۷ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
گاف و غلط‌نویسی در «دیرین دیرین» / عکس

ایسنا نوشت: «هکسره» که در سال‌های اخیر به یکی از غلط‌نویسی‌های رایج در جامعه تبدیل شده، حالا پایش به «دیرین‌دیرین» هم باز و موجب هشدار به این انیمیشن برای پاسداشت زبان فارسی شده است.

انیمیشن طنز «دیرین‌دیرین» چند روز قبل به مناسبت روز پدر با عرضه ویدیویی تازه با شعری طنز به شوخی با پدرها پرداخت. این انیمیشن که معمولا دیالوگ‌های شخصیت‌ها را به صورت زیرنویس نمایش می‌دهد، در بخشی از ویدیو موزیکال قسمت تازه‌اش «تو مستراحه رستم» را به صورت «تو مستراحِ رستم» و «کنترل باهاشه پدر» را به صورت «کنترل باهاشِ پدر» نوشته است. غلط‌نویسی «هکسره» به یکی از رایج‌ترین اشتباهات نوشتاری در دنیای امروز مبدل شده و «دیرین‌دیرین» هم حتما آخرین جایی نیست که این غلط را در آن می‌بینیم. 

گاف و غلط‌نویسی در «دیرین دیرین» / عکس

اما صفحه «درست‌نویسی» در توییتر در پی غلط‌نویسی در برنامه «دیرین‌دیرین»، «با زبان خوش برای پاسداشت زبان فارسی» هشدار داده و نوشته است: «احتمالاً همه ما دیرین‌دیرین را می‌شناسیم و انیمیشین‌های آموزش زبان فارسی‌شان برای ما شناخته‌شده ‌است. از این رسانه پرمخاطب طنز اجتماعی بیش از دیگران انتظار داریم که درست بنویسد و به پاک‌ماندن نوشتار فارسی کمک‌ کند، اما گویا متاسفانه غلط‌نویسی به تمام گوشه‌های فرهنگ و رسانه رسوخ کرده ‌است. هکسره غلطی است که خود این دوستان بارها به آن پرداخته‌اند اما اکنون غلط‌شان چون خاری در چشم ما فرو رفته ‌است: «تو مستراحه رستم» و «کنترل باهاشه پدر» را به‌اشتباه، به‌صورتی که در تصویر می‌بینید، زیرنویس کرده‌اند. خلاصه که آقای دیرین‌دیرین، با زبان خوش فارسی را پاس بداریم.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    15 0
    به چه كسي بايد از غلط نويسي هاي سايت خبرآنلاين شكايت كرد؟
  • اکیربهمن IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    11 4
    در نوشتار جدید همینجوری می‌نویسند و پارسی اصیل هم همینه. اون ه آخر عربیه نه پارسی ما ِ. داریم و می خوانیم و هیچ وقت در زبان پارسی آخر این کلمات را ه نمی خوانیم پس لطفاً نگید پارسی را پاس بداریم و تبلیغ عربی کنید. که این عربیه نه پارسی و همون دیرین دیرین کاملا درست نوشته