لزوم تعریف منابع مالی جدید توسط شهرداریهای خوزستان

استاندار خوزستان بر لزوم تعریف منابع مالی جدید از سوی شهرداریهای استان به منظور برون رفت از مشکلات مالی که گریبان آنان را گرفته است، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی و خدماتی شهرهای آبادان، دزفول، ایذه و امیدیه که در قالب ویدئو کنفرانس انجام شد، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده شهرداریها در اجرای پروژه های اثرگذار در زمینه های زیست محیطی، عمران و مهندسی شهر اظهار کرد: از اعضای شوراهای اسلامی  شهرها نیز که نقش زیادی در تامین منابع مالی و برنامه های راهبردی شهرداری داشتند نیز قدردانی می کنم.

وی افزود: در حالی که منابع مالی و درآمدی شهرداریها با مصارف شان همخوانی نداشت، ترازشان، تراز منفی بود، حقوق کارکنانشان معوقات زیادی داشت و بیشتر پروژه‌هایشان نیز به سبب رکود اقتصادی ناشی از تحریمهای ظالمانه و جنگ اقتصادی تحمیل شده بر ما، به طور تقریبی متوقف بود اما باز هم شهرداریها موفق به انجام و اجرای کارها و پروژه های خوبی شدند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر پیگیری‌های زیادی را در تهران از طریق مسئولان مختلف از جمله وزیر کشور به جهت کمک به پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری ها داشتم که تا پیش از نوروز نتایج خوبش را نیز خواهیم دید.

استاندار خوزستان یادآور شد: پیشنهاد من به شهرداران شهرهای مختلف استان آنست که است که منابع مالی جدیدی را برای سازمانهای متبوعه ی خود تعریف کنند ضمن اینکه مجموعه سازمان همیاری ها و حوزه عمرانی وزارت کشور نیز با توجه به تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار دارد امکانات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداریها را در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنان قرار دهد تا آنان بتوانند پروژه‌های درآمدزایی را برای خودشان تعریف کنند. تولید منابع درآمدی یکی از راههای کمک به رفع مشکل مالی شهرداریهاست چرا که دریافت عوارض، صدور پروانه ساخت و غیره در شرایط کنونی که کارهای عمرانی محدود و متوقف شده اند چندان درآمدزا نیستند.

سلیمانی دشتکی، گفت: سال ۹۷ برای شهرداریها سال بسیار سختی بود زیرا اعتبارات آنان از وزارت کشور گرفته و در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شده بود و از همین رو اعتبارات به صورت قطره ای به شهرداریها تزریق می شد اما در سال ۹۸ با موافقت و پیگیری وزارت کشور و دولت و تایید مجلس این ردیف اعتباری به وزارت کشور بازگشت تا به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، هدفمندی یارانه ها و دیگر بخشها، مقداری از این هزینه ها در بحث عمران شهرها نیز هزینه شود.

وی با اشاره به دیدار و گفتگویش با وزیر کشور در روزهای اخیر، افزود: وزیر کشور قول داد تا پیش از نوروز کمک خوبی را در بحث پروژه ها به استان خوزستان داشته باشد  اما ما در خوزستان با مشکلی اساسی تر بنام معوقات کارکنان شهرداریها مواجهیم.

وی اظهار کرد: پروژه های شهرداریها را به صورت حضوری نیز بررسی می‌کنیم و آنجایی که نیاز به کمک ها در سطح استان دارد در حد بضاعتمان کمک می‌کنیم و آنجایی که به پیگیری در سطح کلان ملی دارد با همراهی یکدیگر به سرانجام می رسانیم.

وی تصریح کرد: تلاشمان آنست تا از اختیار وزارت کشور در جهت کمک به شهرداریها بهره ببریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =