جدال مرگ و زندگی در والیبال

قهرمان لیگ برتر والیبال سه شنبه ۲۶ اسفند و در جدال سوم فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه مشخص می شود.

مریم روحی: دو بازی فینال لیگ والیبال ایران برگزار شد و تیم های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان، فینالیست های فصل جاری لیگ هرکدام یک بازی را با برد پشت سرگذاشتند تا جدال سوم تعیین کننده قهرمان باشد و مشخص شود جام به سیرجان می رود یا ارومیه.

ارومیه ای ها فاتح جدال اول

دیدار نخست دو تیم که روز جمعه برگزار شد، بازی دو ساعت ۴۲ دقیقه به طول انجامید و شهرداری ارومیه با نتیجه ۳ بر ۲ برابر فولاد سیرجان به برتری رسید. سیرجانی ها ست های اول و چهارم را با نتایج ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۲ به نفع خود به پایان رساندند اما شهرداری ارومیه سه ست را ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۱ و ۱۵-۱۳ پیروز شد تا فاتح اولین فینال لقب بگیرد.

در این بازی ارومیه ۱۰۶ و سیرجان ۱۰۲ امتیاز به دست آورد و صابر کاظمی بازیکن فولاد سیرجان با ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

با این نتیجه شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری با پیروزی در دیدار دوم قهرمان لیگ می شدند.

برد مقتدرانه سیرجان مانع جشن ارومیه ای ها شد

در حالی که ارومیه ای ها به دنبال قطعی کردن قهرمانی خود با پیروزی دوباره برابر شاگردان محمدرضا تندروان بودند اما این اتفاق رخ نداد و سیرجانی ها با یک نتیجه مقتدرانه دیدار دوم را بردند.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

در دیدار روز یکشنبه شهرداری ارومیه با سعید مصطفی وند، پوریا یلی، مرتضی شریفی، مهران فیض امام دوست، میثم صالحی، محمد طاهر وادی و  فولاد سیرجان با رامین خانی، مهدی جلوه، علیرضا بهبودی، رحمان داودی، صابر کاظمی و مجتبی یوسفی به میدان رفتند.

در ست نخست این مسابقه که بسیار جذاب دنبال شد شاگردان تندروان با نتیجه ۲۸-۲۶ پیروز شدند تا حریف بداند کار آسانی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد. در ست دوم ارومیه از نظر فنی دچار مشکل شد و همین سبب شد حریف از آن بهره ببرد و ۲۵-۲۲ برنده ست باشد. در ست سوم هم شهرداری ابتدا پیش افتاد اما بازهم برنده ست زردپوشان سیرجان بودند که ۲۵-۲۱ پیروز شدند تا با یک نتیجه قاطع و ۳ بر صفر بازی را به سود خود به پایان برسانند.

با توجه به اینکه قهرمان فصل به صورت دو برد از سه مسابقه تعیین می شود دیدار روز سه شنبه دو تیم قهرمان لیگ برتر والیبال را معرفی می کند.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

سیرجانی ها در بازی دوم ۷۸ امتیاز و شهرداری ارومیه ۶۹ امتیاز به دست آوردند. ۴۲ امتیاز شاگردان تندروان از حمله، ۲ امتیاز از سرویس،۲۲ امتیاز از حریف و ۱۲ امتیاز هم از دفاع به دست آمد. در سوی مقابل پسران پیمان اکبری از ۶۹ امتیاز به دست آورده، ۴۱ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از سرویس، ۲۱ امتیازی از حریف و ۷ امتیاز از دفاع به دست آوردند.

در پایان مسابقه این پوریا یلی بود که با ۱۵ امتیاز امتیازآورترین مرد میدان بود هرچند که نتوانست مانع شکست شهرداری ارومیه در این مسابقه و کسب عنوان قهرمانی باشد. صابر کاظمی با ۱۳ امتیاز از فولاد سیرجان، میثم صالحی با ۱۲ امتیاز از شهرداری ارومیه و آرمین تشکری با ۱۰ امتیاز از فولاد سیرجان در رده های بعدی امتیازآورین ها قرار گرفتند.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

عملکرد دو تیم قبل از فینال

شهداری ارومیه در دور ابتدایی لیگ برتر والیبال ۲۱ برد به دست آورد و با ۶۲ امتیاز در رده دوم جدول جای گرفت. شاگردان پیمان اکبری در پلی آف از ۳ مسابقه برابر شهرداری گنبد دو دیدار را با پیروزی پشت سرگذاشتند و لبنیات هراز آمل را در نیمه نهایی بردند و فینالیست شدند.

شاگردان تندروان در فولاد سیرجان یک برد کمتر از حریف کسب کردند و با ۵۹ امتیاز چهارم شدند. سایپا و سپاهان دو حریف بعدی سیرجان در پلی آف و نیمه نهایی بودند که هردو مغلوب شدند.

با توجه به اینکه در صورت برد شهرداری ارومیه در این مسابقه آن ها قهرمانی می شدند و جشن و مراسم پایان فصل برگزار می شد علاوه بر محمدرضا داروزنی رئیس فدراسیون والیبال، مهدی علی نژاد معاون توسعه حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش هم در سالن برگزاری مسابقه حاضر بود اما با تساوی در پایان این مسابقه علی نژاد موفق به گرفتن عکس های یادگاری نشد!

جدال مرگ و زندگی در والیبال

تندروان: برای برد هم قسم شدیم

محمدرضا تندروان سرمربی فولاد سیرجان بعد از این پیروزی گفت: پس از بازی اول شب بسیار بدی را گذراندیم و صبح بعد از بازی اتفاقی افتاد که همگی هم قسم شدیم که برای این بازی تمام تلاش خود را انجام دهیم. در ۴۸ ساعت گذشته آنالیزهای لازم انجام شده و ریکاوری پس از باخت را انجام دادیم. در این مسابقه با آمادگی کامل ذهنی حضور پیدا کردیم. نکته مهم بازی این بود که از بازی گذشته درس گرفته و متوجه شدیم حتی اگر شش بر یک جلو باشید ممکن است شکست بخورید. همچنین درس گرفتیم در صورتی که شش بر یک عقب باشید خواهید توانست که به بازی برگردید و پیروز شوید. در این بازی چهار امتیاز عقب بودیم اما درس بازی گذشته کمک کرد که به بازی برگردیم. تیم شهرداری ارومیه بسیار قدرتمند بوده و تیمی است که برای قهرمانی بسته شده است. هزینه ای که در این تیم انجام شده نشان از عزم این تیم برای قهرمانی دارد و خیلی خوشحالیم که موفق شدیم در این بازی به پیروزی برسیم.  همانطور که ما آقای یلی را در بازی کنترل کردیم طبیعتا تیم مقابل ستاره تیم ما یعنی آقای کاظمی را کنترل کرد. باید بگویم که این کنترل بازیکن از دو تیم وجود داشت و ما توانستیم از بازیکن جایگزین استفاده کنیم. باید بگویم که تمام این کار ها در بازی های گذشته انجام شده بود اما با خود باوری بیشتری در این بازی قدم گذاشتیم و بر روی بحث روحی و روانی کار کردیم. برای ریکاوری برد در بازی سوم خود را آماده خواهیم کرد.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

اکبری: تیم من روی یک نفر نمی چرخد

پیمان اکبری سرمربی تیم شهرداری ارومیه پس از این شکست گفت: از مسعود غلامی ۴ یا ۵ پوئن استفاده کردیم اما  شرایط این بازیکن خوب نبود. تیم سیرجان از تمامی موقعیت های خود استفاده کرد. باید گفت که ما از موقعیت های خود خوب استفاده نکردیم چرا که در مقاطعی از بازی چند پوئن از حریف پیش بودیم. بازی انفرادی شده بود که من به هیچ عنوان این نوع بازی را دوست ندارم و اگر به این مرحله رسیدیم به دلیل کار تیمی بوده و تیم من روی یک نفر نمی چرخد. اگر بازیکنان من می خواهند نتیجه را جبران کنند باید در بازی بعد تفکر تیمی داشته باشند. باخت و برد و حتی قهرمانی به اسم همه بوده و باید گفت که امروز انسجام تیمی نداشتیم.  برخی ها فکر کردند که با شادی بعد از پیروزی در بازی اول کار تمام شده است. می توانستیم کمی با حساب تر بازی کنیم و تفکرانه بازی را جلو ببریم اما باید بگویم تازه با تیم فولاد سیرجان برابر شدیم و هیچ اتفاقی نیفتاده است و برای جبران در بازی بعد حضور پیدا خواهیم کرد.

جدال مرگ و زندگی در والیبال

بیشتر بخوانید:

وزارت ورزش: از فیفا و AFC انتقاد کنید نه از داخلی‌ها!

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =