رییس‌جمهور به مناسبت روز ملی خلیج فارس پاسداشت نام بلند خلیج‌ فارس را به عنوان مظهر صلح و برادری وظیفه آحاد ایرانیان پاک ‌نهاد دانست.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی نژاد در پیامی به جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج ‌فارس، اظهار امیدواری کرد دست‌اندرکاران جشنواره خلیج فارس با کوشش خستگی‌ناپذیرشان کاری را که آغاز کرده‌اند در عرصه‌های بین‌المللی گسترش دهند و مایه روسیاهی و پشیمانی دشمنان هویت، تاریخ و فرهنگ درخشان دینی و ملی‌مان شوند. 

متن کامل پیام محمود احمدی‌نژاد، بدین شرح است: 

بسمه تعالی 

اهمیت و جایگاه خلیج همیشه فارس در شکل گیری فرهنگ و تمدن عظیم ایران و تاثیر آن بر تمدن بشری چنان است که بسیاری از مورخان از این پهنه نیلگون به عنوان «گاهواره تمدن» یاد کرده‌اند. 

اگر چه تعداد کسانی که بر این واقعیت هزاران ساله چشم بسته اند کم نیست، اما حقیقتی هم که بر همگان آشکار است، آن که این خطه پهناور گنجینه‌ای ارزشمند از اسطوره‌ها، حماسه‌ها و آئین‌های ناب و ماندگار را از زمان های دور تا به امروز در خود جای داده است؛ گنجینه‌ای که تلاش برای صیانت از آن و پاسداشت نام بلند خلیج فارس به‌عنوان مظهر صلح و برادری، وظیفه آحاد ایرانیان پاک نهاد است. 

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، فرصت و بستری است تا داشته‌های گران سنگ این سرزمین کهن، از ظلم ستیزی و رشادت مردمانش در طول تمدن دیرپای تاریخی تا پیام جهان شمول صلح و عدالت و برادری از سوی ایران اسلامی، بیش از پیش به جهانیان معرفی شود. 

مطمئنم دستاوردهای این حرکت ارزشمند مایه افتخار و بهره‌گیری نسل‌های آینده خواهد بود و فرزندان عزیز ایران در سراسر جهان با سرافرازی از آن یاد خواهند کرد؛ همچنان که وجدان‌های بیدار بشری سر تعظیم در برابر تمام نیکی‌هایی که از این منطقه جوشیده، فرود خواهند آورد. 

اینجانب از تمامی هنرمندان متعهد، مورخان، نویسندگان، دانشمندان، محققان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر می‌کنم و امیدوارم با کوشش خستگی‌ناپذیرشان کاری را که آغاز کرده‌اند به عرصه‌های بین‌المللی گسترش دهند و مایه روسیاهی و پشیمانی دشمنان هویت، تاریخ و فرهنگ درخشان دینی و ملی‌مان شوند. ان شاءالله

/27 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =