مسابقات جایزه بزرگ با عنوان "سیامند رحمان" برگزار خواهدشد

رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ با عنوان "سیامند رحمان" پهلوان نامی کشورمان برنامه‌ریزی کرده و این مسابقات را با ثبت در تقویم جهانی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک که برای حضور بر سر مزار قهرمان فقید "سیامند رحمان" و دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان، به آذربایجان‌غربی سفر کرده است، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "سیامند" یک ورزشکار پهلوان و خوش اخلاق بود که در نهایت فروتنی و تواضع در مسابقات مختلف نیز به شایستگی صاحب عنوان قهرمانی شد بطوریکه رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک "IPC" نیز در پیام خود عنوان کرد «خنده‌های تو فراموش نشدنی است»، با این حال تلاش و برنامه ما حفظ یاد و خاطره این زنده‌یاد و انتقال به نسل‌های آینده است.

وی گفت: روز سه‌شنبه در اولین سالگرد درگذشت "سیامند رحمان"، ابتدا موزه اختصاصی وی با حضور مسوولین کشوری و میهمانان خارجی برگزار می‌شود و در این موزه علاوه بر نمایش افتخارات و تصاویر وی، سردیس‌های اهدایی و همچنین یک ست وزنه ۳۱۰ کیلویی که رکورد این ورزشکار و ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس است، قرار دارد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: تلاش داریم درخصوص حفظ یاد زنده‌یاد "سیامند رحمان"، کتاب و فیلم‌های مستندی درباره وی تولید و همچنین با هماهنگی آموزش و پرورش، داستان وی را در کتب درسی قرار گیرد ضمن اینکه برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ با عنوان "سیامند رحمان" نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا رقابت‌هایی با ثبت در تقویم جهانی برگزار شود، با این حال امسال بدلیل شرایط خاص کرونایی، مسابقات بصورت داخلی و با حضور میهمان خارجی برگزار و فینال آن عصر روز سه‌شنبه برگزار و بصورت زنده نیز از شبکه ورزش پخش خواهدشد.

"سیامند رحمان" ورزشکار فقید اهل اشنویه در استان آذربایجان‌غربی، یازده اسفند سال گذشته بدلیل ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

این ورزشکار پرآوازه، قوی‌ترین فرد معلول جهان لقب گرفت و با رکورد افسانه‌ای ۳۱۰ کیلوگرم در پارالمپیک ۲۰۱۶ نام خود را جاودانه کرد گرچه وی قول رکورد ۳۳۰ کیلوگرم را نیز داده بود ولی شانس با وی یار نبود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =