تست شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت آزمونی برای دستیابی به شغل مناسب

مطمئنا همه ما روزی را تجربه کردیم که به این نتیجه رسیدیم که شغل فعلی‌مان به هیچ عنوان برای ما مناسب نیست و در مسیر غلطی قرار گرفتیم. در واقع باید عنوان کنیم که اگر در انتخاب شغل دقت نکنید و مسیر شغلی خود را غلط انتخاب کنید، در آینده رضایت شغلی نخواهید داشت و حتی از کاری که می‌کنید نیز احساس بدی خواهید داشت.

در بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، کارشناسان منابع انسانی، قبل از هر کاری از افراد تازه وارد تست‌های شخصیت شناسی می‌گیرند تا به این نتیجه برسند که افراد برای کار در کدام بخش‌ها و سمت‌های اجرایی مناسب هستند.

یکی از بزرگ‌ترین و مورد اعتمادترین تست‌هایی که در سرتاسر دنیا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست شخصیت شناسی MBTI است که از آن نتایج درست و قابل تأملی به دست می‌آید.

تست MBTI چیست؟

تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز (MBTI) یک پرسشنامه روان‌سنجی است که برای سنجش ترجیحات روان‌شناختی در نحوه درک مردم از جهان و تصمیم گیری‌ها طراحی شده است. این ترجیحات از نظریه‌های گونه شناسی مطرح شده توسط کارل گوستاو یونگ استنباط شده است و اولین بار در کتاب روانشناسی او در سال ۱۹۲۱ منتشر شد.

طراحان اصلی این آزمون کاترین بریگز و دخترش ایزابل بریگز مایرز بودند. آنها شروع به ایجاد این شاخص در طول جنگ جهانی دوم کردند، زیرا معتقد بودند که آگاهی از ترجیحات شخصیتی به زنانی که برای اولین بار وارد نیروی کار صنعتی می‌شوند کمک می‌کند انتخاب نوع مشاغل زمان جنگ را در "راحت‌ترین و مؤثرترین" حالت شناسایی کنند.

در حال حاضر این تست شخصیت شناسی، پرکاربردترین ارزیابی شخصیت در جهان نام گرفته است که سالانه حدود دو میلیون تست از آن گرفته می‌شود. بسیاری از طرفداران این آزمون، دریافتند که این شاخص از قابلیت اطمینانی نسبت به سایر ابزارهای روان‌شناختی برخوردار است که بسیار می‌توان به آن تکیه کرد.

تست MBTI آزمونی آسان برای نزدیک‌تر شدن به شغل مناسب

تست MBTI آزمونی آسان برای نزدیک‌تر شدن به شغل مناسب است. اطلاعات جمع آوری شده از این آزمون شخصیت شناسی، می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از خود یا حتی تجارت و افراد اطراف خود داشته باشید. نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید، چرا که این موارد هستند که باعث رشد شما در هر موقعیت شغلی می‌شوند. پس از مشخص شدن نتیجه، شما می‌توانید سراغ افزایش مهارت‌های خود مانند تصمیم گیری، مدیریت زمان، روش انجام و مدیریت کار و موارد دیگر بروید!

بسیاری از مشاغل برای جمع کردن تیم‌های خود سراغ این تست می‌روند و با کمک آن به شناسایی توانایی‌ها افراد می‌پردازند. برای مدیران واجب است بدانند که کارکنان آنها چه خصوصیاتی رفتاری و شخصیتی دارد، تا بتوانند بر اساس آنها نوع رفتار با آنها را مشخص کنند و به آنها وظیفه و مسئولیت بدهند.

تیمی که تمام افراد آن شخصیت‌های متفاوتی دارد، نیاز به تصمیم گیری‌های متفاوتی نیز دارد. با کمک آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز، مطمئن خواهید شد که چگونه می‌توانید با اعضای تیم یا کارمندان خود به روشی مناسب، کارآمد و موثر همکاری کنید.

چرا باید تست MBTI بدیم؟

برای رسیدن به این سؤال که چرا باید تست MBTI بدیم، چند دلیل داریم. طبق مقاله منتشر شده در بلاگ ایران تلنت:

تست MBTI استانداردهای یک تست شخصیت شناسی را دارد و به دلیل استفاده آسان آن، می‌توان آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای روان‌شناختی امروز شناخت.

با انجام تست شخصیت شناسی MBTI در ایران تلنت، می‌توانید به شناخت خوبی از نقاط ضعف و قوت خود برسید و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی که دارید به دنبال کار باشید و آن کاری را انتخاب کنید، که برای آن ساخته شدید. شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از این تست، به شناخت خوبی از افراد برسند و بر اساس توانایی‌ها، افراد را برای موقعیت‌ها شغلی انتخاب کنند. همچنین، با کمک این تست می‌توانند روند تقسیم وظایف را در سازمان به صورت درست انجام دهند و هر کار را به فرد مناسب واگذار کنند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480051