احداث تونل کلوسه در اصفهان/امدادرسانی به ۱۲ تصادف جاده‌ای

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از رکورد بازگشایی گردنه کلوسه در کمتر از ۲۴ ساعت گفت و از احداث تونل کلوسه در آینده نزدیک خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با توضیح تاثیرات سومین سامانه بارشی دراستان اصفهان اظهار داشت: بیشترین میزان بارشها در شهرستان فریدونشهر ثبت شد که با ۲۲ سانتیمتر برف در شهر و ۴۵ سانتیمتر برف در ارتفاعات همراه بود.

وی افزود: تمام راه های استان اصفهان باز است و تردد در مناطق برف خیز مانند گردنه کلوسه در پشت کوه دوم ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بازگشایی مسیر روستای کمران در پشت کوه دوم گفت: در سال های گذشته بازگشایی گردنه کلوسه همواره پانزده روز طول می کشید اما امسال با احداث راهدارخانه در منطقه کلوسه شهرستان فریدونشهر، رکورد بازگشایی در این منطقه به یک شبانه روز تا ۱۲ ساعت کاهش یافت.

وی اعلام کرد: قرار است در آینده نزدیک تونلی در منطقه کلوسه به طول ۸۰۰ متر احداث شود تا تردد در منطقه برف خیز کلوسه با مشکل همراه نشود.

کاهش دما و توصیه بر مصرف بهینه انرژی

شیشه فروش با اشاره به بارش برف در شهرستان سمیرم تصریح کرد: با کاهش دمای هشت درجه‌ای، برودت شدید هوا در استان اصفهان حاکم شده است که توصیه بر مصرف بهینه و ایمن انرژی است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، به ۲۰ خودرو در راه‌ها امدادرسانی و به ۱۲ تصادف جاده ای کمک رسانی به موقع انجام شد.

حجم زاینده رود به ۲۰۴ میلیون مترمکعب رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه درحال حاضر حجم سد زاینده رود  ۲۰۴ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: میزان بارندگی در استان اصفهان از ابتدای مهرماه بالغ بر ۸۵ میلیمتر است که نسبت به میانگین بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در شهر اصفهان میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری، ۵۸ میلیمتر ثبت شد که نسبت به بلندمدت با ۱۲درصد کاهش بارندگی همراه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموع بارش در ایستگاه شاخص زاینده رود در چلگرد بالغ بر ۵۹۰ میلیمتر است، گفت: این میزان در بلندمدت ۸۸۲ میلیمتر است که ۳۴درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت رخ داده است.

وی اضافه کرد: در هفته جاری هم سامانه بارشی در استان اصفهان پیش بینی شده که تدابیر لازم اندیشیده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =