فیلمبرداری سریال «قبله عالم» در خانه طباطبایی‌های کاشان کلید خورد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز فیلمبرداری سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی در خانه تاریخی طباطبایی‌ها، از اماکن گردشگری تحت نظارت این سازمان خبر داد.

محمدحسین واحدیان در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به آغاز فیلمبرداری این سریال در کاشان اظهار داشت: «قبله عالم» با درون مایه طنز، رخدادهای تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار را به جامعه امروز پیوند می‌زند که بر اساس طرحی از حامد محمدی نوشته شده است و بازیگران مطرح کشور در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه گروه کارشناس بناهای تاریخی به عنوان ناظر در تمامی امور صحنه‌پردازی این سریال در خانه طباطبایی‌ها حضور داشته و گروه دکور و صحنه این فیلم از حرفه‌ای‌ترین عواملی هستند که تجربه تولید چند اثر تاریخی را در کارنامه‌ خود دارند، ابراز داشت: به منظور حفظ بنای تاریخی طباطبایی‌ها در مقام گنجینه بی‌بدیل، از سازه‌های چوبی و بنر بدون استفاده از میخ یا وسیله‌ای که به بدنه و جداره بنا آسیب بزند و روی دیوار نصب شود به عنوان دکور موقت بدون الصاق به بدنه خانه استفاده شده تا این بنای تاریخی به مخاطره نیفتد.

رئیس سازمان با اشاره به اینکه خانه طباطبایی‌ها در طول ایام فیلم‌برداری این پروژه به روی بازدیدکنندگان باز است، افزود: هادی کاظمی، حامد کمیلی، پژمان بازغی، سام درخشانی و شقایق دهقان از بازیگران اصلی این سریال هستند که به موضوع اتفاق‌های دوران سلطنت ناصرالدین شاه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین حامد محمدی تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی از جمله اکسیدان، چهارانگشت و نویسندگی فیلم‌های طلا و مس و نیز حوض نقاشی را در کارنامه خود دارد و با «قبله عالم» برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =