تغییر مقررات بازار سرمایه چگونه برای سرمایه گذاران فرصت تلقی می شود؟

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک کارشناس بازار سرمایه نوشت: تغییر مقررات اخیر بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران فرصت خرید و فروش سهام درشرایط بهتری را می‌دهد.

علیرضاعسگری مارانی افزود: برای تغییر مقررات در بازار سرمایه باید با دید بلندمدت به این بازار نگاه شود و تصمیمات کوتاه مدت اثر خوبی روی این بازار نخواهد داشت.

وی با بیان این که تصمیمات اخیر بازار سرمایه می‌تواند به سرمایه‌گذاران فرصت مناسبی برای خرید و فروش ارائه کند، گفت: سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط مساعد به وجود آمده می‌توانند در این بازار نسبت به خرید و فروش سهام خوداقدام کنند و درصورتیکه ضرر کرده‌اند با ضرر کمتری اقدام به فروش کنند.

عسگری مارانی افزود: با تغییر دامنه نوسان، ضرر سهامداران جبران شده و دیگر آن‌ها مجبور نیستند که سهام خود را ارزان بفروشند.

وی با انتقاد از تعیین قیمت دستوری برای برخی از کالا مانند سیمان و یا خودرو گفت: برای بهبود وضعیت بازار سرمایه به جای قیمت‌گذاری دستوری باید بخش واقعی اقتصاد را سامان دهیم، زیرا بازار سرمایه آیینه‌ای از اقتصاد کشور می‌باشد.

تغییر مقررات بازار سرمایه فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران

این کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت‌گذاری دستوری در صنایعی، چون سیمان، خودرو، مرغ و تخم‌مرغ سبب ایجاد رانت و فساد می‌شود و دولت باید این بخش را کنترل کند.

عسگری مارانی با بیان اینکه باید به تصمیمات شورای عالی بورس احترام گذاشته شود گفت: دارایی‌های مالی شرکت‌ها باید با قیمت واقعی به فروش برود در این صورت در بازار سرمایه اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

وی درخصوص اعتماد مردم به بازار سرمایه افزود: مردم به دنبال بازاری می‌روند که از آن جا سود کسب کنند و زمانی که ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک این بازار کم باشد باز هم مردم از این بازار استقبال می‌کنند.

عسگری مارانی گفت: این وظیفه دولتمردان است که با کاهش ریسک بازارهایی، چون بازار سرمایه، اعتماد مردم را نسبت به این بازار برگردانند.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =