استاندار گیلان: منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد ارزشمند کشور است

دکتر ارسالان زارع در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از ۱۸ پروژه سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی به بازار مصرف کشورهای حاشیه خزر و روسیه و امکان تولید، ساخت و صادرات کالا و کارآفرینی یکی از مناطق آزاد ارزشمنددر بین مناطق آزاد کشور است.

به گزارش خبرآنلاین از انزلی، دکتر ارسالان زارع در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از ۱۸ پروژه سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی به بازار مصرف کشورهای حاشیه خزر و روسیه و امکان تولید، ساخت و صادرات کالا و کارآفرینی یکی از مناطق آزاد ارزشمنددر بین مناطق آزاد کشور است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی طی هفت سال گذشته با رویکرد کاهش جدی واردات و افزایش تولید و رونق تولیدات داخلی و صادرات به همسایه های شمالی کشور و تامین برخی نیازهای منطقه سرزمینی، نقش موثری در توسعه استان و کشور ایفا کرده اضافه کرد: در مناسبت‌های مختلف سال همچون هفته دولت و دهه مبارک فجر شاهد حضور مقامات ملی و استانی در مراسم بهره برداری از پروژه‌هایی هستیم که به لحاظ زیرساختی،خدماتی و گردشگری حایز اهمیت می باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علی رغم همه فشارها و تحریم ها توانستیم با برنامه ریزی هدفمند در منطقه آزاد انزلی و بنادر گیلان و بخصوص در منطقه ویژه اقتصادی آستارا سهم خوبی در صادرات داشته باشیم،ابراز امیدواری نمو، تا پایان سال جاری پیش بینی بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات به کشورهای روسیه و همسایگان شمالی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا زمینه توسعه منطقه آزاد انزلی را ایجاد کند،خاطر نشان کرد: فعالیت های تولیدی صنعتی که توسط تلاشهای گسترده مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره منطقه آزاد انزلی صورت گرفته منجر به صدور لایحه دولت شد که امیدواریم با نگاه مثبت مجلس شورای نگهبان ضمن رفع برخی از مشکلات مردم که در سال گذشته رقم خورد، زمینه توسعه بیشتر فعالیت های تولیدی فراهم شود.

زارع در خصوص راه آهن شمال به جنوب و یا تکمیل کریدور ریلی جنوب به شمال که آبهای آزاد، دریای عمان را به بحر خزر پیوند می دهد نیز گفت: با برنامه‌ریزی خوب انجام شده قادر خواهیم بود تا سقف ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی را جابجا کنیم که این امر در یک دوره ۱۰ ساله اتفاقی مهم برای دولت خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز امیدواری کرد، پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین که به دلیل برخی شرایط اقلیمی و تامین مصالح با تاخیر همراه بوده در خردادماه و در آخر فصل به بهره برداری برسد و با اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین حمل و نقل تسهیل یافته و زمینه صادرات بیشتر کالاها برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =