۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
رزمایش آمریکا و یونان در خلیج فارس

فارس نوشت: منابع خبری از تمرین مشترک نیروی دریایی یونان و ایالات متحده در روز جمعه در بخش‌هایی از خلیج فارس خبر دادند.

به نوشته روزنامه «گریک ریپورتر» کشتی گشتزنی « یو اس جی سی سی مایوی» آمریکا و ناوچه موشک انداز «هیدرا» از یونان روز جمعه  تمرین مشترکی را در آبهای خلیج فارس ، یکی از شلوغ ترین آبراه های جهان برگزار کردند.این تمرین که در منطثه استحفاظی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه صورت گرفت شامل مانورهای پیشرفته و تمرینات ارتباطی و توانایی خدمه برای همکاری با یکدیگر برگزار شد.

«جفری آر. پیات» سفیر ایالات متحده در یونان در این زمینه  گفت: «ایالات متحده و یونان متعهد به پیشبرد امنیت دریایی در مدیترانه شرقی و فراتر از آن هستند. تمرین دوجانبه امروز نمونه دیگری از تعمیق همکاری نظامی و نظامی کشورهایمان است که هر روز در بالاترین سطح خود قرار دارد و هر روز قویتر می شود. ما باهم در حال پیشبرد اهداف مشترک دفاعی و امنیتی هستیم که در گفت‌وگوی کشورمان و توافقنامه همکاری دفاعی متقابل به روز شده است.»

ستوان «بن ویلیامز» فرمانده کشتی جنگی آمریکایی نیز گفت: «این تمرین فرصتی عالی برای کار در کنار شرکای یونانی ما برای افزایش مهارت تاکتیکی و توانایی‌ها بود.»

این در حالی است که رسانه‌ها  هفته گذشته گزارش دادند که یونان تحت فشار آمریکا قصد دارد د سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» خود را در این کشور مستقر کند.

 شبکه خبری «سی ان ان» نیز در روزهای گذشته گزارش داد که «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان توافقی را  با عربستان برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در این کشور منعقد خواهد کرد.  وزیر خارجه یونان  در پارلمان یونان  به تازگی گفته که پاتریوت یک جنگ افزار تدافعی است که ما به عربستان خواهیم داد.  وی در توجیه این اقدام گفت که یونان هرگز در سیاست تهاجمی نداشته  و آن را پیگیری نخواهد کرد.

نشریه یونانی «اکاثی مرینی» در این زمینه نوشته است که گرایش یونان به سمت همکاری نظامی با عربستان به دلیل فشارهای آمریکا برای تحت فشار قرار دادن آتن برای حضور نظامی در خلیج فارس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =