عدم همکاری سازمان محیط زیست برای نجات «گاوخونی»!

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح نجات برای تالاب گاوخونی با عدم همکاری محیط زیست کشور همراه است اگرچه در دوره نهم تلاشهای بسیاری برای تصویب مصوبه نه ماده ای در شورای عالی آب انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، عباس مقتدایی در همایش مجازی هم پیمانان با تالاب گاوخونی در آستانه دوم فوریه، «روز جهانی تالاب ها» اظهار داشت: مسئولیت سنگینی بر دوش نمایندگان اصفهان گذاشته شده است که نیاز است با قاطعیت و جدیت وسرعت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: تالاب بین المللی گاوخونی در کنوانسیون بین المللی گاوخونی ثبت شده است که نشان از ارزش های زیست محیطی است که مسائل آن باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم اصفهان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح نجات برای تالاب گاوخونی با عدم همکاری محیط زیست کشور همراه است اگرچه در دوره نهم تلاشهای بسیاری برای تصویب مصوبه نه ماده ای در شورای عالی آب انجام شد.

وی افزود: متاسفانه برداشت هایی از تپه های شنی در بخش جرقویه که متصل به تالاب گاوخونی است شده که در حال پیگیری موضوع هستیم.

مقتدایی با تاکید بر قهر طبیعت و تبعات زیست محیطی و مهاجرت ناشی از خشکی تالاب گاوخونی گفت: امروز نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و تمام موارد را گوشزد کردم.

وی افزود: تالاب بین المللی گاوخونی محدود به منطقه بن رود نیست بلکه طیف وسیع جغرافیایی را شامل می شود که بی‌برنامگی ها و بی تدبیری های سالیان گذشته آن را با بحران مواجه ساخته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش نظارتی و پیگیری نمایندگان در سرعت بخشی مسائل تالاب گاوخونی تصریح کرد: اتفاقات خوبی چند روز گذشته در محل دیوان محاسبات برای زاینده رود رخ داد که نیاز به مطرح کردن جزئیات آن نیست اما درصدد سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات ۹ ماده ای و لایروبی رودخانه زاینده رود هستیم.

وی با تشکر از جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد و تشکل های محیط زیست پیرامون تالاب گاوخونی گفت: گاوخونی تجلی خاطرات یک سرزمین است و باید با همت در سطح استان و ملی ویرانی های سالهای گذشته را بازسازی کرد.  

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =