مشکل قطع برق اکثر روستاهای همدان برطرف شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: انسداد چند راه فرعی روستایی و قطع برق در اکثر روستاهای استان همدان با تلاش نیروهای امدادی برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ علیمردان طالبی در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: بروز خسارت و قطعی شبکه برق که در چند منطقه استان همدان به علت ریزش برف سنگین و وزش باد شدید رخ داده بود، رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه در شهرستان ملایر با وجود قطع شدن بارش ها در برخی از راه های روستایی تردد به کُندی صورت می گیرد که در حال پیگیری برای بازگشایی این راه ها هستیم، خاطرنشان کرد: در منطقه «زمان آباد» و «کمری» شهرستان ملایر مشکل قطع سیم های برق و کنسول وجود داشت که تیم های امدادی شبکه توزیع برق استان با تلاش بی وقفه، نقص فنی منجر به قطع برق در روستاهای منطقه را رفع کردند.

وی گفت: بارش برف در بخش سامن ملایر و راه های روستایی «اردکلو» و «پیرسواران» سنگین بوده که راهداری هم اینک معابر را بازگشایی کرده و در عین حال به علت سقوط چند تیربرق در منطقه «بیدکرپه» شبکه برق به طور کامل قطع شده بود که تیم امدادی در حال رفع نقص کامل هستند.

طالبی ادامه داد: راه روستایی «بهاره» و «انوچ» در شهرستان ملایر نیز نیمه مسدود است که تیم های امدادی در حال بازگشایی مسیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: تنها مسیر ارتباطی «تاریک دره» و «سیاه دره» مسدود بوده که در حال بازگشایی است همچنین واژگونی یک دستگاه اتوبوس و یک سواری بر اثر لغزندگی زمین در شهرستان رخ داد که  تلفات جانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه همه راه های شریانی شهرستان فامنین نیز باز است افزود: خساراتی در حوزه برق شهرستان وارد آمده که در حال حاضر مشکلات شبکه رفع شده و قطعی برق به جز چند حلقه چاه کشاورزی که در این فصل بلا استفاده بوده گزارش نشده و ۲ مورد تخریب دیوار در روستای فیض آباد نیز رخ داده است.

وی مهمترین فعالیت های صورت گرفته در اسدآباد را استقرار تیم امداد جاده ای در گردنه اسدآباد، آماده باش یک تیم آنکال هلال احمر برای شرایط احتمالی در روستاها دانست و افزود: به دلیل شدت وزش باد چندین مورد اتصالی و قطعی برق از جمله در منطقه «چهاردولی»، «مزرعه بید: و «جنت آباد» اتفاق افتاد که مشکل توسط تیم امدادی رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: بارش شدید برف مسیر روستاهای «وهنان» و «طاهرلو» در شهرستان بهار را مسدود کرده بود که توسط تیم امدادی بازگشایی شد و در حال حاضر وضعیت شهرستان تحت کنترل و عادی است.

طالبی درباره وضعیت شهرستان کبودرآهنگ نیز بیان کرد: همه مسیرهای روستایی و معابر درحال حاضر باز و وضعیت شهرستان عادی گزارش شده است.

وی ادامه داد: توفان خساراتی به چند منزل مسکونی در کبودراهنگ وارد کرده همچنین قطعی برق و مسدودی مسیر در محور شیرین سو به قیدار به علت سقوط تیر برق رخ داده بود که مشکل حل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =