ارزش و اخلاق موجب پیروزی انقلاب شد

استاندار قزوین گفت: ارزش و اخلاق عنصر مهمی است که مردم را پای انقلاب اسلامی آورد و همه را در کنار امام قرار داد و موجب پیروزی انقلاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در مراسم زنگ انقلاب که در دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر، گفت: امروز مهم‌ترین رسالت ما صیانت از ارزشهای اسلامی و انقلابی است و این مهم باید مورد توجه جدی آحاد جامعه و مسئولان قرار بگیرد.

جمالی پور، افزود: مردم از روز آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا امروز تلاش کرده اند و انقلاب را به این مرحله رساندند.

او خاطرنشان کرد: ارزش و اخلاق عنصر مهمی است که مردم را پای انقلاب اسلامی آورد و همه را در کنار امام قرار داد و موجب پیروزی انقلاب شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه ۲۲بهمن امام خمینی (ره) بر کفر غلبه کرد و ارزش ها محور شدند، افزود: شهدا نیز  برای این دو عنصر رفتند و در وصیت نامه آنان نیز توصیه همه ما به اخلاق مداری و توجه به ارزش‌های بنیادی ارزشهای دین و ارزشهای اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: باید توجه داشت آنچه کشور را می‌تواند عزیز و قدرتمند کند توجه به ارزش ها و اخلاق است.

او خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز حاکم شدن ارزش ها باعث شد ما مقابل دشمنی که از جانب غرب و شرق حمایت می شد، بایستیم و پیروز شویم.

استاندار قزوین با بیان اینکه عامل وحدت ایران در دفاع مقدس نیز همین ارزش ها بودند، افزود: تا زمانی که در جامعه‌ای ارزش‌های عمومی و اجتماعی قوام بخش و اخلاق معرفتی حاکم باشد کشور موفق است و دشمن این را می‌داند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مساله نفوذ را باید جدی بگیریم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز از همان ابتدا نسبت به نفوذ هشدار دادند، دشمن نیز سرمایه گذاری هنگفتی در این حوزه انجام داده و می‌داند برای این که به انقلاب اسلامی ضربه باید ارزش ها و اخلاق را هدف بگیرد.

جمالی‌پور با بیان اینکه باید جذب حداکثری داشته باشیم، افزود: ما نباید اجازه دهیم بچه های انقلاب به سوی دشمن بروند و مقابل انقلاب بایستند تا ما به قدرت برسیم، امروز نیاز داریم در پنجمین دهه انقلاب در برخی روش ها بازنگری کنیم تا همچنان پاسدار خوبی برای انقلاب و آرمان های امام و شهدا باشیم.

او همچنین اظهار کرد: دشمن به دنبال زدن ستون اصلی انقلاب است ما باید حواسمان باشد که صحبتهای ما خوراک تبلیغاتی دشمن نشود و مردم را تهی کند، مسئولی که صحبت میکند باید بداند این کلام چه منافعی برای کشور و چه منافعی برای دشمن دارد.

استاندار قزوین گفت: امام راحل با پشتوانه ارزش و اخلاق در مقابل دشمنان ایستاد و از آن روز دشمن متوجه شد تا زمانی که اخلاق و ارزش در کشور هست نمی‌تواند با ایران مقابله کند بنابراین بنیان خانواده را هدف گرفت.

جمالی‌پور افزود: دشمن بعد از این که احساس کرد در حوزه خانواده موفق شده است مسوولان را مورد هدف قرار داد و باید بررسی کنیم امروز جایگاه اخلاق و ارزش در بین مسئولان کجاست، دغدغه و نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین است و باید اذعان کرد تا اخلاق و ارزش باشد انقلاب اسلامی قوی است و کسی نمی‌تواند تعرض کند.

او افزود: نباید اجازه دهیم مقام و صندلی جایگزین ارزش‌ها شود در این صورت انسان از معرفت خالی می‌شود.

جمالی پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز بر برگشت به اخلاق و ارزشها تاکید دارند چرا که وقتی این دو عنصر وجود داشته باشد خدمتگزاری به مردم اصل می‌شود.

استاندار قزوین گفت: مردم عملکرد همه مسوولان را نگاه می کنند و صداقت آنان را می‌سنجند و  این که چه میزان مسوول چقدر منافع سیاسی و حزبی را مورد توجه قرار می‌دهد و چقدر به اخلاق پایبند است را مورد توجه قرار می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: باید در عمل نشان دهیم که ما خدمتگزار صدیق مردم هستیم و اخلاق و ارزش برای ما مهم است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =