وحدت شیعه و اهل سنت قشم هماهنگ کننده و یاریگر مدیریت این جزیره است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وجود وحدت بین شیعه و اهل سنت در جزیره قشم را هماهنگ کننده و یاریگر مدیریت این جزیره خواند و گفت: این وحدت نیز در سایه همدلی و هم سویی ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این جزیره به دست آمده است.

به گزارش خبرآنلاین از قشم :  حمیدرضا مومنی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با امام جمعه شهرستان قشم افزود: اگر نگاه باز و توسعه ای ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان قشم نبود، بی شک امکان هماهنگی بین بخش های مختلف برای اجرای طرح های بزرگ توسعه در این جزیره مرزنشین که هم از نظر قومیت و هم از نظر مذهب یکی از مناطق متکثر و متنوع کشور است، وجود نداشت.
براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز در این دیدار با تقدیر از توجه جدی سازمان منطقه آزاد قشم به مسایل دینی، فرهنگی و اجتماعی جامعه قشم، این موضوع را موجب پیشرفت کارها و فعالیت های این سازمان دانست و گفت: البته ظرفیت های بی نظیری در قشم وجود دارد که با اصلاح قوانین مناطق آزاد از طرف نمایندگان مجلس و حمایت های دولت می توان از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.
وی یکی از مواردی که مجلس شورای اسلامی می تواند با اصلاح قوانین در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم مشکلات را رفع کند، یکپارچگی امور مدیریتی در این مناطق دانست و خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به این موضوع شد. 
امام جمعه شهرستان قشم همچنین از تصمیمات خلق الساعه برخی دستگاه ها که موجب ناهماهنگی ها در کشور می شود، انتقاد کرد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع مذهبی و قومیتی در جزیره قشم و تشریح همکاری ها و هماهنگی های مسئولان، سازمان ها و نهادهای مستقر در جزیره قشم، وحدت وهمدلی بین مردم و سایر اقشار را در جزیره بی نظیر خواند. 
معصومه پاشایی بهرام، رییس فراکسیون مناطق آزاد نیز در این دیدار بر ضرورت اطلاع رسانی از پیشرفت های انجام شده در مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد قشم تاکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت های زیادی  بخصوص در سال های اخیر در قشم اتفاق افتاده و زیرساخت ها تا اندازه زیادی در این جزیره فراهم شده که بطور قطع آیندگان از آنها استفاده خواهند کرد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم انجام تحقیق و تفحص از سوی مجلس را یک روند نظارتی عادی برای کاهش تنش ها و عاملی برای پیشرفت بیشتر قشم عنوان کرد و هدف نمایندگان مجلس را کمک به حل مشکلات و مسایل مناطق آزاد دانست و از ائمه جمعه به عنوان پل ارتباطی مجلس با مردم تقدیر و تشکر کرد.
الله وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم هم در این دیدار با قدردانی از نقش موثر ائمه جمعه در پیشبرد برنامه های توسعه در کشور از جزیره قشم به عنوان یک ظرفیت جهانی برای کشورمان نام برد و گفت: این انتظار به حق مردم است که سرعت و آثار توسعه در کشور بیشتر شود ولی باید در نظر داشته باشیم که تحریم ها و برخی اشتباهات در سیاستگذاری ها، موجب کند شدن روند توسعه شده است.
این نماینده مجلس نیز مقوله تحقیق و تفحص و سئوال نمایندگان را یک روند طبیعی در فعالیت های نظارتی آنها خواند و افزود: این مقوله ها باعث روشنگری و توجه بیشتر مسئولان به ظرفیت ها و فعالیت های مثبت انجام شده در مناطق آزاد خواهد شد. 
همچنین حسین گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در این دیدار با پیشتاز خواندن قشم در مقوله وحدت در میان  سایر مناطق کشور، تحقیق و تفحص را بخشی از وظایف نمایندگان خواند که به گفته وی انجام آن  در هر منطقه، موجب رشد و پیشرفت آن منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس به دنبال حاکمیت عقلانیت در کشور هستند، با تاکید بر ضرورت همکاری بخش های مختلف و همراهی نمایندگان، یادآور شد: تحقیق و تفحص باید فرصتی برای جذب سرمایه گذاری و اقدامات توسعه ای بیشتر در سطح جزیره قشم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =