اجرای عملیات ترکیبی مشترک ارزیابی مهارت هوابرد نیروی ‌زمینی ارتش

ایرنا نوشت: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به منظور ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نزاجا با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز صبح امروز با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان ۵۵ هوابرد طرح‌ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیماهای سی۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به‌کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خود را برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی آغاز کردند.

نعمتی تصریح کرد: در پایان این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به‌کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی اظهار داشت: کارکنان تیپ ۵۵ روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار استفاده کرده و با تیپ مکانیزه‌ هجومی ما مشترک خواهند شد.

نعمتی بیان کرد: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم بعد از فرود نیروهای واکنش سریع بر روی زمین انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگردهای شنوک و ۲۱۴ هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح‌ریزی و انجام شده و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل به طور همزمان منهدم شدند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =