«وقتی گربه را کشتم» به ایستگاه پایانی تولید رسید

فیلم «وقتی گربه را کشتم» به کارگردانی منصور فروزش، به ایستگاه پایانی پس‌تولید رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «وقتی گربه را کشتم» به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش که با حمایت شرکت آرری ساخته شده و محصول مشترک ایران، مجارستان و انگلستان است، مراحل پایانی پس‌تولید را پشت‌سر می گذارد. 

شرکت آرری هر ساله در تعدادی فیلم‌های سینمایی و کوتاه مشارکت می‌کند که از آن جمله می‌توان به «جوکر»، «چرنوبیل»، «مرد ایرلندی» و… اشاره کرد.

این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای در حال گذراندن مرحله صداگذاری و میکس و مسترینگ موسیقی است. فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم»، روایت‌گر داستان مردی است که تلاش می‌کند گذشته‌اش را فراموش کند اما در این کار موفق نمی‌شود.

«وقتی گربه را کشتم»، ششمین فیلم کوتاه منصور فروزش و اولین فیلم کوتاه داستانی او در خارج از ایران است.

منصور فروزش با اشاره به تولید این فیلم گفت: «ما در یک فضای کاملا بین‌المللی براساس استانداردهای موجود در سینمای بین‌الملل این فیلم را در بوداپست مجارستان تولید کرده‌ایم و به همین دلیل از مشارکت بیش از صد نفر عوامل حرفه‌ای بهره‌مند شده‌ایم.»

وی همچنین درباره مراحل پس تولید فیلم توضیح داد: «بعد از تولید قصد داشتیم تا جایی که می توانیم از کسانی که هم حرفه‌ای هستند و هم برای فیلم کوتاه به عنوان یک مدیوم قابل احترام، ارزش قائلند، استفاده کنیم به همین دلیل مثلا برای ساخت موسیقی مشارکت یک تیم بسیار حرفه‌ای و علاقمند به سینما را داریم که در کار خود جزو بهترین‌ها هستند. نوازنده‌های موسیقی، نوازنده‌های جوان اما حرفه‌ای عضو آکادمی موسیقی مجارستان هستند و در ارکستر فیلارمونیک مجارستان اجرای موسیقی داشته‌اند.»

این نویسنده و کارگردان در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره شکل همکاری و روند تولید فیلم در خارج از ایران گفت: «تولید فیلم اساسا در همه جای دنیا کار مشکل و پرزحمتی است چراکه فقط مساله تکنیک مطرح نیست بلکه اول عوامل باید بفهمند که چه ایده‌هایی در سر دارید، بعد آن‌ها باید ببینند که چطور باید توان و مهارت‌شان را در قالب فیلمی که شما می‌سازید پیاده کنند. این وضعیت در همه جای دنیا یکسان است اما وقتی ما از یک تولید حرفه‌ای سینمای بین‌الملل حرف می‌زنیم، خیلی مسائل جنبی وارد داستان می‌شوند که لزوما ارتباطی با مسائل تکنیکی و هنری ندارند. مثلا نحوه تعامل با شرکت‌ها، عوامل، بازیگران و سرمایه‌گذاران تماما بر مبنای قراردادهای خیلی دقیق و مبسوط رخ می‌دهد.»

فروزش در پایان درباره تامین هزینه‌های تولید این فیلم گفت: «من به عنوان نویسنده و کارگردان تقریبا نقش مستقیمی در بودجه‌بندی پروژه نداشتم اما خود فیلمنامه و رزومه اعضای گروه باعث شد که ما حمایت‌های زیادی را از شرکت‌های مختلف دریافت کنیم که بخش اعظم آن‌ها تخفیف در هزینه‌های خدمت یا اجاره بود اما شرکت آرری که تولید کننده تجهیزات سینمایی است، مهم‌ترین حامی این فیلم بوده است به‌طوری که تقریبا تمام ملزومات تولید را برای ما فراهم کردند که البته از خروجی به‌دست آمده رضایت بسیار بالایی دارند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =