۱۸ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
خائن کیست؟ظریف یا هتاکان به او

همیشه بر این باور بوده ام که بسیاری از آنهایی که انقلابی بودن را در پرخاشگری و ضدیت با دیپلماسی خلاصه می کنند و با اقدامات، مواضع و رفتارهای نسنجیده خود، ایران را بعنوان کشوری غیرعادی و جنگ طلب معرفی می کنند، هرگز اهمیتی به منافع و امنیت ملی از سویی و سرنوشت مردم کشورمان نداده و نمی دهند.

آنچه رفتار، گفتار و مواضع آنها را شکل می دهد، منافع شخصی و جناحی است و عاملی غیر از این وجود ندارد، چرا که منافع آنها زمانی تامین می شود که وضعیت غیرعادی در کشور حاکم باشد و مردم روی آرامش نبینند. آنها تنها بواسطه‌ی تشدید گرفتاریهای مردم و سوء استفاده از وضعیت نامتعادل کشور و با برقراری رانتهای مختلف می توانند صاحب پست و مقام و پول کلان شوند. البته چنانچه کمی بدبینی را نیز چاشنی بررسی عملکرد آنها کنیم، به نتایجی بدتر می رسیم و آن، حرکت در مسیری است که دشمنان قسم خورده‌ی ایران نظیر ترامپ، پمپئو، نتانیاهو و بن سلمان، علیه ایران ترسیم می کنند. از این منظر می توان مشابهات فراوانی میان آنها پیدا کرد که نمونه‌ی بارزش، مخالفت با برجام و برداشته شدن تحریمها علیه کشورمان است. از سویی آنها با پیوستن ایران به FATF مخالفت می‌کنند و از سوی دیگر دشمنان ایران از نتیجه چنین مخالفتی (وارد شدن نام ایران به لیست سیاه FATF) استقبال کرده و در پوست خود نمی گنجند. آنها حتی بخاطر شکست ترامپ که با تروریسم و جنگ اقتصادی علیه ایران مرتکب جنایت علیه مردم کشورمان شد و مستقیما فرمان ترور وحشیانه قهرمان ملی ما را صادر کرد، عزادار شده و ناله ها و ضجه ها سر دادند. نمونه این ناله ها را می توان در برخی از برنامه های رسانه ملی و مواضع تعدادی از شخصیتها و رسانه های چاپی و بر خط دید.
ضدیت آنها با دیپلماسی و مساوی دانستن هر گونه مذاکره با وادادگی موجب شده تا بیشترین حملات را متوجه رئیس دستگاه دیپلماسی کنند که وظیفه‌ای غیر از پیگیری مقتدرانه‌ی منافع ملی با توسل به ابزارهای دیپلماسی نظیر مذاکره، مصاحبه، ملاقات و پیام رسانی مثبت و منفی ندارد. برخی از انقلابیون مورد نظر، بدون درک صحیحی از نظام بین الملل و ملزومات دیپلماسی، فکر می کنند که همه مسایل با شعار و حمله به این و آن درست می شود و رئیس دستگاه دیپلماسی هم باید ابزارهای دیپلماسی را کنار گذاشته و از اول صبح تا آخر شب توهین، افترا و مباهته را سرلوحه خود قرار دهد. آنها بارها و بارها در مقاطع حساس و کلیدی، با حمله به رئیس دستگاه دیپلماسی پیامهای غلطی را به دولتهای دیگر مخابره کرده و موجب کم اثر شدن اقدامات دیپلماتیک رئیس دستگاه دیپلماسی و دستگاه دیپلماسی شده اند. نمونه اخیر آن را می توان در برگزاری جلسه سوال از رئیس دستگاه سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی و سخنان خارج از نزاکت و ادب برخی از افرادی که ایرانی بودنشان نیز زیر سوال است و دادن کارت زرد به دکتر ظریف، دید.

دکتر ظریف طی چند روز گذشته همچون همیشه طی پیامهای توئیتی واکنش مقتدرانه‌ای را در مقابل اظهارات و مواضع مزورانه‌ی مقامات برخی از کشورها داده بود. برای موثر بودن چنین پیامهایی باید با حمایت از دکتر ظریف، انسجام ملی به نمایش گذاشته می‌شد، ولی جلسه سوال در مجلس و سخنان برخی از نمایندگان، برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق و خودداری از توهین و افترا، بار دیگر آب به آسیاب دشمنان ریخت. البته وقتی دکتر ظریف در مصاحبه با روزنامه همدلی پشت پرده ساخت سریالی چون گاندو علیه خود را افشا نمود، انتظار چنین برخوردی می رفت. اخیرا دکتر ظریف سه پیام توئیتی در واکنش به زیاده خواهیهای برخی از کشورهای غربی منتشر کرده بود که عبارتند از:

1- ظریف در واکنش به بیانه سه کشور اروپایی عضو برجام و ادعای تلاششان برای زنده نگهداشتن برجام نوشت: «این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی. رهبران سه کشور اروپایی– که برای اجرای تعهدات خود ذیل برجام بر امضاء و اجازه کارگزاران اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) متکی هستند – هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند. آیا ابتکار مرده زاده‌شده امانوئل ماکرون یا خودداری انگلستان از پرداخت بدهی مقرر در حکم دادگاه را به یاد دارید؟ این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی.»

2- ظریف در واکنش به سخنان سخیف وزیر خارجه فرانسه نوشت: «همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار. یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید. از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.»

3- ظریف در واکنش به تنش‌آفرینی‌های روزهای پایانی دولت آمریکا نوشت: «خطاب به رییس‌جمهور آمریکا: اگر هدف «گشت‌زنی‌های نمایش حضور» بی‌-۵۲‌ هایتان ارعاب یا هشدار به ایران است، باید این میلیاردها دلار را برای سلامت مالیات‌دهندگان در کشورتان هزینه می‌کردید. هرچند که در ۲۰۰ سال گذشته ما هرگز آغازگر جنگی نبوده‌ایم، اما در دادن پاسخ خردکننده به متجاوزین تردید نمی‌کنیم. کافی است از دوستان صمیمی‌ات که صدام را حمایت کردند بپرسی.»

حال این سوال پیش می آید که آیا ظریف که بطور مقتدرانه و با بهره برداری از ابزارهای مختلف دیپلماسی تمام قد به دفاع از منافع ملی برخاسته است، خائن است، یا کسانی که بجای حمایت از مدافعین منافع ملی و سربازان خط مقدم دیپلماسی، با حمله به آنها، پیامهای غلط مخابره کرده و آب به آسیاب دشمن می ریزند؟ با کمی تامل می توان پاسخ این سوال را یافت.
طی بحثی که در مورد اتفاقات سه شنبه مجلس با برخی از دوستان داشتم، برخی، از برخورد نجیبانه‌ی دکتر ظریف در مقابل هتاکی‌ها انتقاد کرده و مناسب می‌دانستند که او نیز برخورد مشابهی می کرد، ولی بر کسی پوشیده نیست که «از کوزه همان برون تراود که در اوست». هتاکی حرفه‌ی کسانی است که از منطق، ادب، نزاکت و سواد، بی بهره هستند.   

*کارشناس روابط بین الملل

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    خائن کسی است که از هتاکان دفاع می کند
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      خائن همونایی هستند که دلار رو از 3هزار تومان به 30 هزارتومن رسوندن و روزگار مردم رو اینجوری سیاه کردن.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      جواب به کسی که میگه خائن کسانی هستند که دلار 3تومنی رو کردند 30 تومن.کاملا" درسته اما شما شیپور رو از طرف گشادش میزنی.دلار رو کاسبان تحریم بالا بردن ونیز خود تحریم.اگر چه از عملکرد روحانی راضی نیستم.اما مطمئنم دولت اصولگرای با حداقل رای وضع رو بدتر می کنه.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      خائن آمریکای جنایتکاره که دشمنی ۷۰ساله اش علیه ملت ایران رو تموم نمیکنه و اینجور ماها رو به جون هم انداخته... خدا لعنتشان کند...
    • به ۱۴:۲۷ GB ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      11 4
      اونهای که مردم به جون هم انداختن و خودی و غیر خودی کردن داخل هستند ، به امریکا ربطی نداره . واضح تر بنویسم قابل درج نیست
    • هضم کنین IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      9 6
      رئیسی میومد دلار میشد 5000 تومن!!!
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      هیچ کس با کار کردن ۲۴ ساعته هم در شرایط کنونی جامعه، درآمد میلیاردی نخواهد داشت. پیدا کردن خائنین که بدون وابستگی و رانت ثروتهای نجومی پیدا نمی کردند سخت نیست.
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      1 1
      آمریکا کیه ، دشمن ملت ایران امثال هتاکانی هستند که بدون تفکر و بر پایه دشمنی بدون عقلانیت فقط با فکر کوباندن دولت به مجلس آمده آمد
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      7 2
      بعد از رحلت امام، خائنین و نفوذی ها در حکومت رخنه کردند
    • وحید IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      4 0
      داستان همون جاسوس اسراییلیه که تو مجلس سوریه نفر اول مرگ بر اسراییل میگفته افرادی به صدام خیانت کردند افرادی بودند که باهاش شام میخوردند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    آفرین به دکتر ظریف با این رفتار بزرگوارانه و وای بر ما به داشتن کسانی در حکومت که جز توهین و بد سخنی چیزی یاد نگرفتند متاسفانه مجلس سال ها و دهه هاست که با این آدم های نادان پر می شود
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      متاسفانه برخي نمايندگان فكر مي كنند كه رفتن مجلس هرچي داد بزنند و فحش بدن نماينده بهتري هستند و از ديگران نماينده تر هستند و دور بعد با نمايش همينا بيشتر راي ميارن... اما حاصل فقط فريادهاي گوشخراشي است كه تا حالا براي مردم سود كه نداشته هيچ، فقط باعث سوءاستفاده دشمنان شده... كاش هر كسي جايگاهي سياسي پيدا مي كند اول دانش و بعد هم ظرفيتش را داشته باشه و يك جايي هم مردم را در نظر بگيره و همش به فكر جيب و موقعيتش نباشه....
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      ولی خداییش این مجلس از مجلس دهم بهتره...
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      2 0
      خدا به شما سایبری ها ذره ای شرف عطا کند انشالله
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 3
      درود بر شما و درود بر دکتر ظریف
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      3 2
      ترقی اندر این کشور محال است که گویا اندر آن قحط الرجال است
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    خائن کسی است که منافع جناحی را مقدم بر حل مشکلات می داند و به جای رسیدگی به مشکلات بسیار زیاد مردم که اقتصادی هست، به جای فراخواندن وزیر اقتصاد به مجلس، وزیر خارجه را به مجلس می خواند تا پیامی به آمریکا بدهد که ما اهل مذاکره نیستیم. وقتی با طالبان مذاکره می کنیم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ گیر کار کجاست؟
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      48 85
      داداش حداقل اخبار این چند روز مجلس رو دنبال می کردی بعد اظهار نظر می کردی!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    438 9
    هیچکدام. کسانی خائنند که را را برای هتاکان هموار میکنند.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    احسنت از کوزه همان برون تراود که در اوست . آقای ظریف نجیب تر و با ادب تر از اونیه که بخواد به بی ادبیها و بی نزاکتی های آدمایی که از فرهنگ و شعور بویی نبردند جواب بده
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    هتاکان به او
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    د آخه اگه آقای ظریف جواب اون آدمهای بیسواد و نفهم رو بده که خودش رو در حد اونها کوچیک کرده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    جواب ... خاموشیست این بهترین جواب آقای ظریف به اون آدمای نادونه
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    اونایی که به اینها رای دادند و اونایی که این مجلس رو تشکیل دادند در پایین ترین حد ادب و نازلترین شعور و فهم قرار دارند .
    • DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      6 3
      از مجلس گازانبری... هرگز نبینی ثمری
    • صدای ملت IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      2 0
      سلام عزیزم شما میدونید سیاست خارجه چجوری نوشته میشه که اظهار نظر میکنی.... وقتی کشورت رو مثل زمان قاجار تکه تکه کردند بعد میفهمی این دوستان به ظاهر مودب و متشخص چه بلایی سر مملکت اوردند
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 2
      اول شما توهین به همه ایرانی کردی خود شما که اهدای بزرگی و شعور بالا داری چرا توهین میزنی به مردم پرفسر بی مدرک
    • هادی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 0
      نه پس تو فهم و شعور درست و حسابی داری که به شیخ بنفشت با تکرار خاتمی و حمایت عالیجناب سرخپوشت رای دادی
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    مجلس اقلیت حرجی به ان نیست
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    مجلس بیسواد و هتاک
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    106 8
    شما را به خدا شما را به هر چیزی که اعتقاد دارید یا ندارید دست از این جنگ جدال دعوا ها بردارید به خدا قسم ما زندگی نمی کنیم هر روز گرونی تورم با این کسادی بی کاری هر روز هزینه زندگیمان بیشتر می شود تو را به خدا یک به فکر ما مردم ضعیف بدبخت باشید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    عاقبت به ظاهر انقلابی ها رو هم خواهیم دید به زودی گندشون در میاد
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    خائن هاشمی نسبه که ستاره سرخ رو ولکرد وبه کیسه پیوست بدبخت دسته سومی الان هم داره فولاد خوزستان و نکونام رو بیچاره میکنه
    • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 0
      دقیقا موافقم ولی چه ربطی داشت
  • غلام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    99 47
    درود به قهرمان سیاست دکتر طریف
    • تیم ملی ایران IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      57 12
      قهرمان سیاست احمد قوام بود...کمی تاریخ بخوانیم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    117 9
    تاریخ قضاوت خواهد کرد ..... ما هرچقدر تعصب داشته باشیم وسنگ به سینه بزنیم کار از کار گذشته و ظریف 8 سال تمام در سپهر سیاست خارجی کشور کننده کار بوده است . خوب یا بدش را آینده گان خواهند فهمید
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      86 15
      بله تاریخ برای ایرانی مرده پرست قضاوت میکنه که ظریف تمام تلاشش رو برای کشور کرد منتهی عوامل تندروی داخلی چوب لای چرخ دیپلماسی گذاشتن نه تنها دیپلماسی بلکه دولت امروز حکم دادستانی برای فیلترینک رو دادن دست جهرمی این یعنی کشورما داره به خفقان میره
    • زینب IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      80 11
      در دولت 1400 قطعا یه عده هستند که خدا بیامرزی به ظریف می دهند قضاوت میکنن اما در جهت افسوس خوردن ازدیپلمات با سوادی مثل ظریف که کارشناسانه دیپلماسی را هدایت کرد
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    130 9
    کریمی قدوسی با این سرو صداها داره هواس رسانه ها رو از ساخت و سازهای خودش و برادرش در مشهد پرت میکنه. شرکت سپهر هشم بزرگترین پروژه های مشهد رو داره میگیره حتی پدیده رو گرفته. با سر و صدا همه هواسها رو پرت کرده و کارش رو میکنه هیچکس جرات نداره بهش اعتراض کنه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    68 9
    همونایی که قراره 1400 دولت را به دست بگیرند
  • Nm IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    81 4
    هتاکان به او چون دقیقا ۷سال مثل نتانیاهو و امریکا وترامپ موضع گرفتند
  • پژمان ظفریان IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    77 8
    درود بر دکتر ظریف سردار مذارکره لعنت به هتاکانی که فقط به افراطی گری میپردازند وشک نکنید آبروی کسی راببری خداوند جوابش را بدجور بهت میده..... شجاعت شهامت پیشرفت دیپلماسی ظریف باعث میشه ناتوانان موضع بگیرند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    75 38
    وقتی نریم رای بدیم آدمایی مثل اینابا3000رای میرن تومجلس عاقبتش هم همینه بنده خداآدم باتجربه خوش برخوردخوش خنده زحمت خودش راکشیده بااین ریش سفیدباهاش اینجوری برخوردمیکنن .کس دیگه ای مقصره .....
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      52 7
      وقتی شورای نگهبان فقط چهار نفر به انتخاب خودش رو تائید می کند بریم رای بدهیم فرقی می کند؟
    • DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      اگر شما فکر می کنید که رای ها موثر هستند و افراد براساس آرا انتخاب می شوند ! معلوم هست هنوز خیلی با واقعیتهای حاکم فاصله دارید !
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    46 17
    هتاکان به او.
  • US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    60 6
    این هم از برکات وثمرات قویترین وانقلابی ترین مجلس تمام ادوار است
  • ایرانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    82 14
    بدترین مجلس تاریخ معاصر ایران حال آدم از شنیدن نطق های پیش از دستور و طرح های فوریت دار و ...آنها به هم می خوره!
  • عبداله IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    برادر من چرا فکر میکنید ما هایت بودن تحریم سود می‌بریم از خدا بترسید از شرف خود خجالت بکشید و آنقدر دروغ نگید این نمایندگان مجلس بهترین نمایندگان این چند سال گذشته هستند اگر آنها بد بودند آنوقت شما آنها را تشویق میکردی پس آنها خوب هستن که شما آنها را به باد انتقاد می گیرد پس دق کنید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    11 24
    ظریف
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    20 1
    چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است .
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    30 5
    هتاکان او
  • امیر از کاشمر IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    40 8
    درود بر ظریف
  • گرفتار IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    72 4
    نکته جالب اینه که هر وقت دلار سیر نزولی پیدا میکنه مجلس نشینان به نوعی و با ایجاد جو روانی جلوی کاهش قیمت دلار رو میگیرن و البته مشخصه این موضوع به منافع شخصی و جناحی ایشان از وضعیت اقتصادی وخیم مردم نداره
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    44 8
    اینها رهبری رو هم قبول ندارند
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      11 3
      ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    70 12
    این مجلس و ریسس مجلس بیشتر از این درک ندارند کدوم یکی از این نمایندگان که اکثر قریب به اتفاقشون بی سواد هستند میتونند از این مجلس فرمایشی تبعیت نکنند و حرف ملت رو بزنند ؟؟؟؟ به چی دل خوش هستند این نمایندگان بله قربان گو این روزهای بد این ملت هم خواهد گذشت و مردم بازم هم دهن کجی قالیباف به مردم را خواهند دید، کسی که با ان پرونده فساد اقتصادی در شهرداری نشت تو ریاست مجلسی که واقعا فهم تنها چیزی هست که داخل مجلس مشاهده نمیشه
  • NL ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    47 9
    کسانی که نگذاشتند مذاکره کنیم باعث دلار سی هزارتومانی و همچنین شهادت سردار سلیمانی و بقیه اند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    55 21
    دکتر ظریف مصدق زمان
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    32 1
    یعنی واقعا متوجه نیستین که دیدگاه و اون نقطه ای که مورد نظر یه عده که البته همه منابع و توان هم دستشونه کدوم وره؟؟؟یعنی واقعا نمیشنوین که حرف از کره شمالی زده میشه؟؟؟نشنیدین؟؟؟ یه زمانی حرف از المان بود.بعد شد اندونزی و مالزی.بعد شد چین.الانم حرف از کره شمالی هست. حرف زدن و نوشتن مث ان چیزی که تو این مقاله نوشته شده ایا فایده ای داره؟؟؟ خوب چکار باید کرد واقعا؟؟ایا باید تن داد؟؟راهی داریم که جلوگیری کنیم ازش؟؟چطوری باید به تصمیم گیران و تصمیم سازان بگیم چی میخوایم و چی نمیخوایم؟؟؟ایا حرف ما رو میشنون و بهش اهمیت میدن و بهش عمل میکنن؟؟بهتر نیست خیلی زیربنایی تر با هم حرف بزنیم و یه تصمیم بگیریم و به اون سمت حرکت کنیم.؟؟؟
  • رضا حسنی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    42 5
    ظریف گفت کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد این هتاکی و فحاشی که لایق خودتان است را جمع کنید.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    29 3
    حقوق نمایندگان و اعتبار توصیه نامه ها یشان را ملغی کنید ، یکنفر محض رضای خدا در اونجا وای نمی ایستد ، منافع ملی کجا بود ، مومن اگر مومن باشد از مولایش تبعیت میکند این اشخاص بیشتر حقوق میکیرند که خوب بکوبند و حالا چی ازش در بیاید خدا میداند یکی از تصمیمات بسیار ارزشمند شان FATF است که آب در آسیاب دشمن از کیسه ملت ریختند ، راه وروش دور زدن تحریم را با مخفی کاری بلد هستند نه با سیاست
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 16
    خوب معلومه: جناب آقای دکتر ظریف
  • آسو IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    47 4
    والله موندیم چی کار کنیم؟رای ندیم این بیست درصدی ها میان و با قدرت و مسخره بازی و دلالی مردم رو بیچاره میکنن و کشور رو غارت میکنن و کشور جنگ طلب نشون میدن و فساد افسار گسیخته ،رای بدیم همونها با قدرت های انتصابی و بدون پاسخگویی چوب میزارن لای چرخ دولت و مجلس هفتاد درصدی و دوباره اوضاع رو خراب میکنن و کسی بهشون تو هم نمیگه و دوباره همون دلالی و چهره جنگ طلب و مردم بیچاره و فساد افسار گسیخته، ولی باطل بودن و دوروغگو بودن هتاکان فاسد ریاکار مثل روز روشن است،
  • سحر IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    خیانتکاران همونایی هستن که برجام رو 10 دقیقه ای تصویب کردن بدون اینکه متن برجامو بخونن ظریف خیانتکاره چون تو مذاکره دوتا کارشناس مرتبز به نفت و بانگ مرکزی نبرد خیانت ارا لیبرال ها هستن شما که گفتید ریسی بیاد دلار میشه 5تومن دلار تا 30 تومن هم رفت
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      54 4
      بیسواد .
    • آسو IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      58 4
      عزیزم اتفاقا رئیسی اومده،مگه نیومده؟تازه شما بحث کارشناس نکنین، تیم مذاکره کننده شما چه مدارکی داشتن؟نخندون ملت رو،خائن کسی است که از ساده زیستی و ارتزاق مردم میگه و بعدش تو آپارتمان چند میلیاردی ناشی از لطف دوستان زندگی میکنه، تازه یه زمانی هم میگفتن مردم اشکنه بخورن،لنگ بپوشن و ...
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      55 4
      خانم سحر من دفاع از عملکرد این دولت نمیکنم . بهش رای هم ندادم که بخوام دفاع کنم . ولی تو دولت های پیش چرا وضع مردم خوب نبود ؟ دوره احمدی نژاد که برجامی نبود .آیا وضع اقتصاد خوب بود ؟ مشکل ریشه ای تر از دولت و دولت هاست خواهر . کمی عمیق تر فکر کنید
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 2
    لطیف
  • ۱ IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    14 71
    مذاکره کردیم ونتیجه اش ( بد عهدی طرف مقابل) رو هم دیدیم حالا خودتون و به خواب میزنید آدم دیگه چی بگه؟!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    27 5
    جنگ زرگری واسه انتخاباته
  • م IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    43 4
    بزرگترین اشتباه ظری این بود که صادقانه و مکرر هم به مجلس قبل و هم این مجلس حداقلی، هزار بار توضیح داد اما حضرات قانع نشدن یا نمیخوان قانع بشن...اگه مثل احمدی نژاد مجلس و بالا سریها رو به هیچی حساب نمیکرد الان مثل چی ازش میترسیدن
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    32 4
    این افرادکه درمجلس جمع شدند خیلی از انها اطلاعات بین المللی نمی دانند یعنی چه نه زبان بین المللی دنیا انگلیسی بلدند نه درست حرف زدن فقط به کذب خودرا به رهبر عزیز چسبانده اند وخود حضرت آقا میداند ولی اینها از رو نمی روند کجای دنیا اینطور وقت باارزش رییس دیپلماسی کشورشان را میگیرند بیچاره آنکه گرفتار عقل شد خوشبخت انکه کره خر امدو الاغ رفت این شعر را بهار درزندان رضا شاه خر نوشت
    • صدای ملت IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      1 0
      میگه بفرمایید حاج آقا ظریف توی این هشت سال چه کار شاخصی انجام داده اند که وقتشان این قدر باارزش شده.... تعجب اینه که آقای اکبری که این مقاله رو نوشتن و مثلاً روابط بین الملل میدانند نمی‌دونن که دوران مذاکره گذشته اگر مذاکره اثر داشت که الان باید طبق برجام ظریف دلار 1000 تومن بوده و تحریمی نبود پس چرا تحریم هستیم هنوز ... باور کنید عزیزان اگر اقتدار دفاعی ایران نبود الان داعش به هیچکدوممون رحم نمیکرد چون داعش مذاکره نمی‌فهمه فقط زبان زور....
  • نکته سنج US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 1
    اقای کارشناس کار از اساس مشکل داره به قول معروف آب از سرچشمه آلوده اس دربسته بهتون عرض کنم اینها همه از قالیباف گرفته تا کریمی قدوسی که به ایرانی بودنش ایراد جدی وارده همشون پادو یه سیستم پشت پرده هستن وگرنه اینها عددی نیستن که بتونند بی دستور همچین اعمالی انجام بدهند شما فرض بر این بگذارید که همین جملات رو یکی این ور ماجرا بر زبان جاری می کردی به خدا قسم از بالا تا پایین از گوشه گوشه ایران افراد مسئولیت دار و انواع نهاد ها و سازمان ها نظامی و غیر نظامی طرف رو بیچاره میکردن مثلا روحانی بگه مسئله حصر موسوی و بقیه رو با عدالت حل کنیم آن وقت نگاه کنید ببینید چه می شود
  • علی NL ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 0
    برای کنافع ایران هر دویشان
  • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 4
    اگردرک اصلاح طلبان بالاست .پس ببینید این دیپلماسی شما در برجام چه بلای بزرگی برای مردم ایران شده. ولی خشونت سپاه چه دلار هایی نصیب ایران کرده . مردم باید عملکرداصلاح طلبان وعملکردسپاه واصولگرایان رامقایسه کنند. اصلاح طلبان فقط حرف های بی ارزش میزنند. جای تعجب داردزیباکلام چرا سکوت کرده.
  • حسین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    42 11
    درود بر دکتر ظریف... کاش کاندیدا ریاست جمهوری میشد
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    26 23
    برادربزرگوارم جناب اقای ظریف ازاینکه باافرادبددهن درمجلس برخورد نکردی بعنوان یک بسیجی که ۳۰ماه سعادت حضوردرجبه هاداشتم ازشما تشکرمیکنم ..وشمارامصداق جمله حضرت امام بسیجیان شهدای جبهه ومظلومان شهرهاهستن میدانم
  • رضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 1
    شخصیت و موفقیت آقای ظریف در دیپلماسی نه تنها خشم دشمنان بلکه خشم به اصطلاح دوستان را نیز برانگیخته..اگر یک دیپلمات حرفه ای و مودب و با شخصیت و انقلابی باشه فقط آقای ظریف هست..این بی سواد هایی که به زور پول و پارتی به مجلس رفتن فقط بلدن حین کار با گوشی اپل بازی کنن همون جور که با آینده مردم بازی میکنن...افرادی که بر اساس شخصیت نداشتشون هتاکی کردن که نظراتشان و از قبل هماهنگ کردن ..یه نخ موی آقای ظریف مبارزه رو تمام تلاش نداشته شما برا نظام..شما از شلوغی گرانی و جنگ پول در میارید بنابراین حق دارید برا آروم شدن فضای مملکت عزاداری و مخالفت کنید..
  • سید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 4
    متاسفم که هنوز هم بعضی ها از خواب بیدار نشدن یه عده هم خودشون رو به خواب زدن شاید هم در جهل و دشمنی مرکب به سر می برن چون یه آدم ساده که هیچ سوادی هم نداره فهمیده که امثال ظریف قرارداد استثماری بدتر از ترکمنچای رو امضا کردن و به دروغ به ملت چیزهایی رو گفتن که هیچ واقعیتی نداشت مثل لغو تحریم ها یا عدم مذاکره در مورد موشک ها و قدرت دفایی و یا عدم تعهد بر تحویل حاج قاسم به آمریکایی ها ولی مشخص شد آقایان با تمام وجود سعی در مستعمره کردن ایران داشتن ولی باز زبونشون بازه و ادعاشون میشه که خدمت کردن این حاصل جهل مرکب سیاسی ماست که این دولت و مردم روشون میشه هنوز هم حرف بزنن و از قرارداد های ننگین مثل فرجام دفاع کنن
  • صادق پور حسین معلم بازنشسته تبریزی US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 2
    آقای عزیز اولا تهمت ناسزا گفتن و افترا و حواله کردن منتقدین به جهنم از زمان دولت بی تدبیر شما شروع شد.ثانیا اگر اینها نشان خیانت است به سبب توهین های بی شرمانه به آقای دکتر احمدی نژاد از سوی هر دو گروهک اصلاح،طلب و اصولگرا از زمره خایینین هستند.
  • TR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 1
    هردو. چون فرقی با هم ندارند.
  • سید DE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 1
    سلام اصلا فقط یک سوال بیاید اقای ظریف جواب بده مگه نگفت امضای کری تضمین است مگه نگفت تحریم برداشت میشه اره اسون گفتنش ولی سیاست خنده همیشه جواب نمیده در ضمن بسیاری کارها از جمله NPT الحاقی بصورت داوبطلبانه بوده مگه از جیب خودت مبخشی ما نیاز به اثبات به خوش رفتاری نداریم موشکی هسته ای حاصل دست تفکرت کسانی به داخل ایمان داشتن تفکر مذاکره همون پرایده گاهی میشه ساینا گاهی کوءیک گاهی و....
  • پیمان IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 2
    ظریف عشقه لعنت بر هتاکان
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    ای برادر 7سال کشور فقیر شد ودارند ایران ضعیف میکنند ولی اقا ومومنین نمی گذارند خایینین نوکری خود را بنحواحسن انجام دهند مرگشان فرا رسیده مرگ سیاسی
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    انحصار‌ طلبانی‌ که‌ مدت‌۴۰ ‌سال‌ ایران‌ را‌ غارت‌ کردند‌ و‌ در‌ کاخ‌ نشستند‌ و‌ به‌ کاخ‌ نشین‌ ناسزا‌ گفتند‌ اصلا‌ دوست‌ ندارند‌ کشور‌ به‌ آرامش‌ برسد‌ می‌دانند‌ اگر‌ مدت‌ کوتاهی‌ آرامش‌ باشد‌ مردم‌ از‌ خود می‌پرسند‌ آیا‌ اسلام‌ اینست‌ که‌ تعدادی‌ در‌ کاخ‌ بنشینند‌ و‌ اکثریت‌ خاک‌ نشین‌ شوند‌ این‌ها‌ هر‌کس‌ را‌ که‌ بخواهد‌ قدمی‌ در‌ ایجاد‌ آرامش‌ بردارد‌ تکفیر‌ می‌کنند اینه‌ خود‌ میدانند‌ که‌ در‌ میان‌ مردم‌ پایگاهی‌ ندارند ولی‌ می‌خواهند‌ با ز‌زور‌ و‌ هیاه و‌ به‌ نیات‌ پلید‌ خود‌ برسند‌ و‌ تا‌ وقتی‌ که‌ صد‌و‌سیما‌ را‌ دارند‌ بزورگویی‌ خود‌ ادامه‌ می‌دهند‌
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خائنین ایران کسانی هستند که آسایش - آرامش و رفاه مردم ایران را قربانی و فدایی منافع شخصی - گروهی و یا دیگر کشورها می کنند .
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    سوالتون از ديد چه كسيست؟ ممكنه ايشون شايد از ديد عده اى قهرمان باشند، اما از ديد بنده ظريف يكى از سر دسته هاى خائنين محسوب ميشه. در اين دنياى عجيب بنظر مياد كه منفعت ملى با منفعت حزبى كاملاً معناى متفاوتى دارند. درست مثل تعريف ميلى و ملى! ممنون، يا حق.
  • Ali IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    ایران به افراد نجیب و کارشناسی مثل ظریف نیاز داره تا از منجلاب این بی‌سوادان دور از نظام متعارف بین الملل که هتاکی تنها تواناییشونه ،،،خارج بشه مصدق هم در زمان خودش مورد هجمه نادانی بود...امثال همین دکتر ظریف تنها راه نجات این کشور هستن ...
  • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    غیر خود را کنی حبر سنی خود را خالی کنی و بد خو چون دلت وصل شد با آن عدم بگو مهراس از کم‌ شدن امر قول زین آمد پدید بگو ای راستین دریاست این انصتو یعنی آبت را به باغ هین هدر مده خشک لب است باغ من معتقدم در مسئولین نه تعهد است نه تخصص نه خرد و حکمت.ومردم با این اوضاع نابود می شوند
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    لعنت ا.. الی کل قوم الطالمین
  • صادقی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خدایا توشاهدی در مملکتی که خون هزاران جوان پاک بر زمین ریخته شده عده ای بخاطر منافع حزبی و جناحی چگونه بجان هم افتاده اند چه زیبا فرمود مولا علی که نزد من ریاست از عطسه بزی ناچیز تر است اما اینان منافع ملی را فدای جناح و حزب خود می کنند و همیشه از ملت طلبکارند
  • Ali IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    خائن مملکت کسانی هستند در گوشه نشسته اند واز دور نظر غیر کارشناسی میدهند وکسی مثل اقای ظریف که واقعا معتدل وروشن فکر مبگیباشد را به چالش می کشند وکسانیکه رای درست وقابل استنباط دارند را بخواهند زحماتشان را گل الود کنند وظاهر فریب درپیش دارند وقتی ما تحریم شدیم واز همسایگان عرب نیز محاصره اقتصادی شدیم وکسانیکه فقط مثل سگ هار پارس میکنند وآب گل آلود میکنند از آقای ظریف چه انتظاری میشود داشت پس بگذاریم یک نفر حرف بزند درست نیز تمام کند هتاکان ظریف خائن به مملکت وخائن به وطن هستند
  • ایرانی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به هر حال وجه اشتراک هتاکان و محور عبری غربی عربی مخالفت با برجام و بطور کلی دیپلماسی مذاکره ایران با آمریکا هست
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    الان که دم خروس زده بیرون معلومه که کاسبان تحریم کیاهستن خوددارودسته اصلاح طلبا که فایزه هاشمی دستشونو بااون مصاحبه جنجالی روکرد
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    منظور از کسانی که از اب گل آلود و بحران سازی استفاده می کنند . چه کسی یا چه کسانی هستند . شاید منظور وابستگان و خانواده های بعضی از مسئولین و وزرا هستند . مثل برادر آقای مسئول یا دختر آقای وزیر یا داماد وزیر یا مسئولینی که با پول مردم فرزندان و خانواده خود را برای زندگی به آمریکا و کانادا و..... فرستادهاند . لطفا مشخص کنید
  • ایران سرافراز IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    رسیدن به آرامش و برنامه های توسعه کشور با این مجلس و نمایندگان انقلابی آن؟!(ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/کاین ره که تو می روی با ترکستان است).
  • علی DE ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اتفاقات مجلس علی رغم تلخی معیار خوبی برای سنجش ادعاها و شعارهای پر طمطراق جماعت دلواپس است. وقتی اینگونه بی پروا به خاطر منافع جناحی و حقیر خود اخلاق (که پیامبر اکرم برای تکمیل ان مبعوث شد) را زیر پا می گذارند چگونه می توانند داعیه دار داشتن اسلام ناب و الگو بودن برای جهان شوند. ایا اینها عصاره فضائل ملت بزرگ ایرانند؟ اینان بیشتر پیروان اسلام اموی هستند تا علوی
  • بی ادعا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    احسنت به این قلم همه رو درست گفتی. حرف دل همه دلسوزان وطن بود. از رهبر انقلاب انتظار می‌ره جلو این اراذل و اوباش رو بگیره تا افسار پاره نکنند و توی مجلس که خانه ی ملته اینجور به خادم ملت توهین نکنند. کاش اونها که پیشانی پینه بسته از سنگ پا! دارند فکر جواب دادن میکردند و همه چیز این کشور رو فدای حزب و جناح بازی و منفعت خودشون نمیکردند
  • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    خارج ازهرمسئله ای ظریف به تمام معنا وطن پرست است بعضی ازاقایان حتی گوش به حرف اقاهم نمیدهند انوقت خود راحافظ منافع نظام میدانند اینجا واقعا حضرت اقا تکلیف ایناه روشن کند که به این بنده ی خدا اینقدر توهین نکنند ایشان چخل ودوسال است که درقسمت خارجه ی نظام کارمیکند وهیچ خیانتی به این مملکت نکرده والا خود اقا مسالح مملکت رابهتر ازهرکسی میدانند پس لطفا بیخود اختلاف افکنی نکنید واتو دست خترجیها ندهید
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به نظر من عوامل صهیونیزم جهانی در مجلس نفوذ کرده اند
  • محمد IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    اقا این ریاست جمهوری مگر چی هست که میترسند ظریف کاندید شود وچون مردم دوستش دارند رای بیاورد لازم دیست اقای قدوسی اینجور قضاوت کند بگذارند کاندیدشود واقای قدوسی هم کاندید شود هرکس بد بود وخیانت کار رای نمیاورد
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    چرت و پرت قشنگی نوشته بود اون چیزایی که درباره ی انقلابی ها نوشتی همون دارودسته نیویورکی ها هستند یعنی یه عده از اینها سروصدای زیادی راه می اندازند مثل احمدی نژاد ، یه عده هم واداده آمد مثل ظریف حالا چه اتفاقی نیفته ، خط انقلابی گری که دیپلماسی بدون وادادگی و با تفکر و تعقل و عقلانیته گم میشه ، آره برار ، اینطوریه ، درست بنویس
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    درود بر ظریف
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    تنها راهی که این جماعت بیسوادها جاشون بنشینند شفاف سازی برای مردم است در این چند ماه از کار فقط شفاف با مردم باشید ودر صدد است خسارت هایی که به مردم رسیده در جنبه های مختلف باشید چون بعد از شما مردم دشواریهایشان بیشتر میشود
  • کریمی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    مدعیان دروغین اصلاحات خطر ناکترین دشمنان ایران زمین
  • خلیل قاسمی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به نظر من مسیولین مرتبط باید گروه حفاظت ظریف را چند برابر کنند چون آمریکا هنوز درس نگرفته و احتمال به خطر افتادن ظریف بیشتر است ووووو
  • میرزا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    لطفا ب مصاحبه فائزه هاشمی گوش کن و ببین ک میخواد مردم تحریم باشند .یا گروه مدنظر افراد یاوه گو
  • سعید IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    نماینده ها توقع دارن ظریف بره با غرب و اروپا دست به یقه بشه یا دائم تو شیپور جنگ بدمه...؟؟!اگر اقتدار و تو نوع دیگه ای میدونن بهتره انتخابات مثله همین انتخابات مجلس برگزار بشه و هر که میدونن مقتدره و میتونه کار کنه بیارنش رو کار که البته همین قصدم دارند و خوبیه داستان اینکه دوره بعد هیچ توجیهی از هیچکس قابل قبول نیست چون مجلس و دولت و قوه قضائیه و خلاصه همه و همه ی سیاست و دنبال میکنن و موانع و مزاحم ندارن و خواهیم دید بعد دو سال چه توفیقی از درون این تفکر که یک عمر همیشه توصیه شده چی درمیاد
  • فاطمه IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 2
    دکتر ظریف باعث افتخار ایران هستند
  • م ملاشاهی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    مجلسیها اینوباید بدونن که شما از بی رای بودن رفتید مجلس اگه مردم فهیم ایران در رای گیری شرکت میکردند شما الان همونجایی بودید که سوادتون میگه حیف دکتر ظریف که باید بیاد بی ادبیهای شما را گوش بده
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    مجلس محترم
  • ایرانی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    اگه دیدگاه سیاسی خود را تبدیل به دیدگاه اجتماعی کنید وفرا جناحی فکر کنید معلوم میشه خائن کیه؟ کسی که به دنبال خلع سلاح ایرانه یا کسی که به فکر عزت و سربلندی ایران و ایرانیه.هرکسی در هر جناحی خود باوری را زیر پا له کنه و نگاهش به تصمیم دشمن باشه،معلومه خائنه قضاوت در این موارد وجدان و انصاف و شرف می خواد نه سیاست زدگی
  • حامد IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    مملکت به گند کشیدن با ای خاله زنک بازیا سیاسیشون هر دو طرف. هیگاه صاحب وحدت فکری و سیاسی نبودیم و دیگر هم نخواهیم بود. کسی دنبال خائن نگرده ما خائن نداریم فقط قومی هستیم وقتی نزدیک به انتخاباتی که بشه بازار تهمت و افترا به همدیگمونو خودمون داغ میکنیم. شا
  • محمد LU ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    اتهائی با چند رای وارد مجلس شدند درود بر جناب اقای ظریف که واقعیت را بیان کرد
  • محمدرضا IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 1
    من قسمت زیادی از جلسه ی پرسش وپاسخ را گوش کردم واقعا متاسفم برای این نمایندگان مثلا انقلابی که با کمترین رای در این دوره حضور پیدا کرده اند وبا این رفتارهای خارج از ادب ونزاکت می توان فهمید که این افراد چقدر دارای عقده ی حقارت هستند ومی خواهند با این الفاظ واین ادبیات خودی نشان دهند وبگویند ما هم مثلا کاری کردیم انتقاد کردن کار راحتی است ولی نمایندگان این دوره از روزی که آمده اند چه کاری برای حل مشکلات اقتصادی مردم کرده اند غیر از اینکه میلیاردها تومان از بیت المال به جیب می زنند وفقط حرف های چرند به خورد خلق الله می دهند واقعا متاسفم
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    اقای دکتر ظریف تحت هیچ شرایطی ادب رو دیپلماسی رو کنار نمیزاره وجواب یک عده معلومالحال که از بالا تغدبه شدن رو نمیده خدا کمکش کنه ودشمناش به درک واصل بشن
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    هر دو.
  • علی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    رفتار اون نماینده اوج بی ادبی و بی نزاکتی بود ...اینا بزرگترین خیانت کاران مملکت هستند ...عظمت ظریف رو اینگونه افراد سخیف نمیتونن زیر سوال ببرن ...کفش ظریف ارزش سر اون به اصطلاح نماینده رو داره ....متاسف شدم حیف مجلسمون
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    قطعا تاریخ در مورد عملکرد تک تک افراد در حال ثبت است و کسی که نظرش خدمت صادقانه و مردم باشد مانند حاج قاسمها و امیر کبیر ها و یا حتی بایک گروه ۵۰ نفره رئیس علی دلواریها مانا و جاوید خواهند شد و به نیکی و بزرگی مردمان این کهندیار از انها یاد خواهند کرد و کسی هم که خیانت کرد مانند بنی سدر و... که منفور ملت و تاریح ایران شدند
  • صالح وملورین IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    ما مردمان عادی جزء نفرین وشکایت پیش خدا ازکسانیکه داخلی بودن وهستن وخیانت به ملت وکشور وشهدا وقهرمان عزیزمان کردند به جزء خدا کسی رو نداریم لعنت بر خیانت کارلعنت برنوطفه کثیف خائن افسوس هرکه به سلیمانی خیانت کرد خدا ریشه خود وخانواده واموات وکذشته اون را همیشه در آتش بسوزاند که ۸۰میلیون عاشق رو سوزاند
  • علی IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    هیچ چیز بهتراز دیپلماتیک ومداکرنیست اگرقرارداد ترکمن چای نبود شاید تبریز هم از دست میرفت یا مذاکر قرهباغ اگر نمیشد هزاران نفر دیگر کشته می شد
  • حسن IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    با متن کاملا موافقم. شما وضعیت ایران در جهان را ببینید، خدایی دکتر ظریف بد کار نکرده. درسته برخی حرکات ناموزون از طرف ایشون رقم خورده ولی با توجه به کل شرایط کارنامه قابل قبولی داشته است. پس باید انتقادات درست و محترمانه مطرح بشه.
  • IT ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    سالها بعد معلوم می شه که چه کسانی عوامل اطلاعاتی و اجرایی کدام کشورها بودن که خودشان را با هوچیگری و شعارهای تند و تیز مخفی می کردن
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 1
    حیف دکتر ظریف نیست اصلا در کلاس شخصیتی ایشان نیست که با این افراد مقابله به مثل کند فقط از رهبری محترم تقاضا داریم که فقط ایشان را تنها نگذارند گ
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    افسوس که گوش شنوایی نیست چون از نظر افراطیون حکومتی توهین به دولت و عوامل آن واجب تشویقی هم دارد و مورد تفقد هم قرار می گیرند ولی حمایت کنندگان دولت خیری ندارند و استخر فرح در انتظارشان است
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 1
    سلام هتاکان به ظریف و تضعیف کنندگان دولت به مراتب از صهیونیست بدترند
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    رفیق داری اشتباه میزنی!! مگر دیپلماسی. فقط حرافیه یا تعادل درهمه چیز اصلا شاید شما یادتون نیاد ولی یه وزیر امور خارجه بود میگفت آمریکا اسلحه ای داره که با یدونه از اون میتونه کل سیستمهای نظامی مارو ازکار بندازه این وزیر همچنین در مذاکرات باقدرت تمام به طرف وزیر امور خارجه دشمن خودکار پرت کرد اون هم باچه شجاعتی!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    +++اینها همونایی هستند که امیرکبیر خائن دونستند وبه قتل رسوندن آقا محمدخان نورهای زمان ، مهدعلیاهای زمان+++++++++++++++
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 0
    سلام از قدیم گفته آمد درمثل هیچ مناقشه نیست درست گفتن از کوزه همان تراود که در اوست متاسفم برای خودمون که همچه نمایندگانی داریم تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است
  • سجاد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 2
    این ظریف هتاکی کمترین چیزه براش. شما چتونه بنازم به اون نماینده داره از طرف ما بهش میگه . تازه کمه خودم بودم بیشتر میگفتم. طرز فکرش اشتباست. مملکت را علاف خودش کرده چند ساله. از شما بعیده از گرگ حمایت کنید
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 1
    خنده داره که به این مجلس میگن مجلس انقلابی .بصیرتو ببین آدم توکفش میمونه
  • سیدعباس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    این مجلس باحداقل رای حاصل شورای نگهبان است اینها دشمن انقلاب مردم است
  • حمید IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    ظریف یک سیاستمدار دیپلماسی کار بسیار قوی و محکمی هست و بسیار تجربه دارد ولی در جایی کار میکنه که تیم بسیار بی تجربه و بیسوادی همراهیش میکنن.دیپلماسی و اداره کشور کار گروهی میطلبه شما در نظر بگیرید یک فوتبالیست قوی با یازده نفر منچ باز میخاد یه مسابقه رو در یک زمین فوتبال برنده بشن .
  • 4284383620 IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    درست که خیلی از عقب ماندگیها دلیلش تندرو ها هستن ، ولی جناب کارشناس روابط بین‌الملل شما بفرمایید این دولت چه دست آوردی از دیپلماسی با غرب داشته ،، لطفاً بی طرفانه قضاوت کنید،
  • ارش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    درسته که عملکرد دولت روحانی به همراه ساز ناکوک زدن همراهان داخلی باعث شده وضع مردم ما روز به روز بدتر بشه ولز نمایندگانی که به ۵ ویا ۶ هزار رای رفتن تو مجلس نمیتونن نماینده واقعی مردم باشند همین قالیباف با ح اقل رای واجدین شرایط شده رییس قوه مقننه یه جوری صحبت میکنه که ادم فکر میکنه نماینده ۸۰ میلیون ایرانیه باید بره به جان این دولت دعا کنه که باعث قهر مردم با صندوقهای رای شدن تا اقا بره تومجلس . مجلس قبلی ورای حداد عادل که یادتونه
  • کاظم IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 2
    دکترظریف باصبرومتانتی که نشان داد.تمام حرف هاروبه مردم ومنتقدینش زد