دانشکده علوم پزشکی آبادان شرایط لازم برای تبدیل به دانشگاه را دارد/  تغییر وضعیت تا پیش از پایان سال

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: خوشبختانه دانشکده علوم پزشکی آبادان تمام شرایط و ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد حسین آیتی، عصر امروز در حاشیه نشست بررسی ظرفیت های منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) برای تغییر وضعیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه در دستور کار وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و خوشبختانه وزیر بهداشت در این باره حمایت همه جانبه دارد.

وی افزود: سندی تحت عنوان سند آمایش منطقه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت ابلاغ شده که این سند در حقیقت، توسعه محیطی ساختارهای آموزشی پزشکی را دسته‌بندی کرده و به رغم گذشت ۵ سال از این سند تکمیل شده اما نواقصی دارد که از جمله آن می توان به پیش بینی شرایط خاص مناطق آزاد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: پیگیریهای بسیار خوبی از سوی وزارت بهداشت انجام شده و وزیر بهداشت نیز ‌در این باره نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگ ارائه کرده و در دستور کار این شورا نیز قرار گرفته است تا تبصره ای به آن اضافه شود و بر اساس آن اتفاقات خوبی نیز در حوزه مناطق آزاد صورت گیرد.

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اینکه نظام و مملکت به این خطه و مقاومت جانانه ی مردم آبادان در طول ۸ سال دفاع مقدس مدیون است، یادآور شد: بر اساس شرایط خاص آبادان و پتانسیل های فراوان آن از جمله فرودگاه، بنادر، راه اندازی پردیس بین المللی مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان و همجواری با کشورهای همسایه و دیگر پتانسیل و ظرفیت های مهم این منطقه، شرایط لازم برای این تغییر وضعیت وجود دارد.

آیتی، گفت: بر اساس قول وزیر بهداشت موضوع تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تا پیش از پایان سال جاری اتفاق می افتد. امید می‌رود تا شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مجوزهای لازم را در این زمینه ارائه کند تا آن اتفاق مبارک و میمونی که همگان منتظر آن هستند رخ دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =