وقتی بازیگر زن سرشناس با پای شکسته جلوی دوربین رفت

تسنیم نوشت: پوراندخت مهیمن تعهد در بازیگری را به دردِ پای شکسته‌اش ترجیح داد و تا پایان نقش حمیده در سریال "بیگانه‌ای با من است" هنرنمایی کرد.

پوراندخت مهیمن درباره نقش حمیده و انتخاب "بیگانه‌ای با من است" گفت: ما همیشه در دوران بازیگری، به اولین ملاکِ انتخاب نقش که می‌اندیشیم، فیلمنامه و بعد کارگردانی است. البته در این سریال قدری موضوع فرق می‌کرد چون با آقای احمد امینی کار کرده بودم و ایشان و حساسیت‌هایشان را به خوبی می‌شناختم. می‌دانستم که او هر کار و اثری را نمی‌پذیرد و بر ظرافت‌ها و ابعادِ مختلف کار آشنا است؛ آن‌قدر که کمتر کسی متوجه شد که با پای شکسته و مجروح کاراکتر حمیده را جلو می‌بردم. فقط چند صحنه که لانگ‌شات (نمای دور) می‌گرفتند آن کفشِ مخصوص را درآوردم و شاید کم و بیش برخی مخاطبِ خاص متوجه شده باشد. 

وی با اشاره به ماجرای شکستن پا و بازی با این شرایط در سریال "بیگانه‌ای با من است" تأکید کرد: تنها ۳ روز پیش از فیلمبرداری سریال، پایم پیچ خورد و یک تکه از استخوان پایم کنده شد. اما به دلیل اطمینانی که به این سریال داشتم به تعهدم عمل کردم و تا پایان، کنار "بیگانه‌ای با من است" بودم. این پا باید جراحی می‌شد اما آقای امینی به من گفته بودند غیر از من به کسی برای این نقش فکر نکرده‌اند و تنها گزینه‌ام. برای بازیگرانی مثل من هیچ چیزی به اندازه تعهد ارجحیت ندارد. در حالی که دکتر به من گفته بود باید این پا عمل شود و هنوز هم خوب نشده و مشکل دارد. چون جراحی نکردم و همان موقع هم با چکمه‌ای که هر دو طرف آن از فلزی بسیار سنگین درست شده بود کار را ادامه دادم.

مهیمن با اشاره به اینکه دوست دارم مخاطب ما با تلویزیون آشتی کند،  تصریح کرد: معمولاً احمد امینی پشت سر هم کار نمی‌کند و خیلی هم اصرار به تعدد اثر ندارد. خیلی با وسواس و ظرافت کار می‌کند و با حساسیت‌هایش "بیگانه‌ای با من است" را جلو برد. من و خیلی از بازیگران از آنجایی که ایشان و حساسیت‌ها و اعتبار و دقتش را می‌شناختیم از همان روز نخست قرارداد بستیم.من امیدوارم و با تمام وجود آرزو می‌کنم مردم ایران با تلویزیون خودمان آشتی کنند. از آن طرف هم تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌هایی بسازد که مردم را با این رسانه آشتی دهد. هر یک نفر که ماهواره نبیند من را خوشحال می‌کند.

او درباره درگذشت غافلگیرکننده و ناباورانه پرویز پورحسینی گفت: خاطره من با پرویز پورحسینی به اداره تئاتر و فیلم رابطه پوران درخشنده برمی‌گردد که نقش مقابل ایشان را بازی می‌کردم و از آنجا با هنرمندی‌های ایشان آشنا هستم. برایم غافلگیرکننده است که کرونا این هنرمند بزرگ و ارزشمند را از ما گرفت و برای ما که آخرین کار کنار ایشان بودیم بسیار اتفاق هولناک و تلخی بود.

مهیمن در پاسخ به این سؤال که چرا تلویزیون سریال‌هایش همچون گذشته ماندگار نمی‌شود، گفت: این نوستالژی و ماندگاری به شرایطی برمی‌گردد که در وهله اول به فیلمنامه خوب و کارگردان و عوامل حرفه‌ای و کاربلد وابسته است. از طرفی دیگر حال مردم ایران خوب نیست و باید با لطف خداوند متعال و همت و تلاش مسئولین این حال و احوال روز به روز بهتر شود. نویسنده‌ها متن خوبی بنویسند و امکانات خوب در اختیارشان قرار بگیرد. مشکل امروز تلویزیون و سریال‌هایش، متن، کارگردانی و انتخاب بازیگران است. 

او درباره کارهای جدید و علاقه‌اش به آثار طنز سینما و تلویزیون، تأکید کرد: این روزها به دلیل کرونا، کارها را رد می‌کنم و در خانه‌ام تا ان‌شاءالله وضعیت بهتر شود.  دوست دارم نقش‌های طنز بازی کنم و خودم را در این مسیر بیشتر محک بزنم. با احترام به همه سازندگان کمدی و طنز، باید بگویم که امیدوارم کارهای کمدی و طنزِ شریف به من پیشنهاد دهند. واقعاً امیدوارم حال مردم و وضعیت معیشتی و اقتصادی‌شان خوب شود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    5 2
    بهترین بازیگر ایرانی وبسیار مهربان