ایران خواستار لغو تحریم‌های غیرانسانی علیه سوریه شد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه را غیرقانونی و غیرانسانی خواند و خواستار برچیده شدن فوری آنها شد.

به گزارش خبرآنلاین، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحولات سیاسی و امور بشردوستانه سوریه گفت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه مردم سوریه در حالی اعمال می‌شود که سوری‌ها به طور جدی از اقدامات تروریستی و همچنین گسترش کرونا رنج می‌برند.

وی افزود: تحت این شرایط، چنین تحریم‌های غیر انسانی که آسیب‌پذیرترین افراد را بیشتر از دیگران هدف قرار می‌دهند، همچون پاشیدن نمک بر زخم مردم سوریه است و افزون بر آن از بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌های خود نیز جلوگیری می‌کند و مانع روند بازسازی این کشور جنگ‌زده می‌شود.

تخت‌روانچی اضافه کرد: ما اعمال تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع یکجانبه را به طور کامل رد می‌کنیم و خواستار برچیده شدن فوری آنها هستیم.

وی با بیان اینکه «موضع قاطع ما حل بحران سوریه از طریق مسالمت‌آمیز» است، ادامه داد: در این راستا ما اهمیت روند آستانه در کمک به ایجاد روند سیاسی سوریه را مورد تاکید قرار می‌دهیم و از فعالیت‌های کنونی سازمان ملل در سوریه نیز حمایت می‌کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه نیز گفت: فعالیت این کمیته باید بدون هرگونه دخالت و فشار خارجی یا تعیین هرگونه مهلت ساختگی برای پایان کار آن ادامه یابد.

تخت‌روانچی همچنین بر لزوم ادامه مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی تاکید کرد و افزود حضور و فعالیت‌های مجرمانه این گروه‌ها نه تنها امنیت و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند، بلکه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: ضمن حفاظت از غیرنظامیان به هنگام مبارزه با گروه‌های تروریستی، نباید اجازه داد تروریست‌ها حضور خود را تحکیم کنند و به فعالیت‌ بی‌وقفه خویش ادامه دهند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد مبارزه با تروریسم نباید به عنوان بهانه‌ای برای حمایت از هرگونه گرایش‌های جدایی‌طلبانه و ابتکارهای نامشروع خودگردانی یا نقض حاکمیت سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

تخت‌ روانچی عنوان کرد: از طریق اشغال بخش‌هایی از سوریه، آمریکا همچنان تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند و در واقع، منافع نامشروع ژئوپلیتیک خود را از جمله با حمایت از برخی گروه‌های تروریستی دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: همه این اقدامات مصادیق نقض ماهوی حقوق بین الملل است و باید بلافاصله پایان یابند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه هم اشاره کرد و با محکوم کردن شدید آن، خواستار توقف فوری چنین اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه نظامی شد.

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه برای غلبه بر تهدیدهای تروریسم و اشغال خارجی، بازسازی، تضمین وحدت و تمامیت ارضی آن کشور ادامه خواهد داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =