برگزاری دوره آموزشی خبرنگار نوجوان در اصفهان/برپایی نمایشگاه «سردار دل‌ها»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: نخستین دوره آموزشی خبرنگار نوجوان با رویکرد مطالبه‌گری و نقادی ویژه نوجوانان فراگیر و عادی این مرکز در حال برگزاری است و برای دوره بعدی فراخوان اعلام می شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمد قلمکاریان ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در دهه فجر اصفان اظهار داشت: در مجموع ۴۲۰ برنامه برای دهه فجر امسال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است که این برنامه‌ها در سطح استانی و شهرستانی و با مشارکت دیگر نهادها از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری و غیره برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی ملی «سردار دل‌ها» در دهه فجر همزمان با مرکز علوم کانون افتتاح می‌شود و آثار نقاشی در این مرکز به نمایش در می‌آید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: رونمایی از کتب منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان در استان، اجرای جشن و ویژه برنامه استان وشهرستانها به شکل مجازی، برگزاری مهرواره قصه گویی مشاغل در راستای طرح آینده نگری مشاغل در فضای مجازی، گلباران مزار شهدا، همخوانی سرودهای انقلابی و ارسال به شکل فیلم در فضای مجازی، افتتاح مرکز تخصصی سفال در محل مرکز شماره ۷، نقد و بررسی کتاب با حضور نویسنده از جمله برنامه های مهم کانون در این هفته است.

نخستین دوره آموزشی »خبرنگار نوجوان» در اصفهان برگزار می شود

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی خبرنگار نوجوان با رویکرد مطالبه گری و نقادی ویژه نوجوانان فراگیر و عادی این مرکز گفت: برای برگزاری این دوره، دو جلسه جهت سنجش و انتخاب افراد مستعد برگزار شده است.

تولید ۴ هزار اثر فرهنگی هنری

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار هزار اثر فرهنگی و هنری در فضای مجازی تولید کرده‌ایم، ادامه داد: همیاران کانون نیز در سال جاری راه‌اندازی شده است و پیک امید را نیز در این زمینه داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه چهار هزار و ۸۰۰ نفر عضو مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان هستند، گفت: ۲۹۷ دوره آموزشی در فضای مجازی برگزار  کرده ایم.

برگزاری کلاسهای برخط ادبی، هنری و فرهنگی

وی ادامه داد: کلاسهای برخط هنری در این مرکز در رشته های نقاشی، سفال، خوشنویسی، تصویرگری، طراحی، پویانمایی، عکاسی، نگارگری، گلیم بافی، موسیقی کودک (ارف)، موسیقی نت خوانی عروسک سازی و کلاژ برگزار می شود.

قلمکاریان تاکید کرد: همچنین کلاسهای برخط فرهنگی در رشته های نجوم مقدماتی و پیشرفته، حال خوش زندگی با موضوعات مختلف، قصه گویی والدین، کودک، نوجوان، فن بیان، فلسفه در متون کهن، ظریف‌بری با چوب، کاردستی، بازیهای خلاق، مهرتهای خواندن، آوزش تفکر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کلاسهای برخط ادبی کانون نیز شامل املای شیرین، نوشتن خلاق، داستان نویسی، شعر سرایی، شاهنامه خوانی، سعدی خوانی، حافظ خوانی و نقد نتون ادبی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (کم شنوا، ناشنوا، کم بینا، نابینا و معلول جسمی حرکتی) درسال ۹۲ در مرکز شماره یک اصفهان افتتاح شده است.

راه اندازی حسینیه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان

وی همچنین به راه اندازی حسینیه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: این حسینیه با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه داشتن سنت عزاداری در ایام محرم و دیگر مناسبت‌ها برپا شده است.

وی به مهراوه بین المللی نقاشی اربعین اشاره کرد  گفت: موضوعات مهرواره اربعین مراسم و آداب اربعین در محله و شهر من، پرواز در آسمان، مسیر سبز و روشن اربعین، خواب و رویای من در موکب ۳۱۳، دوست من همراه من و همپای من، احادیث و خطبه ها و اشعار مرتبط با اربعین، معنای شهادت و شهامت و ایثار،‌روایت عاشقی، دلداگی، شهدای معاصر خط سرخ شهادت از موضوعات این مهرواره است و مهلت ارسال آثار به این جشنواه ۹ فروردین ۱۴۰۰ است.

فراخوان هشت سال دلدادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

قلمکاریان با اشاره به فراخوان هشت سال دلدادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: در قالب این فراخوان سعی داریم از همکاران جانباز و خانواده شهدا تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۷۰ برنده ملی و بین المللی در جشنواره حوزه کودکان و نوجوانان داشتیم، ادامه داد: در این زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی را برای تقویت توانایی نوجوانان و کودکان عادی و معلول در دستور کار داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به فراخوان مقاله نویسی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کودک و نوجوان، جایگاه انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی، نقش کودکان و نوجوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، بررسی نقش هنر در شناسایی انقلاب اسلامی به اعضای مراکز فرهنگی، بررسی تحول ادبیات کودک و نوجوان انقلاب اسلامی از موضوعات بخش ویژه این فراخوان است و در بخش آزاد نیز علاقه مندان می توانند مقاله در موضوعات فرهنگی، هنری، و ادبی مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان ارائه کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =