ابلاغ ۶ مصوبه جدید سی و سومین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا در کیش

دکتر رضانیا در سی و سومین جلسه شورای سلامت کیش از ممنوعیت ورود خودروهای پلاک سرزمین اصلی به این جزیره تا۲هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش،  در سی سومین جلسه شورای سلامت کیش، دکترمحمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی این شورا گفت: ورود خودروهای پلاک سرزمین اصلی مسافری به جزیره کیش به مدت ۲هفته ممنوع است اما ورود و خروج خودروهای ساکنان کیش با پلاک این جزیره از این قاعده مستثنی خواهد بود.

وی در خصوص درخواست برخی از مجامع صنفی برای برگزاری مجامع عمومی سالیانه گفت: مجامع صنفی با رعایت ضوابط بهداشتی می توانند در فضاهای سرپوشیده با ۳۰درصد و در فضاهای باز با ظرفیت ۵۰درصدی مکان جلسه، مجامع عمومی سالیانه خود را برگزار کنند.

رضانیا با بیان این که درخواست آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: ضمن تاکید بر برگزاری کلاس های آموزشی و امتحانات به صورت مجازی در جزیره کیش، چنانچه مدارسی بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا و با تایید مرکز توسعه سلامت کیش از شرایط و امکانات لازم برخوردار باشد؛ درخواست آنها جهت بررسی به آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورای سلامت کیش بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا حضور در مدارس به هیچ عنوان اجباری نیست.

وی در رابطه با برگزاری اردوهای تمرینی تیم های ملی در جزیره کیش افزود: پس از مطرح شدن در خواست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش برای برگزاری اردوهای تمرینی تیم های حرفه ای در جزیره کیش، مصوب شد با رعایت ضوابط بهداشتی و نظارت مرکز ورزش؛ تیم ها به فعالیت های تمرینی خود ادامه دهند.

محمدرضا رضانیا با اشاره به این که مصوبه دور کاری سی درصد پرسنل ادارات، نهادها و شرکت ها در منطقه آزاد کیش لغو شده است تصریح کرد: تمام ادارت، نهادها و شرکت ها می توانند با ۱۰۰درصد نیروهای شاغل در مجموعه های یاد شده به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی همچنین در خصوص راه اندازی پروازهای کیش-مسقط-کیش گفت: مرکز توسعه سلامت و شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش بر روند اجرای مصوبات وزارت بهداشت و درمان در خصوص ورود مسافران خارجی به جزیره کیش نظارت می کنند.

شایان ذکر است از ابتدای شروع پاندمی کرونا تا کنون و براساس غربالگری ۱۱ هزار و ۸۲۰ نفر در جزیره کیش، بیش از ۳ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی شده است که از این تعداد ۲۲ نفر فوت شدند، همچنین در ۱۴ روز گذشته نیز ۳ نفر بیمار مثبت در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بستری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =