اجساد مفقودین حادثه ریزش بهمن در مرز ترکیه پیداشدند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه پنج ایرانی در مرز ترکیه و ایران که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه تصریح کرد: براساس آخرین گزارشهای دریافتی، متاسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده‌اند. البته جنازه آنها پیدا شده که پس از انجام‌ هماهنگی‌های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

خطیب زاده اضافه کرد: بر اساس جزئیات دریافتی از ادارات ذیربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن 5 نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس های تلفنی و ملاقات سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری‌های ستاد بحران استان آذربایجان غربی، با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد که البته این تلاش‌ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسئولین مرزی همواره تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری کنند تا با توجه به وضعیت منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در پایان از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

رسول مقابلی فرماندار ارومیه هم گفت: اجساد ۵ نفر که به احتمال زیاد افراد مفقودی اهل روستای کوران می باشند، عصر امروز  پیدا شده که هویت دقیق آنها توسط پزشکی قانونی مشخص خواهد شد.
مقابلی از تلاشهای نیروهای نظامی، مرزبانی، هلال احمر و مردمی در چند روز اخیر قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ مشابه در مناطق مرزی شهرستان نباشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =