رشد ۵ برابری بستری بیماران کرونا در جنوب غرب خوزستان/ افزایش مراجعه ی حاشیه نشین های اهواز به بیمارستان

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نسبت به ۴هفته پیش، تعداد بیماران بستری کووید۱۹، در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان ۵ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قاسم جان بابایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش همکاران‌مان و آنچه که در این بیمارستان دیدیم، روند مراجعه به بیمارستان افزایشی بوده و تعداد بستری‌ها نیز نسبت به حدود ۴هفته قبل ۵ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان آیت‌اله طالقانی با ظرفیت کامل در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است، افزود: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آبادان، خرمشهر و شادگان در این بیمارستان روند درمان خود را دنبال می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: با توجه به گزارش پزشکان این بیمارستان بیماران نسبت به قبل قدری بدحال‌تر هستند و میزان درگیری ریه شان بیشتر است، البته خوشبختانه امروز پزشکان ما با تجربه‌ای که کسب کردند برای درمان با مهارت بیشتری عمل می‌کنند.

جان بابایی، دلیل مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان را نشان‌دهنده ی مواجه با ویروسی نام برد که شدت بروز علائم آن بیشتر است.

وی یادآور شد: در  اهواز نیز مراجعه از مناطق حاشیه‌نشین بالا رفته ضمن اینکه از کل خوزستان نیز به مرکز استان برای ادامه درمان مراجعه می‌کنند.

وی گفت: به نظر می رسد اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، رفت و آمدها کم شود، جمع‌های خانوادگی وجود نداشته باشد و شرایط قرنطینه در زمان ابتلا به خوبی اجرایی شود، می توان شرایط موجود خوزستان ناشی از گسترش کروناویروس را کنترل کرد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت بستری و زیرساخت آن در خوزستان وجود دارد، البته ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است و اگر تعداد بیماران از این هم بیشتر شود با مشکلاتی مواجه می شویم.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در آبادان در کنار بیمارستان آیت‌الله طالقانی، بیمارستان نفت و تامین اجتماعی را نیز داریم که در صورت لزوم از ظرفیت آنها نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

جان بابایی، تصریح کرد: مهم اینست که بتوانیم با تصمیم‌گیری درست سیکل بیماری را بشکنیم تا چرخه انتقال متوقف و بار بیماری پایین بیاید.

گفتنی است، در این بازدید دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان و معاونین بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و تحقیقات، مشاور اجرایی و جمعی از مدیران این دانشکده و بیمارستان یادشده دکتر جان بابایی را همراهی کردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =