بیش از ۷۷۰ هزار مشترک در استان همدان از نعمت برق پایدار بهره مند هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: تاکنون مجوز رسمی برای فعالیت ماینرها و مزارع ارز دیجیتال در همدان داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تعداد زیادی رمز ارز غیرمجاز و یا سوءاستفاده از تعرفه های ارزان تر برای این امر شناسایی و ضبط شده است، گفت: بخشی از خاموشی‌ها به علت فعالیت مزارع ارز دیجیتال غیرمجاز است.

وی با تأکید براینکه تا کنون تعداد زیادی از ماینرهای استان به مراجع قضایی معرفی شده اند، افزود: در مانور دو روزه تعداد زیادی مزرعه رمز ارز شناسایی شده است.

جمشیدی با بیان اینکه هر ماینر به اندازه ۲۵ مشترک خانگی مصرف برق دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت رمزارزها فشار زیادی به شبکه ها وتأسیسات برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ها می‌تواند به همین علت باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از جمع آوری سه مگاوات رمز ارز خبرداد و افزود: هرکدام از شهروندان که رمز ارزهای غیرمجاز را معرفی و گزارش دهند مشمول جایزه خواهند شد.

وی در ادامه از افتتاح ۱۳۶ پروژه با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر خبر داد و با بیان اینکه یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری آماده بهره برداری است، اظهار داشت: ۳۲ پروژه با ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به رشد یک درصدی فروش انشعاب در ۹ ماهه امسال، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۵۷ هزار و ۲۷۹ مشترک وجود داشت که این عدد در سال ۹۸ به ۷۶۸ هزار و ۳۴۶ مشترک رسیده است.

جمشیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود فروش انرژی در پایان امسال رشد ۹ درصدی داشته باشد، ادامه داد: با برق دار شدن ۱۰۷۱ روستای استان در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق دار هستند و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه با مدیریت خوبی که در استان صورت گرفت پیک تابستان بدون خاموشی سپری شد، تصریح کرد: در مدیریت پیک زمستانه باوجو اینکه محدودیت هایی برای سوخت نیروگاه‌ها ایجاد و باعث شد برخی نیروگاه‌ها نتوانند فعالیت داشته باشند، کمترین خاموشی را در سطح استان داشتیم.

وی با بیان اینکه حداکثر پیک بار استان در سال گذشته ۶۹۴ مگاوات بوده است، افزود: تولید برق نیروگاه استان ۱۰۰۰ مگاوات بوده که ۱۰ درصد برای مصرف نیروگاه و مابقی واردشبکه شده است این درحالیست که پیک بار استان در سال‌جاری ۷۲۵ مگاوات بوده که ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

جمشیدی با اشاره به اینکه شش نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در استان همدان وجود دارد، یادآور شد: چهار نیروگاه مقیاس کوچک و ۵۲ نیروگاه در حد ظرفیت انشعاب در استان همدان وجود دارد و امسال نیز یک نیروگاه یک مگاواتی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان تأکید کرد: قرارداد ایجاد پنج نیروگاه خورشیدی با شرکت ساتبا منعقد شده که به محض ورود سرمایه‌گذار عملیاتی خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به "برق امید" افزود: ۳۰ درصد از مشترکین استان همدان معادل ۱۸۰ هزار مشترک جزو مشترکین کم مصرف هستند که بهای برق آنها با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می شود.

رئیس هیئت مدیره توزیع برق استان با بیان اینکه شرکت توزیع، ۱۲۵ میلیارد تومان از مشترکین خود طلبکار است، افزود: ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت برق مربوط به ادارات دولتی است که از مدیران ادارات می‌خواهیم با پرداخت به موقع برق بهای مصرفی ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =