زمان واکسیناسیون کرونا در ایران از زبان رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه در ادارات رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول است، گفت: در موضوعات فرهنگی و مذهبی گاهی شاهد تعطیل نماز جمعه یا سینما و تئاتر بودیم و گاهی هم باز گذاشته‌ایم. این جایی است که ما روی لبه مرز قرار داریم و باید طوری عمل کنیم که اثرات منفی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه امروز بخشی از کشور وضعیت آبی و بخشی وضعیت زرد دارد اما قرار نیست اجرای پروتکل‌ها ضعیف شود، اظهار کرد: تمام بازگشایی‌ها در صورتی ارزشمند است که در کنارش مراعات پروتکل‌ها هم در نظر گرفته شود. ما در زمینه مشاغل شاهد مراعات پروتکل‌ها هستیم. اگر جایی هم مراعات نشود برخوردهای شدیدی همچون پلمب شدن در انتظار افراد است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> روحانی: نگران موج چهارم کرونائیم/مراسم ۲۲بهمن، نمادین برگزار می‌شود

روحانی با بیان اینکه در ادارات هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول است، گفت: در موضوعات فرهنگی و مذهبی گاهی شاهد تعطیل نماز جمعه یا سینما و تئاتر بودیم و گاهی هم باز گذاشته‌ایم. این جایی است که ما روی لبه مرز قرار داریم و باید طوری عمل کنیم که اثرات منفی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تردد درون‌شهری و برون‌شهری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی باید خیلی مراقبت کنیم که از این لبه مرز به پرتگاه نیفتیم. وزیر بهداشت هم اظهار نگرانی می‌کرد از اینکه ما به موج چهارم بیفتیم به دلیل اینکه پروتکل‌ها رعایت نشود. پس نگرانی وجود دارد که گفته می‌شود.

رییس جمهوری گفت: این اظهار نگرانی به حق است و سه دلیل اصلی برای آن وجود دارد؛ یکی نگرانی این ویروس متاسیون‌یافته است که یا از خارج می‌آید یا در خود کشور این اتفاق می‌افتد و ما می‌بینیم که در اروپا چه خبر است و البته که برای آنان هم متأسفیم. پس ما یک نگرانی از ویروس متاسیون یافته داریم و اینکه ممکن است ما را هم به خود گرفتار کند.

روحانی ادامه داد: دلیل دوم سرمای هواست که منجر به فاصله‌گیری کمتر می‌شود و دلیل سوم اینکه هوا در زمستان راکد است و کمتر جابجا می‌شود که این موضوع هم نگران‌کننده است.

روحانی افزود: در مساله آموزشی گرچه به آموزش نوجوان‌ها و جوان‌ها لطماتی وارد شده اما به خاطر پروتکل‌ها و حفظ حیات و جان مردم و همچنین دانش‌آموزان، معلمین و اساتید در واقع آموزش حضوری به یک نحوی تقریبا در طول این ۱۱ ماه به حالت تعطیلی درآمده است. البته آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری خیلی محدود در حال انجام است.

وی با اشاره به بحث واکسن گفت: ما در چند مرحله باید دنبال واکسیناسیون برویم یکی از این مراحل در زمستان است و ما دنبال این هستم در سال 99 کادر درمان و کسانی که شرایط پرخطری دارند امسال واکسیناسیون شوند واکسن هایی که از کواکس خریدیم اواخر امسال به دست ما می‌رسد و واکسن های دیگری هم هست که آنها هم امسال به دست ما می‌رسد یک واکسن هم با مشارکت کشور دیگری ساخته ایم به نام واکسور که بهار سال آینده به دست ما می‌رسد و واکسن های داخلی هم برای تابستان سال آینده به دست ما خوهد رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =