رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی استان تهران : گرانفروشی نداریم/ عوامل اصلی گرانی میوه

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی استان تهران مشخص نبودن ساعت کار میدان مرکزی میوه وتره بار، تعدد دلالان در میدان، صادر نشدن فاکتور معتبر، رعایت نشدن خالص فروشی و گرفتن پول کارگر از مغازه داران در میدان مرکزی را عوامل اصلی گرانی میوه دانست.

اسدالله کارگر با بیان اینکه گرانی داریم ولی گرانفروشی نداریم، گفت: برای عرضه کالاها سود مصوب تعیین شده و این سود در خرده فروشی ها رعایت می شود. البته این موضوع صد در صد رعایت نمی شود و بخشی از اعضا نیز فراتر از ۳۵ درصد اعمال می کنند. به همین دلیل برای اصلاح و تذکر به این واحدها گشت هایی متشکل ازاتاق ایران، اتاق اصناف تهران، تعریزات حکومتی و اماکن به همراه اتحادیه فروشندگان تشکیل شده و این گشت ها به صورت مشترک از هفته گذشته به این حدود ۱۵ درصد از اعضایی که سود مصوب را رعایت نمی کنند و زحمت ۸۵ درصد مابقی را زیر سوال می برند،  تذکر می دهند.

وی ادامه داد:۳۵ درصد سود کمی نیست و براساس آنالیزهای انجام شده ضایعات و سایر هزینه ها نیز در این ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است. هیچ تعارفی با کسانی که این درصد را رعایت نمی کنند، نداریم و با آنها برخورد جدی خواهد شد. در بازدیدهای اخیر از میوه فروشی های سطح شهر نیز بیش از ۲۰۰ مورد تذکر داده شد، حدود ۱۲واحد جریمه شدند و تعدادی نیز پلمب شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی استان تهران اضافه کرد: عمده مشکل مغازه داران فاکتور است. صدور فاکتور در مبدا یا همان میدان مرکزی میوه و تره بار انجام نمی شود یا اگر انجام شود صوری است. در حقیقت فاکتوری که در میدان مرکزی صادر می شود هیچ محتوایی ندارد و تعزیرات نیز این فاکتور را از مغازه دار قبول نمی کند. از طرفی صادرکننده این فاکتور نیز قابل پیگیری نیست. بنابراین چون در مبدا فاکتورها غیر اصولی صادر می شود نتیجه آن در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه فاکتوری که مغازه دار صادر می کند پرینت ترازو است، گفت: تذکر های لازم برای صدور فاکتور به اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی داده ایم و تمام اعضا نیز ترازوهای به روز دریافت کرده اند. ما همواره به مغازه داران اعلام می کنیم با فاکتور از میدان مرکزی خرید کنید. سود مصوب اعمال کنید و به  مشتریان پرینت ترازو بدهید.

کارگر تاکید کرد: اگر در میدان مرکزی میوه و تره بار تماما فاکتور معتبر صادر شود که  مورد تایید  تعزیرات حکومتی و بازرسان مختلف باشد قول می دهیم  که مغازه داران حتی کمتر از سود مصوب هم لحاظ کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی پیگیر صدور فاکتور رسمی و معتبر در میدان مرکزی  نیست، گفت:مکاتبات بسیاری در این زمینه انجام دادیم ولی دیگر صدای ما به جایی نمی رسد. بارها اعلام کردیم که صادر نکردن فاکتور، گرفتن پول کارگری ازاعضای ما در میدان مرکزی و  عدم خالص فروشی از مشکلات موجود در این بخش است و با وجود همکاری بخش های مختلف  ولی در اجرا به این موضوعات توجهی نمی شود. بنابراین درخواست داریم که در این زمینه ها ساماندهی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی استان تهران با اشاره به اینکه عرضه بار در میدان باید در ساعت مشخصی صورت گیرد،  تصریح کرد: اگر قرار است بار دست واسطه نیافتد حتما باید ساعت کار میدان مشخص باشد. گاهی یک بار کمیاب در میدان در ساعت هایی فروخته  می شود که مغازه دار در مغازه اش مشغول کار است در حالی که واسطه در آنجا حضور دارد و بار را خریداری می کند و وقتی مغازه دار ۴ صبح برای خرید مراجعه می کند باردیگر دست بارفروش نیست.

به گفته وی این فاکتورهای صوری توسط دلالان صادر می شود و اگر بارفروش واقعی باشد حتما فاکتور رسمی می دهد.

کارگر در پایان گفت:سطح شهر را مرتبا رصد می کنیم و دلالی در سطح خرده فروشی ها وجود ندارد. دلال ها در میدان مرکزی میوه و تره بار هستند.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =