کاخ سفید یک دادستان دیگر را وادار به استعفا کرد

ایرنا نوشت: به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در راستای مداومت دونالد ترامپ بر ادعای انجام تقلب در انتخابات، دادستان عالی فدرال آتلانتا در ایالت جورجیا را مجبور به کناره‌گیری کرد.

به گزارش این خبرگزاری، کاخ سفید دادستان عالی فدرال در آتلانتا (مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت جورجیا) را پیش از دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا در جورجیا، وادار به استعفا کرده است، زیرا «دونالد ترامپ» از تلاش‌های این دادستان در بررسی ادعای تقلب در انتخابات ناراضی بوده است. 

 

رویترز در این خبر به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: گفته می‌شود در پی استعفای ناگهانی «بیونگ جی پاک»  (Byung J Pak) دادستان منطقه شمال جورجیا، وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه یک دادستان جدید را منصوب کرد. 
بنابراین گزارش،  استعفای پاک توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا به نظر می‌رسد ترامپ که در یک تماس تلفنی با «برد رفنسپرگر» وزیر داخلی ایالت جورجیا از وی خواسته بود در راستای تغییر نتایج انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری برای وی رای بیشتری پیدا کند، به این دادستان هم اشاره کرده بود. 
در مکالمه ضبط شده‌ای که در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده، به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری آمریکا در این تماس از دادستان آتلانتا هم گله دارد و می‌گوید در این ایالت دادستانی منصوب شده که مخالف ترامپ است. 
وال استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه خبر داده است که به دستور کاخ سفید، یک مقام ارشد وزارت دادگستری تماس گرفته و به پاک اعلام کرده است باید از سمت خود کناره گیری کند زیرا او برای جلب رضایت ترامپ ادعای تقلب در انتخابات را بررسی نکرده است. 
در پی انتشار این اخبار، کاخ سفید از ارائه هرگونه اظهار نظر خودداری کرده و وزارت دادگستری و دادستان مستعفی هم تاکنون به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند. 
 «رافائل وارناک» سناتور حزب دموکرات ایالت جورجیا در انتخابات دور دوم روز سه شنبه هفته گذشته،  «کلی لوفلر» نماینده جمهوری خواه را شکست داد و به این ترتیب دموکرات‌ها توانستند کنترل سنای آمریکا را در دست بگیرند. 

310 310
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =