جذب ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار اقتصاد مقاومتی دراستان چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای ۸۷ طرح اقتصاد مقاومتی این استان که از سال ۹۶ به تصویب رسید تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

علی شهریارپور  افزود: اعتباری که تاکنون به طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص یافته است، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن جذب شده است.
وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی استان شامل طرح‌هایی است که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف شناسایی و به تصویب رسیده که طرح‌های آبرسانی، فعالیت‌های کشاورزی شامل توسعه باغات و آبزی‌پروری، طرح‌های گردشگری نظیر بوم‌گردی، توسعه راه‌های استان و تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی بخشی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.
شهریارپور، تدوین و اجرای طرح‌های جهش تولید را از دیگر اقدامات دولت دوازدهم در راستای توسعه مناطق مختلف کشور عنوان کرد و گفت: در استان ۴۶ طرح جهش تولید تهیه و به مرحله اجرا رسیده است که برای این تعداد طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح‌های جهش تولید استان برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند که ۵۰ درصد این اشتغال جدید و مابقی آن تثبیت اشتغال‌های قبلی است.
شهریارپور ۱۴ طرح مصوب سفر رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهوری به استان را از دیگر طرح‌های مهم استان برشمرد و گفت: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، آبرسانی بن به بروجن، کنارگذر شمالی شهرکرد، جاده شهرکرد به بازفت به شلمزار به ناغان، تامین آب مناطق روستایی، احداث مسکن محرومین، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، مرمت ایلراه‌های عشایری و تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی از جمله این طرح‌ها است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در سال ۹۸ حدود ۵۳۴ میلیارد تومان و در سالجاری ۶۸۱ میلیارد تومان اعتبار بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات طرح‌های سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان تاکنون ۷۹۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته که رقم قابل توجهی است و بی‌شک با تکمیل این طرح‌ها در روند توسعه ای استان اثرات قابل توجهی خواهد داشت.
گفتنی است ، در دولت تدبیر و امید سه هزار و ۳۲۹ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد و ۹۸۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =