دبیرکل حزب‌الله:شیخ‌الاسلام همواره با اندیشه و اخلاص کنار ملت‌های منطقه بوده است

ایرنا نوشت: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در همه این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجربه و همچنین برادری، محبت، تواضع، صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه، در کنار ما حاضر بود.

 سید حسن نصرالله روز سه‌شنبه در مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران، گفت: کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان سید حسین شیخ‌الاسلام (رضوان الله تعالی علیه) در کنار و در جمع شما باشم. اما می‌دانم که عذر مرا می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی‌ام اجازه این کار را نمی‌دهد. با تمام این احوال، با جان و دل و با همه احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریک هستم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مرحوم حسین شیخ‌الاسلام برای من و همه وابستگان به حزب‌الله لبنان، برادری بزرگ و عزیز و پشتیبان و حامی و عاشق و فداکار و وفادار بود. ما در نخستین روزهای تأسیس حزب‌الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمانی جهادی مقاوم در سال ۱۹۸۲ با وی آشنا شدیم و در دوره همه مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی به ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عرب و آفریقای این وزارتخانه و معاون وزیر و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با ایشان همکاری داشتیم.

نصرالله تصریح کرد: حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از توطئه‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط منطقه در کنار یکدیگر کار کردیم.

وی عنوان کرد: برادر شیخ‌الاسلام در همه این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجربه و همچنین برادری، محبت، تواضع، صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه، در کنار ما حاضر بود. او را انسانی با ایمان، متقی، عارف، عابد، زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته با خداوند متعال یافتیم.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: به یاد دارم او در برخی دوره‌های دشوار هفته‌ها و گاهی ماه‌ها پیوسته دور از خانواده و محل‌های کارش در تهران در کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه روز بدون خستگی کار می‌کرد. رابطه روحانی و برادرانه و انسانی و علاقه شخصی من به برادر شیخ الاسلام (رحمه الله) بسیار قوی بود و این دوستی طولانی موجب شد من از تجربه سیاسی و تخصصی عمیق ایشان در این زمینه و معنویت بالا و پاکی و صفا و ادب و اخلاق و بردباری شدید ایشان در سختی‌ها و مصائب بسیار بهره‌مند شوم.

نصرالله گفت: وقتی ایشان از دنیا رفت من و برادرانم احساس کردیم یک بخش گرانبها از روح وجودمان را از دست دادیم. در هر صورت، این چند جمله حتی از کمترین ادای دین به این برادر بزرگ و حقی که ایشان به گردن ما و مقاومت و ملت‌های مظلوم ما دارند ناتوان است. در این مناسبت یکبار دیگر به تک تک افراد خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غم ایشان شریک می‌دانم. من بارها به ویژه در دوره حضور این خانواده در دمشق به دیدارشان رفته و به حضورشان مشرف شده بودم.

وی تصریح کرد: همچنین به همه نزدیکان، برادران، دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما صبر و رضا و تسلی و برای برادر عزیزمان، رحمت و رضوان و علو درجات مسئلت دارم و دعا می‌کنم خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان(ع) و اولیای صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید.

 حسین شیخ‌الاسلام معاون سابق امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و از دیپلمات‌های با سابقه کشور شامگاه پانزدهم اسفند ۹۸ بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در ۶۷ سالگی درگذشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =