۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
طلا کمی بالا کشید

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۰۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

در حالی که تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت آمریکا سبب افزایش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده و ارزش دلار نیز تضعیف شده است، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت و از پایین ترین رقم 9 ماه اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.26 درصد افزایش به 1704 دلار و 98 سنت رسید. روز جمعه قیمت طلا به پایین ترین رقم از 8 ژوئن یعنی 1686 دلار و 40 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.32 درصد افزایش به 1704 دلار رسید.

تقویت احساس حاکم بر بازار به دنبال تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری در سنا و کاهش ارزش دلار سبب شده تا اشتها برای خرید طلا افزایش یابد.

سنای آمریکا روز شنبه بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری پیشنهادی دولت بایدن را به تصویب رساند. 400 میلیارد دلار از این بسته صرف پرداخت یارانه های نقدی 1400 دلاری به بسیاری از شهروندان آمریکایی خواهد شد.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار طلا گفت، به دلیل بالا رفتن قیمت نفت و فلزات پایه نرخ تورم قطعا بالا خواهد رفت. وی افزود، بخشی از یارانه ها نیز احتمالا روانه صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد شد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد کاهش بود. سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا از بالاترین رقم های بیش از یک سال اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود اندکی فاصله گرفت و این موضوع به رشد قیمت طلا کمک کرد.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی گفت: «طی هفته های اخیر طلا تحت تاثیر خوش بین ها نسبت به ترمیم اقتصادی و افزایش سود اوراق قرضه تحت فشار بوده است... اما به نظر می رسد که بازار طلا بیش از حد ریزش داشته است.»

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =