۱۶۵۳طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تشکیل ۲هزار و ۲۵۰پرونده اشتغال روستایی در استان و پرداخت ۲۳۸میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی، مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان قزوین گفت: این تعداد طرح برای سه هزار و ۹۱۲نفر در روستاهای استان اشتغالزایی به دنبال دارد و رونق اقتصادی را در مناطق روستایی ایجاد می کنند.

او با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در شهرستان‌های استان، اضافه کرد: در آبیک ۲۹میلیارد و ۸۷۹میلیون تومان، آوج ۱۲میلیارد و ۷۰۲میلیون، البرز ۱۲میلیارد و ۹۳۶، بوئین زهرا ۶۴میلیارد و ۹۷۹میلیون، تاکستان ۳۵میلیارد و ۷۱۰میلیون و شهرستان قزوین ۸۱میلیارد و ۷۹۴میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، تحقق پرداخت سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی استان را ناشی از تعامل و همکاری خوب بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و تدابیر و حمایت‌های استاندار، حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداران دانست و از زحمات آنها در این زمینه تقدیر کرد.

گروسی گفت: توسعه کارآفرینی، بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان قزوین است که با همکاری و عزم جدی دستگاه‌های اجرایی محقق می شود.

او بیان کرد: با توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، مهاجرت معکوس به روستاها شکل می‌گیرد و از ایجاد آسیب‌های اجتماعی نظیر حاشیه نشینی و شکل گیری سکونتگاه‌های غیرمجاز در شهرهای بزرگ جلوگیری می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تحقق کارآفرینی در مناطق روستایی استان به عنوان یک ضرورت، نیازمند توسعه فرهنگ کارآفرینی و بسترسازی جهت تربیت و پرورش کارآفرینان روستایی است که بدون همراهی و همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی و برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و مشاوره محقق نمی شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =