محبوبیت روزافزون محصولات فرهنگی چین در بازارهای خارجی

در طول سال های اخیر، محصولات فرهنگی چین و از جمله بازی های آنلاین و مجموعه ها و برنامه های تلویزیونی و پلتفرم های ویدئوی کوتاه این کشور، همگی به محبوبیتی روز افزون در بازارهای خارجی دست پیدا کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت رسانه ای- فناوری «تک کرانچ» (Techcrunch) آمریکا،‌ بازی های تلفن همراه چینی در آمریکا پیشرفت های چشمگیری به دنبال داشته و از میان ۱۰۰ بازی پردرآمد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی، جایگاه بیست و یکم را کسب کرده اند.

بر اساس این گزارش، این محصولات چینی مجموعا معادل ۷۸۰ میلیون دلار درآمد زایی کرده اند که این رقم بیش از ۳ برابر مبلغ درآمد کسب شده در طول دو سال قبل است و ۲۰ درصد از درآمد و سود بازی های تلفن همراه در آمریکا را تشکیل می دهد.

بازی های موبایل چینی در عین حال، حضور پررنگی در کشورهای فیلیپین، اندونزی، مالزی و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا داشته اند؛ بازی موسوم به «موبایل لجندز» (Mobile Legends)، ماهانه ۱۴ میلیون کاربر فعال در فیلیپین و ۸۰ میلیون کاربر فعال دیگر در اندونزی دارد؛‌ این بازی چینی در کشور اندونزی ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

«موبایل لجندز» در رقابت های سرگرمی های الکترونیکی در جریان بازی های جنوب شرقی آسیا که در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی فیلیپین برگزار شد نیز قرار داشت.

سکوها و پلتفرم های پخش برنامه های زنده چین نیز به شدت در میان کاربران سراسر جهان محبوب شده اند، به ویژه در جنوب شرق آسیا که گروهی از نمایش های سرگرم کننده چینی در جذب تعداد بسیار زیادی از مخاطبان موفق عمل کرده اند؛ در این میان، برنامه های تلویزیونی پرطرفدار سرگرم کننده چینی به نام های «چوانگ ۲۰۲۰» (Chuang ۲۰۲۰) و «چوانگ ۲۰۲۱» (Chuang ۲۰۲۱) که توسط یک پلتفرم برجسته پخش ویدئوهای آنلاین چینی موسوم به «تنسنت ویدئو» (Tencent Video) تولید شده اند، در تایلند بسیار محبوب شدند به طوری که خیلی سریع به یکی از هشتگ های پرجستجو در شبکه های اجتماعی این کشور تبدیل شدند.

به دنبال محبوبیت « Chuang ۲۰۲۱»، پلتفرم « Tencent Video» بیش از ۴۰۰ هزار کاربر جدید در تایلند به دست آورد.

بسترهای رسانه های آنلاین چینی اهمیت بسیار زیادی برای وارد کردن فرهنگ محلی خود به بازارهای هدف قائل هستند و همین امر تاحدی یکی از علل موفقیت چشمگیر آنها محسوب می شود.

علاوه براین، اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه مستقر در چین به نام «تیک تاک» (TikTok) نیز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد و ۳۲.۵ درصد از کاربران رده سنی ۱۰ الی ۱۹ سال و ۲۹.۵ درصد از کاربران ۲۰ الی ۲۹ ساله را تشکیل می دهد.

این در حالیست که رسانه های جریان اصلی آمریکایی از جمله روزنامه «واشنگتن پست» نیز اقدام به باز کردن حساب در اپلیکیشن «تیک تاک» کرده اند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohamad IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 1
    چیش به تو میرسه این همه تبلیغ چینی و لوازماشو میکنی؟؟؟
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      0 0
      چه تفکری داری!!!!هر کشوری دیگه یه چیز خوب تولید میکنه....شاید...برچسب نزنیم..بهتره.
    • م IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      0 0
      خبر آنلاین که مخالف چین و روسیه هست! کجایی عامو؟