چهره‌هایی که فیلم‌های‌شان دراکران نوروزی روی پرده خواهد رفت

مهر نوشت: ترکیب پنج فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ در حالی نهایی شده است که شاید چند چهره سینمایی آن‌ها، بتوانند مخاطبان را راضی به آمدن به سالن‌ها کنند.

«خورشید» ساخته مجید مجیدی، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی، «تکخال» ساخته مجید مافی، «هفته ای یک بار آدم باش» ساخته شهرام شاه‌حسینی و «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ را تشکیل می‌دهند.

چهره‌ها همواره حضوری تعیین‌کننده در ترکیب فیلم‌های در حال اکران دارند. استقبال از فیلم‌ها به‌خصوص در شرایطی که فرصت‌های تبلیغاتی فیلم‌های در حال اکران به‌دلایل مختلف محدود است و مخاطب امکان انتخاب فیلم از سبد اکران بر مبنای اطلاعات محتوایی و ساختاری را ندارد، طبیعتاً این چهره‌ها هستند که بهانه ترغیب به تماشای یک فیلم می‌شوند. چهره‌ها هستند که در این شرایط موتور محرکه تبلیغ و دیده‌شدن برای یک فیلم می‌شوند.

در ترکیب ۵ فیلم معرفی شده برای اکران نوروز، بی‌تردید شاخص‌ترین چهره‌ها، مجید مجیدی و مسعود کیمیایی هستند؛ دو کارگردانی که هر یک مخاطبان سنتی و پیگیر خود را در سینمای ایران دارند و به پشتوانه آثار قبلی می‌توان حداقلی از استقبال را برای دو فیلم «خورشید» و «خون شد» متصور بود.

مجیدی که تا همین دو روز پیش امید زیادی برای حضور «خورشید» در ترکیب ۵ نامزد نهایی اسکار ۲۰۲۱ داشت، این فیلم را در حالی روانه پرده می‌کند که حضور بازیگرانی چون جواد عزتی و طناز طباطبایی در آن، ویترین قابل قبولی برای تضمین گیشه به آن بخشیده است. بیش از این دو، اما درخشش علی نصیریان در یکی از نقش‌های محوری فیلم «خورشید» بی‌تردید یکی از مهم‌ترین برگ‌برنده‌های آن برای جذب مخاطب به سالن سینما محسوب می‌شود.

در فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی هم حضور متفاوت و تحسین‌شده سعید آقاخانی، می‌تواند قابل توجه طیفی از سینمادوستان باشد.

از دیگر چهره‌های اکران نوروز امسال می‌توان به حضور نیکی کریمی در فیلم پرحاشیه «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد اشاره کرد. بازیگری که برای مخاطبان سینما، همچنان چهره‌ای شناخته شده است.

۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =