رفع مشکل اسناد زمین های کشاورزی آبادان و صدور مجوز پرورش دیگر آبزیان در چوئبده

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی از حضور فعال در بازارهای صادراتی به عنوان هدف و برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد رضا قدسی عصر امروز در حاشیه ی جلسه ی بررسی مشکلات کشاورزی و آبزی پروری شهرستان آبادان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدش از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرستان آبادان اظهار کرد: از سوی کشاورزان مشکلات مربوط به انجام این پروژه مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در سایت پرورش میگوی چوئبده با ۱۲۰ مزرعه تنها ۲۰ مزرعه آن فعال بود که در این حوزه نیز مشکلات احصاء و مقرر شد تا مسئولان مربوطه موارد را پیگیری کنند البته بخشی از این پیگیری ها می بایست در سطح کلان کشور انجام شود که این کار در بازگشت به تهران و در دیدار و گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی بررسی و دنبال می شود.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا موضوعات مطروحه و مشکلات مبتلابه آبزی پروران و کشاورزان شهرستان آبادان برطرف شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تفاهم‌نامه ی این وزارت خانه با سازمان ثبت اسناد و املاک، یادآور شد: ‌مشکل اسناد زمین های کشاورزی از طریق این تفاهمنامه قابل پیگیری و رفع است.

قدسی با اشاره بر لزوم تغییر کاربری زمین های سایت پرورش میگوی چوئبده به سبب ارزآور بودن این فعالیت برای کشور، گفت: موضوع تغییر کاربری این سایت از پرورش میگو به پرورش دیگر آبزیان پس از طرح و پیگیری در سازمان دامپزشکی و شیلات اجرایی می شود تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی از دعوت و ورود برخی از شرکت های اقماری جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری و مشارکت با فعالان عرصه آبزی پروری در سایت چوئبده خبر داد و افزود: این کار با هدف رونق کسب و کار انجام می شود زیرا می تواند زمینه ساز فعالیت حدود ۶ هزار نفر در این عرصه شود لذا ضرورت انجام این کار بسیار احساس می شود.

وی از ورود قوی در بازارهای صادراتی به عنوان مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی نام برد و اظهار کرد: برنامه ما آنست که ضمن حفظ تولید و افزایش محصولات در بازارهای صادراتی نیز حضوری جدی، فعال و پر رنگتری داشته باشیم. امید می رود با برداشته شدن تحریمها بتوانیم در صنعت بازار و کمک به زنجیره ارزش افزوده کار کنیم.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =