۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
معنی اخطارهای هواشناسی چیست؟

ایرنا نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی گفت: توجه به هشدارها و اخطارهای هواشناسی نیازمند فرهنگ سازی است که باید علاوه بر رسانه‌ها توسط صاحبان تریبون‌ها نیز صورت گیرد.

سحر تاج بخش روز پنجشنبه در شورای اداری استان قزوین، افزود: بسیاری از اخطارهای هواشناسی که صادر می‌شود به رغم برخی ایرادات، کاملا درست هستند اما آن چیزی که همیشه برای ما مهم بوده واکنش مردم به این هشدارها است.

وی با تاکید بر موضوع فرهنگ سازی اخطارها و هشدارهای هواشناسی، اضافه کرد:  در بسیاری از مواقع، متاسفانه مردم به این اخطارها بی توجه هستند به عنوان مثال مردم در حادثه بهمن توچال در بارش سنگین برف برای حضور در کوه با پلیس کوهستان درگیر شده بودند.

این مسوول گفت: بسیاری از حوادث هوانوردی نیز داشته ایم که به دلیل شرایط نامساعد جوی به حادثه منجر شده و در زمینه کشاورزی نیز چنین حوادثی کم نبوده است.

تاج بخش افزود: در سطح استانی و ملی باید سواد فرهنگی مردم را در توجه به هشدارها  افزایش دهیم تا شاهد کاهش تکرار حوادث و سوانح ناگواری در سطح جامعه باشیم.

وی گفت: مسوولان نیز باید موضوع توسعه زیرساخت های ملی مرتبط با هواشناسی کشور را در دستور کار قرار دهند تا بسیاری از مشکلات و چالش‌های این حوزه مرتفع شود.

رییس سازمان هواشناسی افزود: به عنوان مثال در مدیریت موضوع سیلاب‌ها ۱۱ پارامتر دخالت دارد که یکی از آنها پیش بینی های هواشناسی بوده و تغییرات کاربری اراضی یکی از موارد موثر دیگر در این زمینه است که چون مسیر آب بسته می شود به وقوع سیلاب منجر خواهد شد.

تاج بخش گفت: زیرساخت های نامناسب توسعه‌ای موضوع دیگری در این حوزه است بنابراین مطالعات اقلیمی برای راه اندازی پل ها و سازه ها نقش تاثیرگذاری دارد و باید با توجه به این موضوع، در طرح های عمرانی و پروژه های شهری بازنگری کنیم.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =