۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
روسیه وعده انتقام به آمریکا داد

باشگاه خبرنگاران نوشت: ریاست جمهوری روسیه به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی مسئولان عالی رتبه این کشور واکنش نشان داد.

کرملین اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه غیرقابل قبول است و تأثیرات مخربی بر روابط دو جانبه خواهد داشت. تحریم‌های آمریکا به معنای دخالت در امور داخلی روسیه است.

ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: ما به صورت مقابله به مثل و به بهترین راه که از منافع ما محافظت کند، به تحریم‌های آمریکا پاسخ خواهیم داد.

روسیه افزود: مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا منافع کشور با تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن و بروکسل آسیب نبیند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور را خصمانه ارزیابی کرد.

پیشتر نیز ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرده بود: به تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد.

روز سه شنبه دولت آمریکا هفت مسئول بلندپایه روسیه را و اتحادیه اروپا نیز به بهانه نقض حقوق بشر، چهار شهروند روسیه را برای دخالت در بازداشت ناوالنی تحریم کردند.

منتقد غربگرای دولت روسیه پس از احساس ناخوشی در هواپیما در مسیر حرکت از تومسک در ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ در شهر اومسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک اعلام کردند که باعث تغییر شدید قند خون ناوالنی شده بود. علت آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان اومسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. با این حال، تیم تحقیقاتی آلمان تشخیص به ترور بیولوژیک ناوالنی داد. اقدامی که باعث اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =