پیگیری اقدامات رفع مشکلات آب و فاضلاب و شبکه دفع آبهای سطحی در مناطق ۷ گانه بافت فرسوده آبادان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پیگیری انجام اقدامات لازم برای رفع مشکلات شبکه های آب و فاضلاب و دفع آبهای سطحی در مناطق ۷ گانه بافت فرسوده شهر آبادان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، فاضل عبیات ظهر امروز در نشست کارگروه بازآفرینی بافت های فرسوده آبادان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیگیریهای خوبی برای ساماندهی مناطق ۷ گانه ی دارای بافت فرسوده و زیر ساخت نامناسب شهر آبادان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاههای اجرایی اعم از شهرستان و استان انجام شده است.

وی افزود: در زمینه ی بازآفرینی مناطق دارای بافت فرسوده از بُعد زیر ساختی اعتباراتی از سوی وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) برای شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده و هفته گذشته نیز با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان مردم آبادان در مجلس و دیگر مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط در آبادان برگزار و موارد مربوطه را اعلام کردند تا پیگیری مربوطه لازم در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه این نخستین جلسه عملیاتی مربوط به شبکه دفع آبهای سطحی به عنوان یکی از ملزومات مناطق هفت گانه فرسوده شهری است، تصریح کرد: موضوع دیگر زیرساخت ها از جمله شبکه فاضلاب این مناطق نیز در این میان مطرح است و پیگیریهای خوبی هم انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: تلاش ها در سطح استان و شهرستان بر این است که در فصول بارندگی بعدی، این مناطق از بابت آبگرفتگی ایمن باشند و شبکه دفع آبهای سطحی و فاضلاب آنها به اتمام رسیده باشد.

عبیات گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای شکبه دفع آبهای سطحی در مناطق هفتگانه شهری پیش بینی شده و برای شبکه فاضلاب نیز در مقطع کنونی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  اکنون بحث بر سر اختصاص این اعتبارات است تا در آینده ای نزدیک شاهد رفع مشکلات مبتلابه شهر آبادان در حوزه های یاد شده باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =