری نظامی در منطقه را ندارند اما با هرگونه ماجراجویی آمریکا یا همپیمانانش به شدت پاسخ می‌دهند. انتقام سخت انتقام سخت و شعارهای بعد از نماز و مرگ بر امریکا و اینارو ایران هر روز مگه نمیگه؟! دقیقا پمپو داره راستشو میگه از بچگی همه اش ایران داره امریکا و اسرایل و انگلیس و عربستان رو تهدید به مرگ و نابودی میکنه! بعد میگید پمپو فرار به جلو کرده؟!
    • سهیل IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      دقیقا در همان مواقعی که ما صرفا شعار میدادیم اونا دانشمندان و مسئولین ایران را ترور کردند! از عشق آمریکا جر نخورید حالا
    • سرباز وطن LU ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 11
      سردار و چهره سوم وطنتو میزنن ناجوانمردانه دانشمند هسته ای فخری زاده رو ترور میکنن در مقابل میخوای چی بگیم این همه داریم میگیم دنبال جنگ نیستیم امریکا و اسرائیل از این صبر و موضع سو استفاده میکنن اگر تو نماز جمعه هم میگیم مرگ برامریکا و اسرائیل چون عامل استکبار و شرارت هستن منظور فقط دولت ها ی این کشورهاست
  • avdt IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    دور تا دور ایران پایگاه درست کردند،آنهم با فاصله یازده هزار کیلومتر مرز آمریکا با ایران!،مدعی تهدید ایرانند!،رو که نیست!،حقا پمپ...هستی!.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    کدام فرار رو به جلو؟ الو؟؟/ یادتون رفته همیشه پرچم امریکا رو لگد مال و به اتیش میکشوندیم؟ تا تهدید به تولید دستمال توالت با پرجم کشورمون نشدیم آدم نشدیم. باید بفهمیم که با یک کشور قوی و قلدر طرف هستیم .و نباید کاری کنیم که همه چیز مون از دست بره. و به مقدساتمون توهین بشه. حالا چند وقتی هست که دیگه پرچم نمی سوزونیم. و یاد میگیریم که توهین به بزرگان هر کشور کار زشتی هست.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    خدایی راست می گه....من هیچ جا نشنیدم مقام آمریکایی بیاد بگه ما ایران را زیر پا می گذاریم یا به پرچم ایران توهین کنه یا تو رژه هاشون رو موشکاشون بنویسه مرگ بر ایران.....این جور کارا چیپه....
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    با خود کج وبا حق کجو با خلق خدا کج اخر قدمی راست بنه ای همه جا کج
  • اکبر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    پمپ ا' تو اینکاره نیستی بهتر است دنبال کار دیگه بری!!! گارسونی چطوره ؟؟؟ جنگ با ایران یعنی نابودی تمام کشورت اگر کشوری داشته باشی!!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    مردک کی جنگ برعلیه ایران راه انداخت کی از صدام حمایت کرد داعش و طالبان ساخت کی هستن هواپیمای مسافربری ایران کی زد کی به صدام صلاح شیمیایی داد کی سالها ملت ایران رو تحریم کرد حتا تحریم دارویی مردک نادان