اخبار نگران‌کننده ازاحتمال پیک چهارم کرونا/کدام چهره‌ها کرونایی شدند؟

بیماری کرونا در آستانه پیک چهارم است. این هشداری است که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند. امروز خبر رسید برخی چهره های ورزشی و هنرمند هم گرفتار کرونا شده اند.

سهراب پارسی پور: امروز خبر رسید فوتبالیستهای معروف کشورمان هم دچار بیماری کرونا شده اند. علی انصاریان به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شد و حشمت مهاجرانی مربی سالهای دور تیم ملی فوتبال ایران که توانست نخستین صعود به مرحله نهایی جام جهانی را برای کشورمان رقم بزند هم در بستر بیماری کرونا افتاده است. خبرهای حاکی از آن است که مهرداد میناوند هم در شرایط خوبی به سر نمی برد و آنطور که دکتر هاشمی پزشک او گفته دچار مشکل در تنفس شده است. خبرهای حاکی از این است که پیشکسوت تیم پرسپولیس به کما رفته است ولی خبری که دقایق واپسین غروب امروز منتشر شد حاکی از این است که مشکل میناوند الان کما نیست بلکه سختی در تنفس، عامل اصلی نگرانی برای شرایط او است. امیدواریم این چهره محبوب ورزشی هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد.

این خبر با واکنشهای زیادی در عالم ورزش مواجه شد. به دستور وزیر ورزش و جوانان، مراقبتهای لازم به صورت ویژه از این بازیکن و مربی ارزشمند فوتبال ایران در حال انجام است و مربیان خارجی که در ایران تجربه هایی داشته اند در پیامهای جداگانه ای درباره بهبودی او دعا و اظهار امیدواری کردند.

علی دایی چهره افسانه ای تیم ملی کشورمان هم برای بهبودی همبازی سابقش دعا کرد. علی کریمی مهاجم پرآوازه سابق تیم ملی هم برای عیادت از مهرداد میناوند به بیمارستان رفت.

گرفتاری به کرونا تنها مربوط به اقشار عادی و ورزشکاران نبود. بلکه خبر رسید هنرمندی مانند گوهر خیراندیش هم امروز اعلام شد به دلیل کرونا بستری و قرنطینه شده است.

امروز آمار تلفات مربوط به کرونا در کشور با افزایش نسبی همراه بود و متاسفانه طی شبانه روز گذشته 93 هموطن جان خود را ار اثر گرفتاری به این بیماری مرگبار از دست دادند. نکته نگران کننده اینجاست که امروز اعلام شد برای بیش از 6200 بیمار تازه، تشخیص مثبت کرونا داده شده است که نشان دهنده احتمال طغیان مجدد کرونا در جامعه است.

این احتمال بسیار نگران کننده است و امکان دارد دوباره به شرایط بد روزهای اوج بیماری نزدیک شویم. وزیر بهداشت امروز طی سخنان نگران کننده ای اعلام کرد هر آن احتمال دارد با طغیان مجدد کرونا روبرو شویم. دکتر سعید نمکی در مراسم بهره برداری از طرحهای بزرگ بهداشت و درمان در استان هرمزگان گفت: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور ، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

او همچنین اعلام کرد میلیاردها دلار خرج بیماری کرونا تا این لحظه شده است و حتی وزارت بهداشت مجبور شد از صندوق ذخیره ملی یک میلیارد دلار برای جبران هزینه های نظام درمانی در درمان بیماری کرونا کمک بگیرد و برداشت کند.

حتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان هم هشدار داده که مسئولان بهداشتی آن منطقه منتظر بازگشت امواج سهمگین کرونا در خوزستان هستند.

نگرانی های کرونا تنها به جنبه بدنی این بیماری ختم نمی شود. بلکه سایر جنبه های سلامت شهروندان نیز مورد تهدید جدی قرار گرفته است. آنطور که مینو محرز چهره شناخته شده علمی امروز اعلام کرد شهروندان به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا در وضعیت روانی خطرناکی قرار گرفته اند. البته خانم محرز خبر خوب دیگری داد و گفت: به احتمال زیاد واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ بین مردم توزیع می‌شود و چون این توزیع در شرایط پاندمی صورت می گیرد، باید رایگان به دست مردم برسد.

چهره های دیگری از جمله دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم از مسئولان درخواست کرد به دلیل افزایش مراجعات سرپایی با تشخیص اولیه کرونا، فعلا محدودیتها لغو نشود. او با اشاره به بستری ۲۸۴ نفر در شبانه روز گذشته در تهران نسبت به شتابزدگی در در روند لغو محدودیت‌ها در پایتخت هشدار داد.

حریرچی، معاون وزیر بهداشت هم درباره پیک چهارم کرونا هشدار داد و گفت: ۸۵ درصد مردم باید واکسینه بشوند تا بتوانیم تغییر رفتار بدهیم؛ تا سه ماه آینده خبری نیست! در برخی مناطق هنوز برای چک کردن، افراد مقاومت می کنند . مصوبات باید سختگیرانه تر شوند .

جالب اینجاست وزارت آموزش و پرورش که پیش از این اعلام کرده بود از ابتدای بهمن ماه کلاسهای دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شود، کوتاه آمد و امروز وزیر آموزش و پرورش گفت نیازی به حضور اجباری دانش آموزان در سر کلاس نیست. البته در برخی استانها، بحث اختیاری بودن حضور دانش آموزان اصلا مطرح نیست و مثلا در استان اصفهان از سوی مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد هیچ دانش آموزی نباید به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شود.

روند واکسیناسیون و آماده سازی واکسن برای شهروندان هم امروز پیگیری شد. در تازه ترین اخبار گروه اولویت دار تزریق واکسن کرونا اعلام شدند. بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد جانبازان بالای 50 درصد و مصدومان شیمیایی جنگ تحصیلی در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =