طب سنتی درباره کرونا به کاهش علائم و بهبود وضعیت بیمار توجه دارد

ایسنا نوشت: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه همیشه دو دیدگاه افراط و تفریط را در طب سنتی شاهد بودیم که هر دو اشتباه است، گفت: دانشی که مبتنی بر طب حکیمانه است و دانش طب نوین می‌توانند در کنار یکدیگر به پیشگیری و درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

مریم نواب زاده، امروز دوم بهمن ماه به خبرنگاران اعلام کرد: طب سنتی ایران یک مکتب حکیمانه و مبتنی بر حکمت و دانشی حکمی است و طب سنتی با توجه به علائم و نشانه‌های بیماری‌ها، برنامه و پروتکل مشخصی را ارائه می‌کند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: درست است که کرونا یک بیماری نوپدید است، اما طب حکیمانه ایرانی می‌تواند برنامه‌های بسیار مشخص و شفافی را ارائه کند و دانشی که مبتنی بر طب حکیمانه است و دانش طب نوین می‌توانند در کنار یکدیگر به پیشگیری و درمان این بیماری و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

وی افزود: طب ایرانی بر تقویت طبیعت بدن تاکید دارد؛ طبیعت قوه مدبره هوشمندی است که فاقد اراده است که این قوه برای مدیریت و حیات بهتر انسان و تمام موجودات زنده برنامه ریزی و موجود زنده را هدایت می‌کند که با این دیدگاه اگر به بیماری نگاه کنیم، اگر ویروسی وارد بدن شود، در صورتی که طبیعت بدن قوی باشد و بتوانیم طبیعت و ایمنی را بالا نگه داریم، بدن می‌تواند آن را کنترل و بدون ایجاد عارضه جانبی و یا با حداقل عارضه به بهبودی و سلامت برگردد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه همیشه دو دیدگاه افراط و تفریط را در طب سنتی شاهد بودیم، گفت: دیدگاه افراطی دیدگاهی است که تعداد زیادی از جامعه را شامل می‌شود که باور دارند همه چیز در طب سنتی خلاصه می‌شود و بیشتر تأکید بر درمان با طب سنتی و منکر طب نوین هستند که این دیدگاه بدی است و بعضا باعث عدم مراجعه بیماران به حیطه‌های درمانی و تخصصی می‌شود و گاهی عارضه ایجاد می‌کند.

نواب زاده ادامه داد: دیدگاه تفریط نیز دیدگاه کسانی است که علم و دانش را منحصر به علم نوین می‌بینند و منکر دانش طب سنتی ایرانی و طب حکیمانه هستند که این دیدگاه هم دیدگاه بدی است چراکه این دانش طب ایرانی محصول تجربه و دانش حکیمانه قرن‌ها و سال‌های حکمای زیادی بوده و جوابگوی نیاز بشر در هزار سال بوده است .

وی خاطر نشان کرد: اکنون با شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای که طب ایرانی دارد بیشتر بر کاهش علائم و بهبود وضعیت بیمار، کاهش دوره بیماری و علائمی که منجر به عارضه می‌شوند را تخفیف دهد، است که در این راستا طب سنتی ایران و طب نوین به عنوان دو بال یک پرنده سلامت می‌توانند در کنار هم عمل کنند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =