آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان پس از ۴۸ ساعت مهار شد

ایرنا نوشت: آتش که از عصر شنبه ۲۷ دیماه در محدوده دره شمالی پارک ملی گلستان زبانه کشیده بود با تلاش ۱۶۰ نیروی محیط‌بان، منابع طبیعی، بسیج، هلال احمر و بومیان منطقه و نیز آب‌پاشی یک فروند بالگرد هوافضای سپاه پس از ۴۸ ساعت خاموش شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان عصر امروز دوشنبه گفت: براساس پایش میدانی و هوایی با بالگرد هیچ آتشی در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان مشاهده نشد.

محمدرضا کنعانی افزود: در ۲ نقطه از پارک ملی گلستان دودهایی ناشی از کُنده‌های نیمه‌سوخته وجود داشت که با ۱۲ مرحله پرواز بالگرد هوافضای سپاه و آب پاشی بر این نقاط، آتش به طور کامل خاموش شد.

وی بابیان اینکه فعلا آتش فعال در پارک ملی گلستان وجود ندارد اضافه کرد: البته این به معنی پایان عملیات اطفای حریق این پارک نیست بلکه نیروهای محیط بان، منابع طبیعی، بسیج و هلال احمر در منطقه حضور دارند و فردا صبح نیز برای پایش و پاکسازی نهایی به مناطق آتش سوزی اعزام خواهند شد.

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستاندار ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =