۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کتاب «بانکداری آینده» به بازار آمد

کتاب «بانکداری آینده» با هدف مهیا ساختن بستری مناسب جهت ایجاد و ‌پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال، نقش هوش مصنوعی در آن و ضرورت تحول در این عرصه، منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «بانکداری آینده؛ تحول بانکداری به‌واسطه فناوری‌های مالی نوظهور هوش ‌مصنوعی و یادگیری ماشین (مبانی نظری و کاربردی)»، تالیف و ترجمه دکتر فرزاد رمضانی‌راد (دانش‌آموخته دکترا مدیریت دولتی) و افشین گودرزی (دانشجوی دکترا مدیریت دولتی) و با همکاری انتشارات وبراست در ۳۹۴ صفحه چاپ  شد.

مولفین این کتاب برآن شده‌اند که با گردآوری یک مجموعه از مفاهیم کلیدی و پرکاربرد در کنار هم  در راستای مهیا ساختن بستری مناسب جهت ایجاد و ‌پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در صنعت بانکداری و تقویت و ارتقاء فرهنگ بانکداری دیجیتال  قدم بردارند. بنابراین پس از بر شمردن اصول، سعی شده دو پایه اصلی آن یعنی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور عمیق بررسی شود.   

پایه و اساس این کتاب شامل ترجمه و تلخیص چند کتاب به زبان‌های انگلیسی است که در حوزه بانکداری دیجیتال و هوش مصنوعی در سال‌های ۲۰۲۰ منتشرشده است. تلاش مؤلفین بر آن بوده که به ترجمه دقیق، جامع و روان کتاب AI and the Future of Banking (Tony Boobier ۲۰۲۰) بپردازند.

همچنین سعی شده است در تالیف این کتاب از سایر کتب و مقالات معتبر ملی و بین‌المللی که مرتبط با موضوع بوده و در ژورنال‌های مختلف و معتبر داخل و خارجی به چاپ رسیده است، استفاده شود و در انتهای هر فصل، منابع مربوطه ذکر شود. این کتاب در دوازده فصل ساماندهی شده است.

در این کتاب نگاه عمیق‌تری به نقش هوش مصنوعی در آینده بانکداری دیجیتال شده است. در این نگاه به مباحثی از قبیل اهمیت و ضرورت تحول در بانکداری تحول، راهبردهای اقدامات ضروری، عناصر تحییل‌های بانکداری (مدیریت مالی، تحلیل مشتریان، مدیریت ریسک، بازه عملیاتی)، بادگیری ماشین، هوش مصنوعی و برنامه‌ها و اهمیت برند در بانکداری، رهبری هوش مصنوعی و تحول کارکنان، بانکداری آینده، بانکداری باز و بلاکچین، نوآوری و پیاده‌سازی فین تک برای بانکداری و جرایم سایبری و میزان تب‌آوری فناوری اطلاعات پرداخته خواهد شد تا بتوانیم به مدیران بانکی در این حوزه دید جامع تری بدهیم.

مقصود از نگارش این کتاب، باب فتحی برای موضوعات روز فن‌آوری مالی و بانکی بوده و سعی بر آن شده است خوانندگان با مباحث این حوزه بیشتر آشنا شوند. از اهداف دیگر این کتاب علاوه بر بیان اصول اولیه این دو حوزه، معرفی مدل‌ها و راهکارهای عملی برای اجرای موفق استارت آپ‌ها و چالش‌ها و راهکارهای مرتبط در این حوزه‌ها است. این کتاب می‌تواند به عنوان یک نقشه راه و راهنمای عملی برای مدیران و متخصصان IT، منبع درسی برای دانشجویان علاقه‌مند به حوزه بانکی، اقتصادی، کارآفرینان حوزه مالی، دانش‌پژوهان و سایر علاقه‌مندان به این موضوع باشد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =