رهبر سیاسی طالبان به واشنگتن امیدوار است

ایسنا نوشت: رهبر سیاسی طالبان امروز (جمعه) با ابراز امیدواری درباره پایبندی آمریکا به تعهداتش در توافق با این گروه گفت: حقیقت این است که دولت بایدن در حال بررسی توافق صلح با طالبان است اما بدان معنا نیست که واشنگتن از این توافق خارج می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شیر محمد عباس استنکزی، رهبر سیاسی طالبان در یک نشست خبری در دوحه، قطر گفت: ما آماده امضای توافقی با دولت منتخب آمریکا هستیم. اگر دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی این توافق است، به این معنا نیست که می‌خواهد از آن خارج شود. بررسی توافق یک مساله داخلی است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که دولت آمریکا به تعهداتش در این توافق صلحی که در دوحه امضا شد، پایبند بماند چون این یک فرصت خوب برای آمریکاست. این مساله همچنین به نفع آنهاست، چون ما راه امن را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به آنها می‌دهیم.

رهبر سیاسی طالبان همچنین گفت: تنها چند هزار نیروی آمریکایی در افغانستان مانده‌اند و امیدواریم که در آوریل همه آنها بروند.

وی همچنین گفت که درباره روند صلح و گفتگو با آمریکا با وزارت خارجه روسیه گفتگویی داشته و این را هم مطرح کرد که طالبان به دنبال حمایت روسیه در مساله آزادی زندانیان طالبان است.

رهبر سیاسی طالبان همچنین امروز گفت که هیاتش که اکنون در مسکو به سر می‌برد، در وزارت خارجه روسیه درباره گفتگوها با آمریکا و روند صلح افغانستان گفتگو داشته است.

وی ادامه داد: ما به دنبال تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مختلف مربوط به افغانستان از جمله مذاکراتمان با آمریکایی‌ها و دولت کابل و همچنین روند صلحی هستیم که در جریان است. روز پنجشنبه ما نشستی با ضمیر کابالوف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در افغانستان داشتیم و این گفتگو بسیار مثبت بود. ما اهداف و دیدگاه‌های مشترکی در ارتباط با روند صلح در افغانستان داریم.

رهبر سیاسی طالبان همچنین به این نکته اشاره کرد که درباره ایجاد یک دولت اسلامی جدید که مورد قبول اکثریت مردم افغانستان باشد، با نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =